Stoppa bygget vid Mässingsbruket i Skultuna!
Kontakta namninsamlingens skapare
Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stoppa bygget vid Mässingsbruket i Skultuna!.
|
Gäst |
#12016-06-27 10:18Vill bevara Skultuna och det gamla bruket. |
|
| |
|
Gäst |
#22016-06-27 10:22Det är viktigt att något så gammalt, välbevarat och unikt får vara kvar! Hela området behöver K-märkas! Även träden måste skyddas! |
|
| |
|
Gäst |
#32016-06-27 10:26Området vid Mässingsbruket är alldeles fel ställe att bygga på. Även om det inte vore ett kulturhistoriskt område så är det ändå fel plats. Många promenerar här, med eller utan hund, och lugnet, och tystnaden, man känner där, och hela vägen mot reningsverket är underbar. Vi måste få ha kvar våra grönområden. Det här är inte en stad vi bor i, det här är ett litet samhälle som man väljer att flytta till (eller bo kvar i) just på grund av att det är mycket grönområden, knappt någon biltrafik etc. Jag känner och vet, när jag går utmed det nu aktuella området, att lugnet och tystnaden skulle för evigt vara borta om det byggs här. |
|
| |
|
Gäst |
#42016-06-27 10:41Jag vill bevara den gamla bruksmiljön. |
|
| |
|
Daniel |
#5 Det jag inte förstår är varför man väljer att kasta skit på Carpenter med den här underskriftsidan.2016-06-27 10:58Jag vill också stoppa bygget, men när man med sin underskrift kastar skit på ett företag Carpenter, ett lokalt företag. Gör om, gör rätt. |
|
| |
|
Gäst |
#6 Dåligt placerat2016-06-27 10:59Att placera bostäder i parken i direkt anslutning till Brukshotellet är helt galet. Att dessutom öppna upp det vackra vandringsstråket från kyrkan är obegripligt. Känner ni inte till att det dagligen går mängder med folk där, med hund, barnvagnar mm. Årets om, vinter som sommar. Att göra om det till en väg för tung trafik känns helt ogenomtänkt. Det finns mängder med bättre lämpade platser i Skultuna för nybyggnation som inte påverkar det gamla bruksområdet. Att sedan ett företag som Carpenter, kända för att bygga undermåligt och att dom inte underhåller sina fastigheter, får i uppdrag att bygga är under all kritik. Har läst Byggnadsplanen och där står det att det ska byggas i enlighet med dom gamla byggnaderna som finns. Bara att titta på hur det ser ut uppe vid Alluminiumvägen, under all kritik.
Det står dessutom att "Genomförandetiden är 5 år från den dag planen vinner laga kraft.", detta dokument är daterat 2009-01-20, alltså över 7 år sedan. Hur får ni ihop det? |
|
| |
|
Gäst |
#72016-06-27 11:46Det är en viktig del av människor rekreations möjligheter i Skultuna! Det är också ett område som besöks av en mängd turister varje år! Det finns andra mindre känsliga områden att bygga på! Det är en stor del av kulturhistoria som inte går att ersätta! |
|
| |
|
Anita Viktorsson Ansvarig för denna petition |
#8 Re: Det jag inte förstår är varför man väljer att kasta skit på Carpenter med den här underskriftsid2016-06-27 11:54 |
|
| |
|
Gäst |
#92016-06-27 12:53Vill inte ha bostäder vid mässingsbruket. |
|
| |
|
Gäst |
#102016-06-27 13:01Förstör inte vår fina miljö vid mässingsbruket, det finns andra ställen att bygga på! |
|
| |
|
Gäst |
#112016-06-27 14:56Området är speciellt och bör bevaras. |
|
| |
|
Jens |
#12 Re: Re: Det jag inte förstår är varför man väljer att kasta skit på Carpenter med den här underskrif2016-06-27 14:59Det står fortfarande precis samma sak. Syftet kanske är lovvärt men inte en chans att jag skriver på så länge ni kör er konspiratoriska agenda. Det är direkt smaklöst att se er anklaga människor för mygel, fusk och att vara köpta. |
|
| |
|
Gäst |
#132016-06-27 15:34Värdefull miljö ska bevaras - inte bebyggas! |
|
| |
|
Gäst |
#142016-06-27 15:52Jag har själv bott i Skultuna och tycker att det fina områdena måste få vara kvar. Annars blir det bara en massa byggnader och inget grönt runt omkring. Judith Sandström |
|
| |
|
Gäst |
#152016-06-27 15:58Stoppa MYGLET i Skultuna! |
|
| |
|
Gäst |
#162016-06-27 16:09Det finns många andra platser i skultuna att bygga på |
|
| |
|
Gäst |
#172016-06-27 16:28Stoppa galenskapen i tid! |
|
| |
|
Gäst |
#182016-06-27 18:05För att området har varit mitt favoritställe sedan jag kan minnas och jag håller med det som står i petition! |
|
| |
|
Gäst |
#192016-06-27 18:13För att vårat underbara ska bevara sitt hjärta. |
|
| |
|
Gäst |
#20 Re: Re: Re: Det jag inte förstår är varför man väljer att kasta skit på Carpenter med den här unders2016-06-27 18:28Carpenter har tyvärr haft många missnöjda kunder i Skultuna. Beklagligt att de är byggherrar i detta projekt.
|
|
| |
|
Gäst |
#212016-06-27 19:02Vill att detta område bevaras. Så härligt lugn där |
|
| |
|
Gäst |
#222016-06-27 19:20Kan något få vara kvar som folk gillar |
|
| |
|
Gäst |
#232016-06-27 20:06Beslutet är helt vansinnigt och måste rivas upp |
|
| |
|
Gäst |
#252016-06-27 20:41Vill stoppa bygget vid messingbruket |
|
| |
|
Är man tyst får man inte till någon förändring.
Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma?
Andra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Vi tillhandahåller ett kostnadsfritt webbhotell för online petitioner. Starta en professionell online petition genom att använda vår kraftfulla service. Våra petitioner omnämns i media varje dag, så att skapa en petition är ett jättebra sätt att påkalla både allmänhetens och beslutsfattares uppmärksamhet.