Avskaffa tv-licensen
Kontakta namninsamlingens skapare
Finns inga program? Jag ser på Vetenskapens värld, Kobra, Kulturnyheterna och andra intressanta kulturprogram. Barnen tittar lite på barnkanalen som håller högre kvalitet än Disneychannel. Bäst av allt med programmen är att man inte blir avbruten för reklam när man är som mest inne i ett program. Jag ser på tv runt en timme om dagen och slötittar aldrig. Ett bättre system skulle vara Public Service kanaler via skatten.
Vi som har tv dubbelbetalar.
Dels tv licens dels till den operatör som vi är tvugna att ha för att se tv
Det innebär vad jag förstår att vi betalar dubbelt att ex ha Svt kanaler!!
Själv betalar jag 9248:- om året för att få se tv!!
Det kan inte vara rätt och riktigt att det ska få gå till så här!!
Att betala för att få vinklade och censurerade nyheter, och sen i stort sett inget att se i övrigt är inte försvarbart. Skulle svt vara betal-tv skulle dom inte ha många kunder. Att kalla en så styrd kanal för public service är ett hån mot dom som kan tänka själv.
Re:
Problemet är att SVT och Sveriges Radio påstår sig stå för en objektiv (neutral) politisk rapportering, vilket bevisligen är felaktigt. Däri ligger problemet.
Om man avskaffar tv-avgiften kommer vi alla att få betala den via skatten istället. Idag kan du välja om du vill betala eller inte - det kommer du inte att kunna göra via skatten.
Att det skulle bli billigare (administrativt) att betala via skatten tror jag inte på. Så har det aldrig tidigare fungerat i Sverige...
Re:
Politikerna har redan börjat diskutera om att lägga avgiften på skatten istället. På så vis så slipper ingen undan att betala för den statliga hjärntvätten.
Anita B
Helt galet.. om det också måste tävla om sina tittare då kanske det skulle bli bättre utbud även där!!!
| This discussion has been closed. |