Mot snabbspår inom äldreomsorgen
Kontakta namninsamlingens skapare
Skandal att man skitit sönder sig för en fast anställning och läser detta!!!!
Ta hand om dem vikarier som finns, ta hand om dem som utbildar sig ordentligt för att sedan ta hand om dem skadade, sjuka, gamla, funktionshindrade etc.
LiKA utbildning för alla, samma krav för ALLA
Det finns redan gott om "snabbspårare" inom vården och det är VI som tvingas jobba med dom! Hur tänker de egentligen??
Jag är undersköterska och jag anser att detta är viktiga frågor!Få upp lönerna,inför utbildningskrav till alla som ska jobba i vården och få upp ögonen på politiker och annat folk att vårat yrke är så viktigt och betydelsefullt att det nu är dags att höja undersköterskans status,inte smutskasta oss som vissa har gjort i media nyligen.Tänk på att det är vi som får era anhörigas dagar att bli betydelsefulla!!!
Varför nedvärdera ett yrke!!! Alla har rätt att bli vårdade på ett proffesionellt sätt under livets gång.
Vi är viktiga, framför allt med god kompetens som grund och med erfarenhet i ett yrke som kräver att man vet vad man gör.
Alla skall ha samma utbildning.
Är uska utan körkort och får jobba högst 300 dagar sedan åker jag ut! Hur rätt är det då att vissa männisor får glida in på ett bananskal????
LIKA FÖR ALLA!
| This discussion has been closed. |