FyrverkeriBegränsningar
Kontakta namninsamlingens skapare
För att jag fullkomligt avskyr dessa "mördar-vapen"
som kan stressa djur till döds. Människor är de mest grymma varelser som finns. ATT skada andra levande individer för att det "är så roligt när det smäller".... Sinnessjukt! Och det visar vi våra ungar som en rolig tradition ??!! Utan att samtidigt berätta att detta måste ske under mycket noga övervakande och med stort ansvar och total respekt för både våra älskade oskyldiga djur och även människor. Vet hut för fasen! :(
Dessutom är det miljöfarligt.
Jag tycker det borde förbjudas helt i handeln och möjligtvis skulle städer kunna anordna ett eget fyrverkeri vid tolvslaget.
Jag har husdjur som upplever smällarna mycket skrämmande och jag önskar att alla tama och vilda djur ska slippa detta.
Jag själv blev träffad 2 gånger vid 12 slaget igår på avenyn i Göteborg.
Poliser har ingen koll. Dom sätter stora lådor med "bomber' 1 meter, max 1 meter från oss alla andra o folk springer i panik när den kör igång!
Detta är faneme inte okej!! Nu får de vara nog.
Eftersom många djur (både vilda och tama) samt människor blir mycket rädda/panikslagna. Detta i kombination med att en stor del av mänskligheten har bevisat, tillräckligt många gånger, att de inte klarar av att hålla sig till att skjuta under ett par timmar runt årsskiftet. Det skjuts ohämmat i veckor, det skjuts mot människor, det skjuts mot byggnader.
När svenska lagar reglerar poolpumpars ljudnivåer - 40 dB natt, 55 dB dag - men släpper fyrverkerier på 140-160 dB helt "fritt" då varken polis, djurskyddsinspektörer eller miljöskyddsinspektörer har lagligt stöd att ingripa, ja då är någonting väldigt, väldigt sjukt i vårt samhälle.
Totalförbud för försäljning, distribution och skjutning för privatpersoner och företag
Måste få ett slut.
| This discussion has been closed. |