Nej till en bandyhall
Kontakta namninsamlingens skapare
Re:
#51: En som håller i börsen. -
Det stämmer inte! En hall skulle SPARA pengar åt kommunen eftersom driftskostnaderna sjunker samtidigt som nyttjandegraden blir högre. Man slipper exempelvis kostnaderna för att skotta bort snö från planen och kan samtidigt nyttja hallen till utställningar, mässor, konserter m.m.
Re: JA till bandyhall
#50: Sessan - JA till bandyhall
Jättebra initiativ vi får hoppas på många kloka röster på din lista istället!
Re: ni kan dra åt fan
#7: bandyärbäst - ni kan dra åt fan
Vet att det finns lag i som lyckats bättre än Kalix, gemensamt är dock att dom inte heller har en hall!
Nog med svammel
Bandyhall
Re: Bandyhall
#60: Positiv kalixbo - Bandyhall
Alla har väl rätt till en åsikt oavsett om man är aktiv i hockey föreningen eller inte. Eller hur?!
Besvärligt
De finns de som pratar om en evenemangsarena, jag tror inte att de riktigt vet vad de pratar om. Hur många evenemang arrangeras i befintliga lokaler, ishallen eller sporthallen? Strandängarna är däremot ett projekt som ger ett mervärde genom att handeln ökar och det ger arbete till kalixborna.
Om nu bandyhallen/evenemangsarenan är så viktig kan det kanske finnas de som ser en affärside i att bygga och driva anläggningen.
Jag är inte emot en hall om det finns ekonomi för det. Jag jobbar själv i skolan och där finns inte klassuppsättningar i alla läromedel, behöver vi snygga till en vägg finns det inte pengar till det, många bänkar som eleverna har är under all kritik (era barns arbetsplats).
Politikerna måste väl också träda fram och tala om hur de ser på saken. Sedan får väl väljarna rösta på den åsikt som de tycker är bäst.
Kommunen får gärna ta på sig ansvaret för en bandyhall, men måste först säkerställa den verksamhet som är lagstadgad.
Re: Re: Ö
en löngn? vi har en cyklist som ligger på top 30 i fmb touren!!!! http://www.tv4play.se/program/nyheterna-lule%C3%A5?video_id=2393876
Ja till utveckling i Kalix
Re: Ja till utveckling i Kalix
#68: Ja till utveckling - Ja till utveckling i Kalix
Dumma politiker som inte bygger bandyhall, fotbollshall, ridhus, curlinghall....... här finns pengar att tjäna!
Re: Re: Ja till utveckling i Kalix
#69: xxx - Re: Ja till utveckling i Kalix
En arenahall kan förutom bandy även användas till det du räknar upp. Möjligen inte som ridhus då men det går säkert anordna ridtävlingar i hallen.
Hur tar man bort sitt namn från listan
När senast satsade komunen på bandy ungdomar
#24: Bandy vm oj vad spännande -
Jag har aldrig varit med om att komunen sattasat på ungdoms bandyn dessutom så finns det tjejer som spelar bandy...
Jävla diskriminering
Re: När senast satsade komunen på bandy ungdomar
#72: Idiot - När senast satsade komunen på bandy ungdomar
Ja det gör det ca 13 mellan 8-16 år. Fotbollen, hur många där???
JA till bandyhall
| This discussion has been closed. |