FyrverkeriBegränsningar
Kontakta namninsamlingens skapare
Den dagen jag slipper trampa i hundskit och mötas av lössläppta hundar skriver jag på.
Ett förbud emot fyrverkerier slår emot de som sköter sig, precis som mitt beslut slår emot de som sköter sig och håller sin hund kopplad och plockar upp skiten
kan bli rädd. Visa empati!!
EVA
Re: jag har 8 hundar ingen bryrsig om att det smäller:
Folk klagar ofta på att de inte har några pengar, men slänga bort den på fyrverkerier det kan de minsann!
hmm
varför ska det vara en mänsklig rättighet att få ha hundar när det finns folk som är livrädda och går omvägar för att undvika att möta personer med hundar? lika idiotiskt. ja förstår eran oro för era djur med all respekt. men att förbjuda fyverkerier för privatpersoner är bara dumt. Dock tycker jag man ska anordna platser där man får skjuta så hundägare inte behöver oroa sig och missköts det så ska polisen ha rätt till att bötfälla o straffa personen eller dennes föräldrar om nu personen är under 18!
bor i ett tätt bostadsområde med en stor gräsplätt/aktivitetspark som vore kanon att använda sig av när det kommer till fyverkerier istället för att folk ska skjuta på en liten plätt mellan gårdarna.
Så onödigt att skrämma alla djur
Alla med traumatiska upplevelser från krig blir nog också skrämda.
Tänk efter före!!!
| This discussion has been closed. |