Vi vill ha en högstadieskola I Timmele
Vi vill ha en högstadieskola I Timmele / Uppdateringar / Frågor / Kommentarer
|
Gäst |
#12021-01-18 18:53Jo jag har mycket synpunkter på det här med kommunens ansvar för säkerheten för sina invånare. Eftersom jag är busschaufför och kört människor i snart 40 år fram å tillbaka till deras arbeten, skolor, vård m.m. så har man sett bara för mycket av den här nochalansen med bussåkandet pga att det är 10 ggr säkrare åka buss än bil. Jo jag vet. Men det har ringa betydelse när olyckan väl är framme. Jag triggades särskilt igång när både Tranemoolyckan och bussolycka i Sveg drabbade våran bygd så hårt.
Just det här att jag tycker inte man gör tillräckligt varken från kommuns sida eller i Sverige överlag.
Här har man alltså en lag som säger att du SKA ha bälte på dej när sådant finns men du får ha uppemot 40 stående bredvid utan bälte. Alltså bussen kan ha 90 personer.
Hur har man tänkt att få till en säker transport av elever när man idag inte har ungdomarna bältade till Timmele än gång. Och jag menar inte bara det här att man kan garantera sittplats för alla som ju en politiker för många år sedan ( typ 20 år) krävde i anbudet och som fortfarande inte fungerar. Långt ifrån. Utan har en lösning på SÄTT att kräva av alla i bussen att de ska ha bälte inte bara pga av deras egen säkerhet utan även kompisen framför. Idag åker Securitas med och står upp i mittgången och pellar med mobilen fast det finns sittplatser. Tycker att mycket är oproffsigt.
Ja med andra ord: Om alla elever ska till Ulricehamn...hur angelägen är kommunen om att deras liv inte ska ändas vid en ev olycka med buss? Mvh hälsning Camilla Mård.
|
|
| |
|
Gäst |
#32021-01-19 16:54Hej.
Jag var med när vi kämpade för att få Ätradalsskolan till Timmele.
Då var det så att staden hade bekymmer med skolungdomar som gick och drev på gatorna, affärerna fick problem med att det snattades när grupperna drog fram i stan.
Jag bara undrar vad det är som har ändrats eftersom det är OK att få in alla ungdomarna till stan nu.
Kan inte förstå var vinsten ligger med att få alla ungdomar i samma ålder på samma plats.
Dagens samhälle är ju ganska tufft så det kanske är bättre att dela upp ungdomarna istället för att samla dem tillsammans.
Jag tror på mer vuxna runt eleverna i skolan som ser och bekräftar dem. Jag önskar er LYCKA TILL!!! Kämpa för era ungdomar det är de värda. |
|
| |
|
Finns det något du skulle vilja förändra?
Är man tyst får man inte till någon förändring.
Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma?
Andra namninsamlingar som kanske intresserar dig
STÄNG INTE KIMITO BÄDDAVDELNING - ÄLÄ SULJE KEMIÖN VUODEOSASTOA
744 underskrifter
744 Underskrifter / 7 dagar
17 Jun 2026
Vi har fått helt nog av moralpredikningar från kändiseliten.
195 underskrifter
195 Underskrifter / 7 dagar
24 Jun 2026
16 år för sociala medier. Skydd även på spelplattformar.
869 underskrifter
163 Underskrifter / 7 dagar
3 Jun 2026
Rädda Parentesen — Bevara studentkorridorerna!
1 772 underskrifter
144 Underskrifter / 7 dagar
11 Jun 2026
Vi önskar en permanent dansbana i Eskilstuna
52 underskrifter
52 Underskrifter / 7 dagar
18 Jun 2026
Rädda min kille och hans familj som är utvisade
250 underskrifter
49 Underskrifter / 7 dagar
23 Apr 2026
En uppskattning från nöjda föräldrar och barn
39 underskrifter
39 Underskrifter / 7 dagar
22 Jun 2026
SÄG NEJ TILL EN GRUNDLAG SOM LÅSER IN SVERIGE I EU
5 788 underskrifter
36 Underskrifter / 7 dagar
26 Mar 2026
KRAV PÅ FÖRBUD MOT GEOENGINEERING I SVERIGES LUFTUTRYMME!
2 200 underskrifter
27 Underskrifter / 7 dagar
5 May 2026
Stoppa Kriminalvårdens planer på boende för dömda i Hägerneholm
2 062 underskrifter
24 Underskrifter / 7 dagar
29 May 2026
Dumpen Kräver lagändring för skydd av våra barn
94 380 underskrifter
23 Underskrifter / 7 dagar
13 Feb 2022
Stärk rättigheterna för barn med funktionsnedsättning: Rätt till PRH, 1177 och funktionskort!
113 underskrifter
20 Underskrifter / 7 dagar
8 Jun 2026
Skrivunder.com
Vi tillhandahåller ett kostnadsfritt webbhotell för online petitioner. Starta en professionell online petition genom att använda vår kraftfulla service. Våra petitioner omnämns i media varje dag, så att skapa en petition är ett jättebra sätt att påkalla både allmänhetens och beslutsfattares uppmärksamhet.