Vi som vill bevara Arvikas kulturbyggnader!
Kontakta namninsamlingens skapare
Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vi som vill bevara Arvikas kulturbyggnader!.
|
Gäst |
#12012-01-14 19:51Lär av misstagen! Alldeles för många gamla byggnader har fått lämna plats åt betong och asfalt... |
|
| |
|
Gäst |
#22012-01-14 23:44Valdigt trist att se gamla fina hus i Arvika som rivs. Titta pa Tocksfors, Arjang och Charlottenberg som varnade exempel. |
|
| |
|
Gäst |
#32012-01-15 14:12Var vaksam , rädda det goa i dessa byggnader de har en själ |
|
| |
|
Gäst |
#42012-01-15 14:16Små städer måste bevara sin särart, i den ingår inte att försöka vara urbaniserade. Man bor inte i Arvika för att man har ett behov av att bo mitt i stan. Årjäng byggde bort det lilla av charm. Gör inte det samma i Arvika. |
|
| |
|
Gäst |
#52012-01-15 14:42Vill värna om den lilla stadens unika möjlighet att bevara äldre byggnation som är en del av människans utveckling och tillvarata igenkännsndets glädje! |
|
| |
|
Gäst |
#62012-01-15 19:35Var rädd om våra gamla hus som förgyller tillvaron i vår stad.Skriv på. |
|
| |
|
Gäst |
#72012-01-15 23:06Arvikas stadskarna ska inte bli en parkeringsplats. Oavsett vem som ager de gamla kulturbyggnaderna tillhor arvet oss alla. Det gar alltid att hitta nya anvandningsomraden for gamla, fina byggnader. Har de en gang rivits kan de aldrig ateruppbyggas. |
|
| |
|
Gäst |
#92012-01-16 11:14Ja jag tycker det är viktigt att bevara de charmiga innergårdar vi har i Arvika. Dessutom tycker jag att det är mycket märkligt att riva en halv gård, klyva det hus på köpmangatan 10 där jag bor, på mitten. |
|
| |
|
Gäst |
#102012-01-16 13:34Att bevara en stads kulturbyggnader är lika viktigt som att bevara den friska luft vi behöver för att andas. Kulturbyggnader ger atmosfär,kunskap och är ett arv att förvalta.Vi,människor av idag behöver den gamla kultur som finns kvar eftersom samhället utan den vore som ett bibliotek utan böcker. |
|
| |
|
Gäst |
#112012-01-16 21:30Kultur och vår historia måste hanteras varsamt och bevaras för framtiden! |
|
| |
|
Gäst |
#122012-01-16 22:07Skulle vara kul att veta hur och varför dessa byggnader hotas av rivning. Om det är fastighetsägarna som vill det eller om kommunen har visat intresse för att bevilja ett ev. rivningslov. En uppdaterad inventering av innerstadens kulturhistoriskt intressanta byggnader påbörjades 2010, där iaf huset på Hantverksgatan ingår. |
|
| |
|
Gäst |
#132012-01-16 23:41Många behövs för att skapa opinion som värnar kulturhistoriskt värdefulla hus och miljöer. Föreningen Karlstad Lever har försökt i 32 år och mött stort motstånd men inte givit upp! |
|
| |
|
Gäst |
#142012-01-17 21:56Behåll det gamla och rusta upp det som blir gammalt, kan inte vara så svårt! |
|
| |
|
Gäst |
#152012-01-18 11:51Jag har skrivit under // Ija |
|
| |
|
Gäst |
#162012-01-18 12:22Sluta riva! |
|
| |
|
Gäst |
#172012-01-24 21:30Det är bland annat tack vare de gamla fina byggnaderna som jag gärna åker till Arvika. |
|
| |
|
Gäst |
#182012-01-25 10:35Är detta Avaaz svenska gren? Tycker dom gör ett fantastiskt jobb! |
|
| |
|
Gäst |
#192012-01-25 16:44OM man inte kan bevara det som är så betyder inte framsteg någonting! |
|
| |
|
Gäst |
#202012-01-25 18:06Vi måste vara rädda om det lilla vi har kvar av gamla Arvika. Den småskaliga bebyggelsen är guld värd. |
|
| |
|
Gäst |
#212012-02-04 11:46Skriv på!!! Bevara själen i vår vackra stad! |
|
| |
|
Gäst |
#222013-10-09 10:47Som son till Arvika-arkitekten Ludvig Mattsson vet jag, att man framgångsrikt kan renovera och förnya äldre byggnader. Tyvärr förefaller nu flera av hans egna arbeten ligga i riskzonen |
|
| |
|
Gäst |
#232014-05-09 07:52viktigt! Detta, plus placering av buss-stationen plus att INTE bygga stort köpcentrum utanför stan är, tror jag de tre avgörande beslut som kan rädda eller stjälpa Arvika som inflyttningskommun. Arvika har just nu chansen att välja en väg som skulle kunna göra stan till en av de mest attraktiva småstadskommunerna i Sverige. Charm, småskalighet, ekologisk hållbarhet, natur och ett levande kulturliv - att satsa på dessa värden vore det bästa vi kunde ta oss för om vi vill att Arvika ska blomstra! Jag önskar att jag visste vilket parti som VERKLIGEN är redo att satsa på detta, då skulle jag veta vad jag skulle rösta på i kommunalvalet. Dakini Ingevaldsson |
|
| |
|
Finns det något du skulle vilja förändra?
Är man tyst får man inte till någon förändring.
Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma?
Andra namninsamlingar som kanske intresserar dig
STÄNG INTE KIMITO BÄDDAVDELNING - ÄLÄ SULJE KEMIÖN VUODEOSASTOA
758 underskrifter
492 Underskrifter / 7 dagar
17 Jun 2026
Vi har fått helt nog av moralpredikningar från kändiseliten.
425 underskrifter
425 Underskrifter / 7 dagar
24 Jun 2026
Rädda Parentesen — Bevara studentkorridorerna!
1 779 underskrifter
115 Underskrifter / 7 dagar
11 Jun 2026
16 år för sociala medier. Skydd även på spelplattformar.
873 underskrifter
91 Underskrifter / 7 dagar
3 Jun 2026
Vi önskar en permanent dansbana i Eskilstuna
52 underskrifter
52 Underskrifter / 7 dagar
18 Jun 2026
Rädda min kille och hans familj som är utvisade
258 underskrifter
44 Underskrifter / 7 dagar
23 Apr 2026
En uppskattning från nöjda föräldrar och barn
40 underskrifter
40 Underskrifter / 7 dagar
22 Jun 2026
Stoppa Kriminalvårdens planer på boende för dömda i Hägerneholm
2 073 underskrifter
33 Underskrifter / 7 dagar
29 May 2026
SÄG NEJ TILL EN GRUNDLAG SOM LÅSER IN SVERIGE I EU
5 791 underskrifter
29 Underskrifter / 7 dagar
26 Mar 2026
Dumpen Kräver lagändring för skydd av våra barn
94 383 underskrifter
21 Underskrifter / 7 dagar
13 Feb 2022
Stärk rättigheterna för barn med funktionsnedsättning: Rätt till PRH, 1177 och funktionskort!
113 underskrifter
18 Underskrifter / 7 dagar
8 Jun 2026
Skrivunder.com
Vi tillhandahåller ett kostnadsfritt webbhotell för online petitioner. Starta en professionell online petition genom att använda vår kraftfulla service. Våra petitioner omnämns i media varje dag, så att skapa en petition är ett jättebra sätt att påkalla både allmänhetens och beslutsfattares uppmärksamhet.