Sverige - Bidra till biomedicinsk forskning om ME/CFS
Kontakta namninsamlingens skapare
Att bli instängd i sitt sovrum eller inte komma ur sängen är ingen livskvalité.
Att bli duschad av sin man för att man själv inte orkar.
Att inte kunna följa med familjen ut och handla eller göra lättare saker.
Att förlora vänner för att man aldrig orkar göra nått.
Att ha sömnproblem, magproblem, hjärndimma, svaga ben och kropp gör att man gång på gång ger upp livet för att nästa dag ta upp kampen igen.
Det finns så mycket som skulle kunna göras för att hjälpa oss.
Pengar till forskning är prio ett. Hoppas det händer nått snart.
Jag är själv drabbad av både ME och Fibro och välkomnar mer resurser till forskning på området. Idag finns ingen hjälp att få, inga mediciner eller behandlingar som botar. Vi behöver HJÄLP!!!
Att inte kunna göra vanliga saker med sina barn som att gå till badhuset eller åka på semester, att inte heller kunna arbeta och tjäna sina egna pengar är inte så jag föreställde mej livet vid 33 års ålder!!
Alla vi med den här diagnosen vill inget hellre än att få leva ett så vanligt liv som möjligt igen, men så länge ingen forskar på det i sverige eller bidrar med pengar till forskning där det finns engagerade forskare så kommer vi aldrig få detta!
Jag har själv ganska nyss fått diagnosen ME/CFS, och har även en släkting som fått den. Jag är rädd. Rädd för hur det påverkar mitt liv, rädd för hur illa det kan bli. Forskning behövs. Botemedel behövs.
I vissa kretsar tror man inte ens att ME/CFS finns!
Men vi som drabbats vet. Våra närmaste vet. Jag känner. Jag är. Och jag är trött på att behöva kämpa för min existens och för att bli trodd.
| This discussion has been closed. |
Jag vill att min fru efter 7 års sjukdom ska bli frisk. Jag vill att alla andra som har sjukdomen blir friska. Flera internationella studier visar att sjukdomen faktiskt går att symtomlindra effektfullt. Just nu pågår flera kliniska studier som i förstudier visat på positivt resultat, bl a Rituximab-studien i Norge och Ampligen-studien i USA. Vad gör Sverige?