Rätt till vård för personer med lipödem
Kontakta namninsamlingens skapare
Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Rätt till vård för personer med lipödem.
|
Gäst |
#12016-01-22 10:38Det skall vara en självklarhet att dessa lidande kvinnor ska få den vård som krävs . FATTAS BARA!!! Stig Olsen medborgare i Burlöv komun ☺ |
|
| |
|
Gäst |
#22016-01-23 15:13Bra jobbat Jenny! Jag hoppas vi får den hjälp vi har rätt till en dag! |
|
| |
|
Gäst |
#32016-01-23 16:19Därför att jag har en vän med detta som nu åker till Tyskland för operation och misstänker att jag har det |
|
| |
|
Gäst |
#42016-01-23 16:24För att så många tonåringar och vuxna kvinnor lider. Ofta i det tysta. Vi kan inte vara aktiva och delta i livet som pågår. Det finns ständigt en rädsla - tänk om jag är en av de som hamnar i rullstol? tänk om jag inte kan sätta mig i en flygstol? eller ta på mig sjukhusklädrna på jobbet?... |
|
| |
|
Gäst |
#52016-01-23 16:30Jag är själv drabbad. Kämpat i många år utan diagnos och utan hjälp. Ingen förståelse o bara nedlåtande kommentarer från läkare. Känslomässigt väldigt jobbigt och jag har hamnat i depression och utmattning. Både av bemötandet men så klart av den fysiska o psykiska smärta detta innebär. |
|
| |
|
Gäst |
#62016-01-23 16:43Jag har själv Dercum och Lipödem |
|
| |
|
Gäst |
#72016-01-23 17:20Det var självklart att stötta, har en vän med lipödem. |
|
| |
|
Gäst |
#82016-01-23 17:23Jag har precis fått diagnosen lipödem efter flera års smärta och många läkarbesök utan diagnos. Ingen av mina läkare hade hört talas om lipödem så det behövs kunskap! |
|
| |
|
Gäst |
#92016-01-23 17:48Rätt till vård för personer med lipödem och lider själv av Lipödem |
|
| |
|
Gäst |
#102016-01-23 19:01Jag skriver på denna petition för att jag verkligen lider av att inte själv få den hjälp jag behöver, det behöver bli en diagnos så att vi tas på allvar och inte blir behandlade som mindre vetande då vi går på VC m.m VI behöver rätt vård för att kunna leva ett bra liv och bidra till samhället med att kunna jobba fullt ut och även orka med vårt privatliv med familj och vänner. Hjälp!! |
|
| |
|
Gäst |
#112016-01-23 19:01För jag har en vän som har denna åkomma. |
|
| |
|
Gäst |
#122016-01-23 19:57Har nyligen fått reda på att jag lider av Lipödem-av en sjukgymnast. Har gått hos läkare i över 15 år men ingen har engagerat sig i mina åkommor. Nu fllr genast allt på plats och jag hoppas verkligen att jag ska kunna få en diagnos och därmed hjälp!! |
|
| |
|
Gäst |
#132016-01-23 20:45Alla ska ha rätten till att få rätt vård! Är man sjuk så ska man få hjälp! |
|
| |
|
Gäst |
#142016-01-23 21:25Jag tror att jag själv har lipödem. Har slukat det mesta som finns att läsa om lipödem och tror mer och mer på att det är det jag själv lider av. Nu försöker jag bara att hitta rätt läkare inom vården som tar detta på allvar och att jag får en diagnos och kan få börja med någon behandling. Vänlig hälsning Agneta Algar. |
|
| |
|
anja80 |
#152016-01-23 22:07Jag har Dercum och Lipödem,så jag vet hur jobbigt det är.. |
|
| |
|
Gäst |
#162016-01-23 22:28Jag har vänner som lider av denna sjukdom |
|
| |
|
Gäst |
