Rör inte palliativa avdelningen i Trelleborg!
Kontakta namninsamlingens skapare
Varför spara in på de allra sjukaste människorna och deras anhöriga? De palliativa vårdavd är en stor trygghet och det passar långt ifrån alla att vårdas hemma i slutet. Dessutom orkar man bara med korta besök när man är dödligt sjuk. Då känner folk att det tar för lång tid att köra t Malmö. Dessutom finns det faktiskt de människor som känner stor osäkerhet och oro att köra till malmö. Närhet gör att familj och vänner kan komma på korta besök den sista tiden. Varför ska den möjligheten ryckas bort?
Dax att byta ut denna okompotenta ledning nu innan allt ät försent!!!'
Bedrövligt!!!!0
En Palliativ avdelning är ett måste för Trelleborgaren - både som patient, anhörig och kommuninvånare.
Borde vara alla beslutsfattares stolthet att ge möjlighet till denna värdiga omvårdnad i livets slutskede.
Tafsa inte på avdelningen - ge dom arbetsro istället.
Istället för att skicka min mamma till Malmö så vårdar jag och min pappa min mamma i hemmet. Detta medför att jag inte kan arbeta utan måste nu sjukskriva mig för att kunna ta hand om min mamma då min närstående dagar är slut.
Varför kan inte den palliativa avdelningen i Trelleborg få vara tillgänglig för oss som behöver den. Varför kan inte vi som bor i närheten av Trelleborg få känna en trygghet med att ha tillgång till den palliativa avdelningen. Att inte öppna avdelningen skapar en stor oro för många som är drabbade av kris och som vill att deras anhörig får den bästa vården i livets slut.
De som har bott i och i närheten av Trelleborg, troligtvis varit och fått hjälp på Lasarettet, ska inte behöva läggas in i en annan stad för att avsluta sitt liv. Det är tillräckligt jobbigt för dem anhöriga utan att dem ska behöva ta sig till ett annan stad för att vara med den sista tiden. Tänk på de äldre som kanske inte kör bil längre, som har kanske har svårt att gå, för dålig pension för att kunna betala en taxi. Jag anser att detta inte är klokt. Hur tänkte man här?
kände denna tryggheten i stödet från en kompetent och varm personal.
| This discussion has been closed. |