Skriv på för LSS


Gäst

/ #89

2013-11-28 07:57

Ber ministern tänka om och tänk rätt !
Någon godtycklighet i tolkningen av lagen hör inte hemma på 2000 talet!
Både jag och du kan behöva denna service när som helst , det finns ingen gräddfil eller garenti för någon att få behålla sin hälsa.
De som har lyckan att få vara fullt friska hela livet har ingen anledning att fundera på ekonomin kring detta pga att denne med lätthet bara skall vara glad över att ha möjligheten att arbeta och betala skatt . Vi lever i ett samhälle , skattepengen är inte vår privat sak det är en ansvars-fråga för allas lika rätt . Jag är för ett inehållsrikt liv för oss alla på lika vilkår .
Så nu vill jag fråga hur vill du ha det om din familj / eller du , hamna i behov av , logoped, sjukgymnasten, massor läkarbesök, avlastninhshem, spec skola , hjälpmedel, färdtjänst, vara sjuk ofta i perioder osv behöva stöd av anhöriga ...
Det är dags att ta tempen på vår människosyn i vårt samhälle , det ser ut som om utvecklingen/ invecklingen backar bakåt och ja min önskan är att även anhöriga skall ha möjlighet att få den service som behövs så social samvaro ges möjligheter att på ett bra så hinns med att umgås och njuta av livet med tid för glädje avkoppling det behöver vi alla .
Från sjukdom och smärta finns ingen semester men medborgarna bör ha det sp bra så möjligt.