kinnekullebanan
Kontakta namninsamlingens skapare
Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition kinnekullebanan.
Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)
2016-03-12 08:27- Date of removal: 2016-03-12
- Borttagningsorsak:
|
Gäst |
#22016-03-12 10:14Min son har svårt att åka till sin pappa om tåget försvinner. |
|
| |
|
Gäst |
#32016-03-12 10:15Med tanke på dom miljömål vi har är tågen ett av medlen att uppnå dom. Som icke bilägare är tåget en förutsättning för att kunna resa till vårt hus på Kinnekulle. |
|
| |
|
Gäst |
#42016-03-12 10:26Jag åker dagligen med Kinnekullebanan till Alingsås - jag vill ha banan kvar, med snabbare tåg! |
|
| |
|
Gäst |
#52016-03-12 10:27Kinnekullebanan är oersättlig! |
|
| |
|
Gäst |
#62016-03-12 10:28Kinnekullebanan är framtiden ur alla perpektiv!!! |
|
| |
|
Gäst |
#72016-03-12 10:34Kinnekullebanan är en artär, med allt större betydelse. Ju fler som åker, desto renare luft, dessutom. Och landsbygden skall leva. |
|
| |
|
Gäst |
#82016-03-12 10:37Bor i Hällekis och behöver tåget att åka till Lidköping där barna bor hos mitt ex. Eller till Mariestad där min syster och mina föräldrar bor. Eller till Örebro där min bror bor. |
|
| |
|
Gäst |
#92016-03-12 10:47Som hantverkare på Falkängen är turismen på Kinnekulle livsviktig! Utan Kinnekullebanan ........ vågar inte ens tänka på det! |
|
| |
|
Gäst |
#102016-03-12 10:56när jag gick på dlg var kinnekullebanan det transportmedel som fick mig till skolan varje dag och varje morgon 07.20 så var tåget proppfullt så det var inte bara jag som åkte. Förbindelsen är en viktig resurs för många och utan den skulle det påverka både näringsliv o miljö, dvs ökade resor med bil samt svårare för turister att ta sig till det sevärda kinnekulle |
|
| |
|
Gäst |
#112016-03-12 11:01Bevara landsbygden så länge det går! Att ta bort kinne-kullebanan skulle vara så obota dumt! Alla miljöaspekter och prat om miljövänligt skulle vara lögn. Många som bor ute i vischan har inte tillgång till bil och åker därför tåg, alla ungdomar som åker till skolor via tåget! Skulle vara riktigt tråkigt. |
|
| |
|
Gäst |
#122016-03-12 11:35Veckopendlar mellan Borås och Lidköping. Kinnekulletåget är bäst! Sträckan över Kinnekulle är kanske en av Sveriges vackraste tågvägar. Utveckla istället för att lägga ner! |
|
| |
|
Gäst |
#132016-03-12 12:17Landsbygden måste få förutsättningar att utvecklas! Swebus har ju också dragit in sina turer Mariestad-Göteborg. Allmänna kommunikationerna ute i landet måste byggas ut, får absolut inte minska. Nu är det nog med centralisering av alla resurser!! |
|
| |
|
Gäst |
#142016-03-12 12:47Dummaste påhitt ja hört, tåget behövs verkligen. |
|
| |
|
Gäst |
#152016-03-12 12:51Vi behöver tåget för att ta sig till skolan...Vi unga som inte har körkort har inga färdmedel om tåget försvinner, likaså alla gamla som nyttjar tåget... |
|
| |
|
Gäst |
#162016-03-12 12:56Kinnekullebanan är en livsnerv för alla Lidköpingsbor. Och för stadens utveckling Läggs den ned kommer staden sakta gå under |
|
| |
|
Gäst |
#172016-03-12 13:06Viktigt för mej att kinnekullebanan tåget finns då jag åker ofta till göteborg |
|
| |
|
Gäst |
#182016-03-12 13:11Pendlingsmöjligheter är viktiga för både unga och gamla på mindre orter. |
|
| |
|
Gäst |
#192016-03-12 13:18Bor i Årnäs och familjemedlemmar kliver på tåget i Österäng för att komma till skola i Lidköping och Mariestad. Vi tar också tåget ganska ofta till Göteborg från Hällekis. Miljövänligt. |
|
| |
|
Gäst |
#202016-03-12 13:23Låt landsbygden leva! |
|
| |
|
Gäst |
#212016-03-12 13:33Kinnekullebanan måste finnas kvar om vi ska ha en levande landsbygd här. |
|
| |
|
Gäst |
#222016-03-12 13:35Tåg är bättre för miljön. |
|
| |
|
Gäst |
#232016-03-12 13:42 HÄLLEKIS FRAMTID HÄNGER PÅ RÄLS ! |
|
| |
|
Gäst |
#242016-03-12 13:56Jag åker kinnekullebanan ofta. Ska jag till Föteborg eller ta båten till Danmark är det perfekt att ta direkttåget. Skönt och miljövänligt att lämna bilen hemma. |
|
| |
|
Gäst |
#252016-03-12 14:02För att det är ren idioti att ens tänka tanken på att lägga ned!!!!!Kinnekullebanan får inte försvinna! |
|
| |
|
Finns det något du skulle vilja förändra?
Är man tyst får man inte till någon förändring.
Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma?
Andra namninsamlingar som kanske intresserar dig
STÄNG INTE KIMITO BÄDDAVDELNING - ÄLÄ SULJE KEMIÖN VUODEOSASTOA
687 underskrifter
687 Underskrifter / 7 dagar
17 Jun 2026
Rädda Parentesen — Bevara studentkorridorerna!
1 735 underskrifter
239 Underskrifter / 7 dagar
11 Jun 2026
16 år för sociala medier. Skydd även på spelplattformar.
849 underskrifter
194 Underskrifter / 7 dagar
3 Jun 2026
KRAV PÅ FÖRBUD MOT GEOENGINEERING I SVERIGES LUFTUTRYMME!
2 194 underskrifter
57 Underskrifter / 7 dagar
5 May 2026
Rädda min kille och hans familj som är utvisade
238 underskrifter
52 Underskrifter / 7 dagar
23 Apr 2026
SÄG NEJ TILL EN GRUNDLAG SOM LÅSER IN SVERIGE I EU
5 779 underskrifter
47 Underskrifter / 7 dagar
26 Mar 2026
Vi önskar en permanent dansbana i Eskilstuna
44 underskrifter
44 Underskrifter / 7 dagar
18 Jun 2026
Stärk rättigheterna för barn med funktionsnedsättning: Rätt till PRH, 1177 och funktionskort!
113 underskrifter
38 Underskrifter / 7 dagar
8 Jun 2026
Återställ, stärk och utveckla trygghetssystemen vid arbetslöshet 2026
69 underskrifter
37 Underskrifter / 7 dagar
12 Jun 2026
Stopp mot omläggning av busslinjer i Järvastaden!
65 underskrifter
29 Underskrifter / 7 dagar
5 Jun 2026
Stoppa Kriminalvårdens planer på boende för dömda i Hägerneholm
2 048 underskrifter
23 Underskrifter / 7 dagar
29 May 2026
Krav på åtgärder mot frekventa strömavbrott i Robersfors kommun
21 underskrifter
21 Underskrifter / 7 dagar
14 Jun 2026
Skrivunder.com
Vi tillhandahåller ett kostnadsfritt webbhotell för online petitioner. Starta en professionell online petition genom att använda vår kraftfulla service. Våra petitioner omnämns i media varje dag, så att skapa en petition är ett jättebra sätt att påkalla både allmänhetens och beslutsfattares uppmärksamhet.