Ge Martin assistansen tillbaka!!
Kontakta namninsamlingens skapare
Också jag har ett barn med litet problem. Därför skulle Eda kommun ta bort den skamlig beslut som de har gjort.
Låt inte detta beslut bli ett bollande med pengar i budget mellan SoL och LSS som biståndsbedömaren i i inslaget hänvisar till. Det är människor i behov av stöd oavsett vilken budgetpost man hänvisar till. Alla har rätt till arbete! Inte minst de med en funktionsnedsättning. Vi kan alla bli funktionsnedsatta och då vill vi bli behandlade med respekt och människovärde.
This comment has been removed by the person who wrote it.
This comment has been removed by the author of the petition.
En dålig människosyn och politiskt oansvarigt!
Att ge sig på de svagaste grupperna i samhället så fort man har skralt i kommunkassan,är en skam.
De sk Ramlagar som vi har här i sverige kan tolkas i stort sett hur som helst.Det vittnar skillnaden mellan kommunerna påtagligt om.
Men att tex socialtjänstlagen (SoL) och LSS är sk rättighetslagar,det talar man helst tyst om.
Folk kan ju få för sig att de har rätt att fä den hjälp de behöver,det som ju dessa lagar menar.
Jag är rent ut sagt heligt ilsken på Eda kommun för detta skamgrepp på Martin och förväntar mig att de ändrar beslutet å det snaraste.
Jag håller ett öga öppet om detta.
Kommunen har råd att bygga en konstgräsplan som kostade cirka 4 miljoner men dem har inte råd att låta Martin få ha en assistent som han har haft sedan 2010 utan nu iår då kommer de på att det är nog värt att ta bort hans assistent. Undrar vad som egentligen försegår uppe i EDAS Kommunhus
tur att man flyttat från eda kommun ni är en skam fy fa
This comment has been removed by the author of the petition.
| This discussion has been closed. |
Helt otroligt att en kommun ska rasera en killes liv på detta sätt. Hur kan ni göra detta? Ni borde SKÄMMAS!
Hoppas TV och nyheterna får upp ögonen på vad som pågår inom era dörrrar på kommunen. Detta är ett fint repotage för både Kalla Fakta och Uppdrag Granskning. Man ser rubriken framför sig: Eda Kommun raserar livet för grabb pga .....