Nej till Lättmargarin och lättmjölk i skolan
Kontakta namninsamlingens skapare
Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Nej till Lättmargarin och lättmjölk i skolan.
|
Gäst |
#12014-03-07 09:03Gå ännu ett steg längre, servera KRAV märkt mat till alla skolbarn, priserna blir lägre ju fler vi blir som köper, kräver en omställning av jordbruket som i förlängningen ger fler jobb. Vi har Torfolk gård ca 2 mil från Hagfors ordna ett avtal med dom om leverans, häng inte upp er på säkra leveranseranvänd flera små leverantörer. Och till sist till er som skriver under, ni serverar väl era barn samma sak som ni kräver av skolan hemma :) |
|
| |
|
Gäst |
#22014-03-07 16:49Instämmer! Som det är nu äter mina barn "smörgås" utan smör. Hur gott är det? |
|
| |
|
Gäst |
#32014-03-07 18:36Nej vet du vad säger jag bara. |
|
| |
|
Gäst |
#42014-03-07 19:01 |
|
| |
|
Gäst |
#52014-03-07 21:04Självklart att skriva på denna tycker jag! |
|
| |
|
Gäst |
#62014-03-07 21:52Barn växer och behöver näring. Framställningen av margarin är en process full av kemikalier. Och borde inte ens få finnas i handeln. |
|
| |
|
Leif S |
#7 Smör vs Becel2014-03-09 09:08Jag gillar, och använder Becel. Gillar också SMÖR, och Bregott. Främst gillar jag Becel för det lägre innehållet av mättat fett, och högre innehållet av enkel- o fleromättat fett. Mitt hjärtas kranskärl är tyvärr pga arv, och kolesterol i "fel" förhållande, "trånga". Min far dog 48 år gammal i sin tredje infarkt, han fick mycket gott smör på gåsarna av farmor... Låt barnen välja Bregott eller Becel. |
|
| |
|
Gäst |
#82014-03-09 12:48Har skrivit på för barn ska det bästa. |
|
| |
|
Gäst |
#92014-03-09 16:48Aldrig aldrig lättmargarin, då äter jag brödet utan. Mycket sällan lättmjölk, kanske till bakning. |
|
| |
|
kleo |
#102014-03-09 16:50Påskrivet |
|
| |
|
Gäst |
#112014-03-10 18:37Skulle ni servera era barn skokräm som smörgåsmargarin???!! |
|
| |
|
Gäst |
#122014-03-17 11:06Hoppas alla sett filmen från margarinfabriken. Har man det så äter man ALDRIG mer margarin, lätta o dyl. Små barn skall i alla fall inte ha denna smörja i sin lilla kropp. |
|
| |
|
Gäst |
#132014-03-17 20:13Symaskinsolja & Bensin i margarin! Bluffen med Becél! Ät naturligt smör! parnassen.wordpress.com |
|
| |
|
Är man tyst får man inte till någon förändring.
Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma?
Andra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Vi tillhandahåller ett kostnadsfritt webbhotell för online petitioner. Starta en professionell online petition genom att använda vår kraftfulla service. Våra petitioner omnämns i media varje dag, så att skapa en petition är ett jättebra sätt att påkalla både allmänhetens och beslutsfattares uppmärksamhet.