Vi vill ha gång- och cykelväg mellan Björnlunda-Gnesta NU!
Kontakta namninsamlingens skapare
Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vi vill ha gång- och cykelväg mellan Björnlunda-Gnesta NU!.
|
Gäst |
#12016-09-02 08:13Trafiksäkerhet. Miljö. Minskad biltrafik. Enklare kommunikationer för cyklister/mopedister. Gnesta måste bli en modern kommun! |
|
| |
|
gäst |
#22016-09-02 08:41Turism, entreprenörskap, hälsa och kreativitet. En levande och blomstrande bygd med moderna kommunikationer mellan stad, by, land! |
|
| |
|
Gäst |
#32016-09-02 09:01Det är förenat med livsfara att gå och cykla på vägen mellan Björnlunda-Gnesta. Följer vi FNs Barnkonvention ska en gång-och cykelväg byggas utan dröjsmål...Och tänk så käckt för alla vuxna att i lugn och ro promenera i de vackra omgivningarna och reflektera över miraklet att vi går här på jorden. Nu. |
|
| |
|
Gäst |
#42016-09-02 09:13I hopp om en hållbar värld, i samklang med naturen, inte mot...Hur svårt kan det vara? En gång-och cykelväg är bland det lättaste att få till...och viktigaste..Det blir en fin mötesplats, vi vinkar, ler och lyfter på hatten när vi möter varann på vår väg. |
|
| |
|
Gäst |
#52016-09-02 10:20Det har pratats om gång- och cykelväg så länge jag har bott i Björnlunda, -73, så det är verkligen dags att det blir av. Har nu både barn och barnbarn i Björnlunda, så det vore kul om dom får uppleva att blir av. |
|
| |
|
Gäst |
#62016-09-02 11:24Även som bilist är det obehagligt att komma åkande på 57:an och komma upp bakom en cyklist. Får man möte samtidigt är det svårt att hålla ordentligt avstånd och hjärtat åker lätt upp i halsgropen. En cykelväg gör trafiken bättre för alla trafikanter. |
|
| |
|
Gäst |
#72016-09-02 12:31Pga att många fler skulle ta cykeln till tåget ... |
|
| |
|
Gäst |
#82016-09-02 12:57Bra med en cykelväg |
|
| |
|
Gäst |
#92016-09-02 13:21Ja!!! Jag vill kunna cykla till jobbet!!!
|
|
| |
|
Gäst |
#102016-09-02 14:47För att det är så viktigt med en gång och cykelväg mellan Björnlunda och Gnesta. Det är förenat med livsfara att cykla och gå som det är nu. |
|
| |
|
Gäst |
#112016-09-02 15:42Mycket bra ! Resultatet av Gnestas egen undersökning av vad den växande turistnäringen främst efterfrågar när de kommer till Gnesta är info om bra cykelvägar, så denna cykelväg borde vara en självklarhet ! Ove A |
|
| |
|
Gäst |
#122016-09-02 15:59För att det är miljövänligare att cykla och det bör vidtas åtgärder för att underlätta en förflyttning från bil- till cykeltrafik på denna sträcka då jag upplever att det finns ett stort intresse att cykla bland lokalbefolkningen. Eftersom bussförbindelserna är dåliga, särskilt på helgen möjliggör det också att Gnesta och därigenom vidare med tåg till andra städer blir mer lättillgängligt för barn och unga |
|
| |
|
Gäst |
#132016-09-02 16:01För att jag vill kunna cykla |
|
| |
|
Gäst |
#142016-09-02 17:09Jag pendlar med bil varje dag till Gnesta och 57:an från Flen till Gnesta är livsfarlig normalt, när det dessutom finns någon som vågar gå eller cykla där då är det obeskrivligt att köra bil. |
|
| |
|
Gäst |
#152016-09-02 20:28Har aldrig haft bil. Cykeln med cykelkärra gör väldigt mycket möjligt. Miljövänligt och hälsovänligt. Nog vill jag ha bättre framkomlighet för cyklar överlag, och cykla till Björnlunda på bra cykelväg vore jättetrevligt! |
|
| |
|
Gäst |
#162016-09-02 20:59Har ingen lust att bli ihjälkörd,då folk kör som dårar den sträckan |
|
| |
|
Gäst |
#172016-09-04 08:24Är uppvuxen i Björnlunda och bor i Gnesta. Har ALLTID önskat cykelväg mellan orterna. Det är en fantastisk sträcka, men livsfarlig för cyklister att dela med bilister. Är övertygad att både boende och tillfälliga besökare skulle nyttja en cykelväg! |
|
| |
|
Gäst |
#182016-09-04 15:27För att jag vill cykla in framtiden och det är bra för alla! Folkhälsan, miljön och turismen vinner på hållbara investeringar som cykelbanor i härliga Sörmland! |
|
| |
|
Gäst |
#192016-09-04 15:50Bor i Björnlunda och har alltid undrat varför det inte finns cykelväg till Gnesta . Dessutom en hård trafikerad 57 a!! Detta är ett måste med cykelväg!!! |
|
| |
|
Gäst |
#202016-09-04 17:55Det behövs |
|
| |
|
Gäst |
#212016-09-04 19:21För att det helt enkelt behövs |
|
| |
|
Gäst |
#222016-09-04 20:37En gång- och cykelbana skulle bli en kraftfull satsning på landsbygden och binda samman ytterorten Björnlunda med Gnesta. Fler skulle kunna tänka sig att bo i Björnlunda med omnejd. Miljön tjänar på att vi tar cykeln i stället för bilen. |
|
| |
|
Gäst |
#232016-09-04 21:32Ja det behövs verkligen ,har varit på tal i många år men det händer inget så hoppas dom styrande vaknar av det här |
|
| |
|
Gäst |
#242016-09-05 01:53Anser att det är livsviktigt att få en gång o cykelväg, mellan Gnesta o Björnlunda. Det måste kännas tryggt att både gå o cykla o inte blanda sej med den tunga trafiken på57:an. Är övertygad om att fler skulle gå o cykla på sträckan. Idag finns ingen plats för att kunna ta cykeln. Ännu mindre gå vid sidan av vägen. |
|
| |
|
Gäst |
#252016-09-05 12:54Därför att det är livsfarligt att gå eller cykla på riksvägen. |
|
| |
|
Är man tyst får man inte till någon förändring.
Skaparen av denna namninsamling stod för sin sak och agerade. Kommer du att göra detsamma?
Andra namninsamlingar som kanske intresserar dig
Vi tillhandahåller ett kostnadsfritt webbhotell för online petitioner. Starta en professionell online petition genom att använda vår kraftfulla service. Våra petitioner omnämns i media varje dag, så att skapa en petition är ett jättebra sätt att påkalla både allmänhetens och beslutsfattares uppmärksamhet.