Mot snabbspår inom äldreomsorgen
Kontakta namninsamlingens skapare
Även i omsorgen tex nedre, där vissa kulturer och
Religioner inte vill el kan göra det.och det vet jag då
Jag på 90 talet gick i samma klass som flera som kom från andra länder dom duscha inte ens med oss efter gymnastiken
Och nu på vårt arbete demensavdelning så är det en hel del missförstånd pga av språket
Det är fruktansvärt att göra det viktiga arbetet som alla våra undersköterskor gör till ett mindre jobb "lätt" för vissa att slinka in på utan rätt utbildning. Snabbspår kan ju inte funka för en del medan andra måste slita med hela utbildningen! Dessutom är språkförbistringen katastrof. Det gäller även andra yrkesgrupper. Ej ok.
Vill höja statusen på undersköterske yrket, vill ha legitimitation för oss. Kanske snabbspårväg för vårdbiträden.
Självklart skriver ja på:))Vi får elever som knappt kan svenska språket,och då händer det missförstånd hela tiden.Vi har pratat med deras lärare men dom säger hela tiden att vi ska ha förståelse och visa hänsyn,nu har vi Slåttvik näven i bordet och vi godkänner inte deras praktik,då har vi hört att de gör deras lärare istället!!!Vem hjälper man om man får fråga:))
Mina skattepengar ska gå till sjuka och äldre, så de får den vård de så väl behöver.
Inte till att ge en minimal utbildning till en stor massa som inte får samma kunskap som oss och därmed inte arbeta proffisionellt
| This discussion has been closed. |