Svenska chaufförer mot orättvisor i åkeribranchen.
Kontakta namninsamlingens skapare
Rättelse / förklaring!!!!
"Lastbilschaufför med 1.3 i promille orsakade trafikkaos i centrala Ystad" när det kanske borde stått "Rumänsk lastbilschaufför med 1.3 i promille orsakade trafikkaos i centrala Ystad"
Många har reagerat på mitt något slarviga val att hänga ut just Rumänska chaufförer. Det har tolkats som att jag menar att just dessa skulle vara överrepresenterade i att framföra sina fordon onyktra. Detta vill jag be om ursäkt för och dementera. Vad jag vill ha ut är ju just massmedias sätt att rapportera om yrkestrafiken.
Att istället välja ordet "Utlänsk" vore ett mer korrekt ordval från min sida.
Hoppas ni som tagit illa vid er av detta kan förstå hur jag tänkte.
Tack!
Har våra fackförbund helt tappat stinget, eller?
Raymond Stenersen
MVH Åke Johansson Gärdesvägen Ljungby.
Re: Vem vet om dom verkligen betalar skatt i hemlandet, tror du det själv? Jag bara undrar.
Amphan
Hoppas att det finns några eldsjälar som går vidare med detta så det inte bara rinner ut i sanden som det brukar.
1 väg kunde ju vara att massanmäla cabotagetrafik till polisen.
Ser dagligen såna av stora åkerier från andra länder, väljer att inte namnge några men hur kan befraktare säga att det kände vi inte till. Skitsnack rent ut sagt. Har själv suttit och upphandlat för ett av våra större företag här i Sverige och där letade vi efter dessa firmor för att sänka transportkostnaderna.
Stryk dessa från listorna!
Skulle ju vara lite trevligare att få ett svar när man försöker att snacka med nån Istället för en frågande blick!Nån gång måste åkare och chaufförer(även om jag vet att samarbetet kan va jävligt svårt!)ta och bara ställa gött föredöme e Fransoserna som inte ger sig så lätt!
| This discussion has been closed. |