Sjuk och inte trodd?
Kontakta namninsamlingens skapare
Det behövs konkreta förslag
Det är mycket lättare att få gehör om man har ett konkret förslag. Vad ska ändras för att vi ska bli trodda? Ska sjukskrivande läkare få mer att säga till om? Ska försäkringskassans läkare få mindre att säga till om? Bör de utbildas mer? Ska kraven på "objektiva undersökningsfynd" tas bort? (De är redan borttagna för kriteriediagnoser som ME/CFS etc, men handläggarna känner inte till det och kräver det ändå.) Med ett eller flera konkreta förslag är det mycket lättare att få gehör hos beslutsfattare. Och media, för den delen.
Får ingen hjälp med min muskelsjukdom Dystoni..Har haft denna sjukdomen nu i flera år..
Nää, ska man behöva gå med gips eller nåt för att folk ska förstå att man har ont och det är inget som går över efter 2 veckors sjukskrivning. Detta får vi dras med resten av livet!!!
Mig vet dom inte vad det är fel på. I 25 år har dom vetat att det varit något men dom kunde inte komma på vad. Nu kämpar jag för att bli trodd eftersom jag för 5 år sedan blev sjukare. Jag har förlorat mitt liv.
Jag blir bara sjukare och sjukare men ingen reaktion. Ingen läkare vill ens ta i mitt fall, ursäkta uttrycket men vilka fega Jä***r
så jag vill med min underskrift, stödja de som inte har blivit tagna på allvar, inte blivit trodda av olika instanser, och blivit illa bemötta i Sjukvården, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen m.fl.
Tro eller ,,,,
Kan ärligt säga att jag är så förbannat trött på att inte bli trodd och om man blir det då händer det nått t,ex, doktorn blir pensionerad eller "trillar av" så står man där igen, trots x antal utredningar och ska på en ny nästa vecka , bara vart sjuk i sådär 30 år nu och samma sak fortfarande. Har bara blivit sämre och sämre, den här sommaren trodde jag skulle ta mitt liv i smärta. Åker till akuten 3 ggr och blir inlagd 2 ggn , sen hemskickad med några sockerpiller, så min son,make får bara se mig när jag orkar vara vaken och det har inte vart många timmar. Hur kul är det för dem då???
Vill bara påpeka att det ska stå "än om en" och inte "en om än" i petitions texten.
Kan nog säga i dessa valtider att det inte spelar någon roll på vilket parti man röstar på .
presis som allt det andra de lovar så blir det mest ord och ingen verkstad
| This discussion has been closed. |