Manifestation för en folkomröstning, ny tid
Kontakta namninsamlingens skapare
Täljöviken är snart den enda platsen, där det finns en liten strimma av orörd natur kvar. Spara den!!!
Marie Wallin
Bor nummera i Hjo men hjärtat brinner för Åkersberga
Det måste kommunen respektera.
Och att bygga på lågområden mot vatten , säger sig
självt , idioti. Förutom dom övriga åsikterna som andra har skrivit om, i vilka jag fullkomligt
håller med. S Dysell
Näs gård-Täljöviken
SUCK SUCK SUCK! Så är politikerna i kommunen igång igen med att styra och ställa som kommunen vore deras eget privata bolag, det är inte svårt att förstå varför så många chefer hoppar av från kommunen när topparna inte bryr sig om vad dom "underställda" säger utan fortsätter att köra sitt eget race, det spelar ingen roll vilket ämne det handlar om. Min släkt har bott i kommunen sen början av 1900talet och jag har med sorg sett hur kommunen byggts "sönder" med många opassande projekt, nu är det hög tid att säga stopp för planerna när det gäller Näs gård och inte förstöra ett av dom finaste kultur och naturplatserna som finns kvar.
Berätta om den positiva visionen med bevarande som finns!
Jordbruksmark ska naturligtvis bevaras,vi kan inte fortsätta roffa åt oss mat från långt borta !
Långsiktig planering kräver även planering av hur man ska producera mat i närområdet
Den planering som kommunen bygger sin plan på är förlega.
Den togs fram i Stockholm på plankontoret där på -70 -80 talet!
Få hade då börjat inse konsekvenserna av hur vi hanterar jordens resurser.
Jag gläder mig åt
att en
Positiv vision för Täjöviken och Näs gård finns och människor som vill förverkliga den.
Berätta mer om den utåt till tidningar i tv mm mm .
Människor har så mycket att göra så de orkar, hinner inte med om de inte får flera påminnelser.
De som inte har internet eller kan använda det, ska vi göra en dörrknackningskampanj?
Jag är gärna med.
Näsängen.
STOPP!
Täljöviksvägen Är bebodd, bröderna med deras familjer och jordbruk i Näs..
Vi har alla flyttat ut hit för att befinna oss närmare naturen och lugnet.
Vi är tvugna och flytta från våra bostäder pga rivningen av Täljöviken och våra hus.
Jag flyttade från Hässelby Villastad av en enda anledning ut hit till täljö, pga att få slippa oväsen, hög kriminalitet utanför ytterdörren, tunnelbana och allt vad det innebar att Bo mitt i smeten och nu ska jag (VI) bli tvugna och flytta Igen för att det ska byggas bostadsrätten som ingen vanlig svensson har råd med.
Nu får det fan vara NOG! STOPPA BYGGPLANERNA OCH RIVNINGEN AV NÄS OCH TÄLJÖVIKEN, LÅT OSS FÅ BO HÄR!
Så att flera boende kan besöka det fantastiska kulturlandskapet .
Örjan Nygren
Åkersberga
Dessa byggplaners genomförande skulle förstöra och minska vår kommuns attraktion!!!
| This discussion has been closed. |
den hänsynslösa exploateringen av den ytterst unika marken vid Näs!