NEJ till neddragningar inom barnomsorgen
Kontakta namninsamlingens skapare
Gäst#1 May 26, 2015, 07:13
Bättre att kommunen säger direkt till oss att de inte vill ha privata förskolor i sin kommun.
Gäst#2 May 26, 2015, 07:26
Det är totalt megafel att dra ner inom barnomsorgen!!! Sänk de höga lönerna för politiker, landstingets beslutsfattare m fl!!! Barnen har högsta prioritet!
Gäst#3 May 26, 2015, 07:36
Kommunen kan inte spara på våra små. Fler vuxna behövs istället.
Monique#4 May 26, 2015, 09:06
Fult gjort
Kommunen gömmer sina besparingar bakom det nya resursfördelningssystemet!!!
Systemet i sig kan funka bra, men inte med de beloppen kommunen vill fördela ut till förskolorna! Katastrof!
Hur ska vi kunna erbjuda en trygg miljö, där barnens lärande sätts i fokus, samt följa skollagen och läroplan om dokumentation, trygghet och en bra inspirerande miljö. Karlstad kommun sätter nu inte barnen i fokus! Vad hände med vallöftet om att satsa på förskolebarnen?
Näringslivet påverkas, vem vill flytta till KD och jobba här om barnomsorgen får en försämring?
KATASTROF!
Gäst#5 May 26, 2015, 09:25
NEJ!!! Inte dra ner mer på barnen nu!! Ta pengar från fängelser och politikerlöner och politikerepnsioner i stället!!
Gäst#6 May 26, 2015, 12:50
Jag jobbar i barnomsorgen och har barnbarn på förskola som nu har det bra och jag vill att dom ska ha det i fortsättningen också.
Gäst#7 May 26, 2015, 13:56
Barnen är vår framtid och då ska vi satsa på dom.
Gäst#8 May 26, 2015, 18:41
För att jag har ett barnbarn i förskolan.
Gäst#9 May 26, 2015, 19:43
Hur skulle man kunna låta bli?? Barn är det viktigaste som finns och inget, absolut inget man kan spara på.
Mvh Diana
Mvh Diana
| This discussion has been closed. |