#172016-01-23 22:52Har aldrig fått hjälp av läkare för detta!!!! |
|
| |
|
Gäst |
#182016-01-23 23:09Jag skrev på för att jag har en fin vän som har sjukdomen och önskar henne och alla andra som har den hjälp |
|
| |
|
Gäst |
#192016-01-24 07:32Det är klart att alla ska ha rätt till vård! Jag har skrivit under. |
|
| |
|
Gäst |
#202016-01-24 08:59För att stödja min fina vän och alla andra med lipödem. |
|
| |
|
Gäst |
#212016-01-24 11:57Därför att jag har lipödem och är opererad i Tyskland |
|
| |
|
Gäst |
#222016-01-24 12:58Jag har lipödem själv och hoppas att aĺla som har lipödem kan få stöd och hjälp med det här det är inte lätt. |
|
| |
|
Gäst |
#232016-01-24 16:56Jag är opererad för lipödem. Har mått dåligt över mina ben i 25 år, både pga av värken i benen och utseendet. |
|
| |
|
Gäst |
#242016-01-24 18:24Jag e själv drabbad av denna sjukdom o jag e maktlös mot läkare, behandling o myndigheter. |
|
| |
|
Gäst |
#252016-01-24 19:56Jag hade turen att min läkare på vc hade hört talas om sjukdomen och hade lite koll på den. Hon visste dock inte vart hon skulle skicka remissen men gav henne ett tips så nu är utredningen på gång :) Känns däremot frustrerande att ha en sjukdom som jag inte kan påverka själv och att det inte finns vård att få här i Sverige!! |
|
| |
|
Finns det något du skulle vilja förändra?
Är man tyst får man inte till någon förändring.
Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma?
Andra namninsamlingar som kanske intresserar dig
STÄNG INTE KIMITO BÄDDAVDELNING - ÄLÄ SULJE KEMIÖN VUODEOSASTOA
731 underskrifter
731 Underskrifter / 7 dagar
17 Jun 2026
16 år för sociala medier. Skydd även på spelplattformar.
868 underskrifter
165 Underskrifter / 7 dagar
3 Jun 2026
Rädda Parentesen — Bevara studentkorridorerna!
1 762 underskrifter
150 Underskrifter / 7 dagar
11 Jun 2026
Vi önskar en permanent dansbana i Eskilstuna
52 underskrifter
52 Underskrifter / 7 dagar
18 Jun 2026
Rädda min kille och hans familj som är utvisade
248 underskrifter
49 Underskrifter / 7 dagar
23 Apr 2026
En uppskattning från nöjda föräldrar och barn
38 underskrifter
38 Underskrifter / 7 dagar
22 Jun 2026
SÄG NEJ TILL EN GRUNDLAG SOM LÅSER IN SVERIGE I EU
5 787 underskrifter
38 Underskrifter / 7 dagar
26 Mar 2026
KRAV PÅ FÖRBUD MOT GEOENGINEERING I SVERIGES LUFTUTRYMME!
2 200 underskrifter
27 Underskrifter / 7 dagar
5 May 2026
Stärk rättigheterna för barn med funktionsnedsättning: Rätt till PRH, 1177 och funktionskort!
113 underskrifter
20 Underskrifter / 7 dagar
8 Jun 2026
Dumpen Kräver lagändring för skydd av våra barn
94 376 underskrifter
20 Underskrifter / 7 dagar
13 Feb 2022
Återställ, stärk och utveckla trygghetssystemen vid arbetslöshet 2026
72 underskrifter
19 Underskrifter / 7 dagar
12 Jun 2026
Stoppa Kriminalvårdens planer på boende för dömda i Hägerneholm
2 055 underskrifter
18 Underskrifter / 7 dagar
29 May 2026
Skrivunder.com
Vi tillhandahåller ett kostnadsfritt webbhotell för online petitioner. Starta en professionell online petition genom att använda vår kraftfulla service. Våra petitioner omnämns i media varje dag, så att skapa en petition är ett jättebra sätt att påkalla både allmänhetens och beslutsfattares uppmärksamhet.