Skriv på för LSS

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Skriv på för LSS.


Gäst

#1

2013-11-26 15:38

Alla ska vara lika värda

Gäst

#2

2013-11-26 17:05

En förutsättning för ett värdigt liv- Mycket mindre kostnader än stora institutioner.

Gäst

#3

2013-11-26 17:33

Skriv på! Jag har gjort de.
Har 2 barn m diagnoser o som har LSS.
Våran kommun har bra insatser inom LSS tex
Kortidshem, boende för dom som behöver
boende stöd

Gäst

#4

2013-11-26 17:41

Utöver att jag jobbar med funktionshindrade så har jag familj, släkt och vänner som har fått avslag på det som är viktigt för att få deras vardag att bli dräglig att utstå.

Gäst

#5

2013-11-26 18:08

Jag vill inte visa min underskrift offentlig för jag jobbar åt kommunen.
Jag tycker det är sorgligt att inte LSS följs. Man bollar hit och dit med barn och ungdomar och vuxna. Eftersom jag jobbar med personer med funktionsnedsättningar och har gjort det i 15 år så har jag sett hur allt försämrats genom åren. Det är sååååå beklagligt!!!
Robban 88

#6

2013-11-26 18:13

Tycker det är förjävligt att några vill medvetet göra det svårare för oss med en funktionsnedsättning att få den rätt vi har rätt till enligt lag

Gäst

#7

2013-11-26 18:18

Det skrämmer mig att det ens är nödvändigt med så drastiska åtgärder för att Sverige ska följa sin egen lagstiftning!?
Klart står iaf att det inte råder någon som helst demokrati när landets regering kan straffa ut en stor och oskyldig samhällsgrupp för att försöka dölja sina egna grovt kriminella handlingar!

Gäst

#8

2013-11-26 18:51

Arbetar som Personlig Assistent o kan bara säga att med det klimat som blivit under de senaste 10 åren är det ett under att någon får hjälp enligt LSS-lagen... Politikerna som sitter i bestämmande postition borde kanske behöva arbeta lite inom LSSen för att se vad de igentligen ställer till med.... Det är med sorg i hjärtat jag följer den fruktansvärda utvecklingen... Vi måste kämpa för allas lika rätt.. Oavsett handikapp o sjukdom.... Susanne

Gäst

#9

2013-11-26 18:57

Heja FUB som drog igång denna petition :) Nu hoppas vi på att alla som sett de senaste årens försämringar inom LASS och LSS skriver på och delar det vidare!

Gäst

#10

2013-11-26 20:02

Självklart skall de som är i behov ha stöd ..

Gäst

#11

2013-11-26 20:03

Det ante mig... på dom "svaga" grupperna i samhället bara! Som vanligt. Det är måttet på samhällets styrka och moral...

Gäst

#12

2013-11-26 20:15


Gäst

#13

2013-11-26 20:21

Jag blir så förtvivlad när ser hur människor blir misshandlade.

Gäst

#14

2013-11-26 20:44

Ingen kommentar

Gäst

#15

2013-11-26 20:48

LSS är en lag som vi ska vara stolta över och som vi ska värna om - för Allas Lika Värde!
Kim

#16

2013-11-26 21:08

HÖR NI! Ni som kommit på denna skamliga ide. LÄS vad som står i FN-KONVENTIONEN!!!!

Håll er till REGLER, som ALLA vi andra måste göra, om inget kan NI byta med OSS!!!

Hoppas ni sover med gott samvete om nätterna, det hade INTE jag gjort.

Gäst

#17

2013-11-26 21:10

Skjut inte på dom som redan ligger.

Gäst

#18

2013-11-26 21:40

För oss som lever med barn som är i behov av dagligt stöd och hjälp att hitta en meningsfull framtid, är det ofattbart att dessa barn ska ses som en belastning. De kommuner som har en sådan uppfattning är en skam för vårt samhälle.

Gäst

#19

2013-11-26 22:31

Använd LSS som det var lovat!

Gäst

#20

2013-11-26 22:52

!!

Gäst

#21

2013-11-27 00:03

Vi vill inte bli i från tagna. LSS Lagen var god att respektera detta. Nu och för alltid. www.stefanochkrister.se titta i och läs.
Tack i från författaren Stefan Bartsch

Gäst

#22

2013-11-27 01:54

Jag har jobbat som personlig assistens ich jag vet och känner till behovet som finns. Ingen ska tumma på ett rättighetslag för denna grupp som behöver ha sin hjälp genom LSS. Varför tumma på dessa regler där behovet är stort och där i ga nedskärningar skall råda. Jag tycker det är ren ynkedom att denna grupp skall vara utsatt och få förminskad hjälp, när det är en rättighetslag där ekonomin i te får styra. Detta är är ytterligare en kränkning för en grupp människor som redan är kränkta och skulle helst av allt vilja klara sej själv till varje pris . Ni får aldrig tumma på pengar som hjälper och bygger upp dessa människors hela existens. Jag skäms över de som ens tänker dessa tankar. Jag står upp för detta med både stjäl och hjärta, vi kan alla hamna i denna situation i livet. Börja tänka efter vad vill du vi ska ha för ett idealiskt samhälle där alls kan delta på olika vilkor, men att vi betyder lika mycket. Jag skäms över politiker som inte tänker människor utan bara pengar. Ni kan inte tumma på vissa grupper i samhället utan förbättra deras liv genom att genomsöagskraftig sätta mer foten i backen och säga nu räcker det. Denna grupp av människor dom behöver vård LSS och Lass dom ska aldrig någonsin uftågasättas. Eller att det sker någon som helst prningvinnin på att drämts för dom som best behöver dessa tjänster för ditt dagliga liv. De skall aldrig behöva oroas. Eller drabbas av ned dragningar. Ni får skära någon annanstans i h inte p de svagaste grupperna i samhället.

Gäst

#23

2013-11-27 03:04

Alla människor har rätt till ett värdigt liv, och vi ska hjälpa och stötta alla som behöver det, ingen ska behöva lämnas därhän, och det som är det viktigaste här i livet är omtanke omsorg känslor LYCKA och KÄRLEK, fortsätter man skära ner på hjälpinsatser skär vi även ner kärleken och den omsorg vi människor behöver för att må bra i det liv vi givits!Vi måste stå upp för varandra och värna om det bästa vi har dvs varandra!Sprid vidare och få alla att öppna ögonen för den omsorg vi behöver TACK!

Gäst

#24

2013-11-27 03:47

Så viktigt!

Gäst

#25

2013-11-27 04:47

LSS är en rättighetslagstiftning som begränsas idag på ett sätt den inte var mening att göra av lagstiftningaren. Detta sker mot en våra svagaste samhällsgrupper vilket jag tycker är alldeles förfärligt.