Sluta avliva katter med mina skattepengar!


Gäst

/ #17

2015-02-08 18:47

Vi hade öronmärkt de flesta av våra katter, ändå anlitade de som bor i Lövestadby en Bertil i Blentarp som fångade in och avlivade åtta (8) av våra älskade stora friska katter (7 steriliserade honkatter och en kastrerad hankatt). Vi kom på honom när han skulle fånga in fler katter. En trådkorg stod på hans bils motorhuv med kattmat, bröd, mjölk och en sked. Han hade lagt en kökshandduk över för att dölja innehållet i korgen, men jag såg MJAU kattmatsburkar sticka fram. Inne i bilen fanns tre stora lådor. Då ringde jag min man. Kattinfångaren var inne och "gjorde upp" med en i byn, men när de kom ut så vågade de sig knappt fram till oss. När vi ställde dem till svars, så vägrade de svara på vad de skulle ha kattmaten till. Till sist svarade de att de bara fångade in mullvadar. Vi fick senare veta att han också fångar in mullvadar, men inte med kattmat utan med ström. Vi har varit förtvivlade över alltihop, men varken polis och länsstyrelsen bryr sig. Då vi inte har barn, så var katterna som våra barn. Det är så fruktansvärt allt som hänt!



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...