MATS REHABILITERING
Gäst |
/ #62014-09-02 14:02Jag vill påminna om att detta som drabbat Mats och Carina är "bara" ett fall utav tusentals fall. Varje år ! Med i statestik trotts patientSÄKERHETslag som mörkar det riktiga antal som är mycket större är det ändå 105000 vårdskadade och många utav dessa med handikapp som följd. Och 3000 döda i missvården. Detta enligt då statestik där ärenden tagits upp. PatientSÄKERHETslag säger att fall som börjar före två år "ska ej utredas." Ordet "ska" är lagens strängaste ord. Denna lag gör dom flesta fall aldrig ens utreds. Således "försvinner" en jättelik mängd skadade handikappade och döda ur alla statestiker. Och. Blir aldrig ens sebara. Dom finns inte. Så. Situationen är mycke värre än nu någonsin kan drömma om. Den Inofficiella siffran döda i svensk missvård är ca 10000 döda varje år. Detta är siffra direkt ifrån medarbetare på socialstyrelsen som lämnat till mig med löfte jag skall ej berätta vilka dom är. Ja. Det är folk ifrån olika platser på socialstyrelsen som gav dessa siffror. Dessutom fick jag samma siffra ifrån en som lämnat socialstyrelsen. Dvs. Siffran 10000 döda är samma uppgivna från olika håll. Och skilt ifrån varann. Så. Hoppas detta med Mats i carinas fall gör att många vaknar till och börjar ställa frågor högt O lågt i politiska kretsar samt media varför inte detta granskas.? Detta är grundproblemet till Mats O Carina hamnat i denna soppa. Och. Alla andra tusen tusen tusentals andra genom år. Och år framåt. Sveriges patientSÄKERHETslag säger ju ATT SÅ SKA DET VARA. Dvs. Lagen som skall skydda gör patienten rättslös. Mats O carina. Ni är underbara. Maria du gör ett fantastiskt jobb. Och alla ni som stödjer. Ni är underbara som hjälper till med delande och stöd. Mvh Torbjörn Hammar. Föreningen "nollvision i vården". ( för info till er som inte vet vem jag är som skriver dessa rader. Jag förlorade min fru och barnens mor Lena Hammar 19/9. 2010 i missvård efter en lång kamp. Sedan dess har jag arbetat med vårdfrågan. Jag är sökbar på mitt namn via googla. Så ingen tror mina ord kommer från tomma intet ). Jag vill avsluta med. Fortsätt stötta mm Mats O Carina. Deras öde är makalöst att det får bli såsom det blivit. Hårresande detta får ske i detta Sverige vi alla ibland tror är rättssäkert för oss medborgare. |
|
Bevara Eftersnack – en unik röst i det svenskspråkiga medielandskapet i Finland.
Rädda Gröndalsskolan från rivning!
Varför utvisa Mostafa???
För Stefan Carlens som chef
Sollefteå Sjukhus ska vara kvar
Protest mot felaktiga nätverksavgifter!!
Vi kräver att alla mejeri och köttprodukter bovaermärks!
Föräldraupproret för nikotinfria barn
Skärp er SF bio. Bojkotta Spermageddon.
Rädda Vargen-Stoppa vargslakten!
Protest mot stängning av vårdcentralen
Rädda liv, hjälp ALS-sjuka att få använda nytt läkemedel.
Finns det något du skulle vilja förändra?
Är man tyst får man inte till någon förändring. Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma? Bilda opinion genom att starta en namninsamling.
Starta en egen namninsamlingAndra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Upprop för att stoppa nedläggningen av Ransbysågen.
291 Skapad: 2025-06-24
Stoppa stålverksplanerna i Ingå för att rädda miljön! Pysäytetään Inkoon terästehtaan suunnitelmat ympäristön pelastamiseksi!
257 Skapad: 2025-06-26
Cykelväg Hällesåkersvägen (Lindome-Hällesåker)
167 Skapad: 2025-06-27
Vi säger NEJ till flexibla grundscheman i vården!
157 Skapad: 2025-06-27
Stoppa nedläggning av Bosgårdsskolan och Fässbergsskolans mellanstadium, Mölndal
155 Skapad: 2025-07-01
Stoppa förslaget om obligatorisk förskola från tre års ålder - värna om valfriheten!
6982 Skapad: 2025-05-07
Stoppa moskébyggen i Stockholms län
3830 Skapad: 2025-01-06
Upprop för att ”Rädda Riksväg 62 i norra Klarälvdalen”
530 Skapad: 2025-06-18
Stoppa kommunens planer att återta arrenderad mark på Skarholmen
1493 Skapad: 2025-05-22
Stoppa utvisningen av Turay Gömleksizoglu – han har gjort allt rätt
62 Skapad: 2025-06-30
Dumpen Kräver lagändring för skydd av våra barn
85193 Skapad: 2022-02-13
Såga inte av den kulturgren som vi alla sitter på i Svenskfinland
1450 Skapad: 2025-06-16
Namninsamling för att stoppa vindkraft på Annsjöberget och Långsberget
549 Skapad: 2025-05-23
NEJ till vindkraft i Gunnarskog & Mangskog
49 Skapad: 2025-06-25
Prioritera GC-vägen längs bygdeväg 30 i Lemland – skriv under för trafiksäkerhet och miljö!
162 Skapad: 2025-06-22
Rädda Musikteaterskolan i Bjärnum
3358 Skapad: 2025-05-28
Förbjud falsk honung och rädda vår natur.
34 Skapad: 2025-07-01
Bevara koloniområdet vid Gudö å.
51 Skapad: 2025-06-23
Nej till entreprenörsbostäder i Karlshäll/Karlsvik
254 Skapad: 2025-06-10
Innebandyförbundet bör avstå från att införa 3vs3-turneringar i 5vs5-serier
815 Skapad: 2025-06-14