Avgå Rovdjursansvariga på Naturvårdsverket
Kontakta namninsamlingens skapare
Jakt NU
INDAGILA
From deep in the American west,
"Save a hundred elk, kill a wolf"
Re: INDAGILA
Only a few hundreds of people a round europe are fighting for the wolf to become the dominant breed in the wild. The most of us see the same problem as you. All of us who want a living nature with a multitude of animals seek a regulation of wolf populations!
Re: Re: Skriver på!
Det obehagliga här är bristen på empati för drabbade bytesdjur och de näringar och privatpersoner som drabbas av vargen. Helt ok med en vargstam i Sverige, men inte hur stor som helst till vilken kostnad som helst!
Vargstammen i Sverige är nu så stor att den påverkar andra arters existens förutom enskilda individers möjlighet att leva det liv dom valt innan vargen gjorde sitt intång i vardagen. Ska vargen överleva i landet så krävs det att den jagas och att individer som skapar kännslomässiga och ekonomiska problem, tas bort via skyddsjakt. I alla andra fall kommer vargen att jagas illegalt tills den är utrotad igen. Det med den stora majoriteten av befolkningens goda vilja..... Ska vargen överleva så ska den även jagas legalt.
Därför sällar jag mig till uppropet, NNVs personal vill inte att legal jakt ska få förekomma. Utan gör allt dom kan för att obstruera mot en legal förvaltning av vargen. Varför vargvärnare vill avsätta NNV personal förstår jag inte, men när frågan lyfts så har jag inte något emot att alliera mig med "fienden" för att uppnå ett gemansamt mål. Bort med alla de som är välvilligt inställda till vargen innom NNV!!!!
Re: INDAGILA
It doesnt seem that you dont know so much of wildlife or wolves if you think that one wolf takes 100 elks , one wolf doesnt take a elk .
Re: Re: INDAGILA
If you think that then you truly are on slippery ice , we just want the wolf to be the part of a nature that is rightfully has. Then its pretty fun how you talk about a living nature , because when there was as most wolves , did the rest of the nature go away , no it didnt the problems was when your own kind the humans sat there fot at the nature it was then the problems did start , if you would care about the nature then you would care regarding the wolf , since the wolf belongs to the wild nature .
Re:
Jag med , och är glad att du förstått vargens betydelse för vår natur .
Som ser den som ett hot mot nöjesjägarnas byte.
Vargen utgör en viktig länk i naturen och har funnits
Innan vi kom hit. Den beskylls för att riva får, men det
Har visat sig att tamhundar varit framme.
Vargen är ett intelligent vackert djur som bara jaga det
Den äter. Lämna vargen ifred
Your abuse of the positions of office for your own political gain
and pandering to the ruthless special interest elite (i.e. trophy hunters and trappers),
is flagrant act of treason against the vast majority of people
who want our wolves left alone, and the very agency shall be held
legally/criminally accountable for the crimes against Nature!
| This discussion has been closed. |
Re:
#38: -
ThanlK you! Yes, this is so wonderful and we all have a o purpose to this world, if we are worth it!