Låt Jafar få leva i Sverige - inte dö i Afghanistan


Gäst

#1

2014-05-20 09:42

han kan inte skickas iväg nu för fan detta är hans nya hem

Gäst

#2

2014-05-20 18:49

Har man inget att återvända till skall inte Migrationsverket sända honom tillbaka! Troligen får han då en kvalfull död och MV kommer att vara bödeln!

Gäst

#3

2014-05-21 07:30

Låt Jafar Wafa stanna i Sverige inte dö i Afghanistan!!
Josephine A-L

#4 SÅHÄR SKA DET INTE GÅ TILL

2014-05-21 09:35

Migrationsverket har fattat beslut om att Jafar Mamadkhel ska utvisas till Afghanistan.

Grunden för Migrationsverkets beslut är att han inte anses vara barn, d v s under 18 år.

Detta grundar man på ett test, som kan ha en felmarginal på två år.

Dessutom har man bara gjort ett test. För att bedöma Jafars ålder kommer ett nytt test att göras, på initiativ av Jafar och hans närmaste.

Man letar nu efter en barnläkare som har stor kompetens inom detta område.

Jafar kommer att överklaga, men utvisning kan i värsta fall ske innan överklagandet är behandlat.



Om Jafar återvänder till Afghanistan kommer han med största sannolikhet att dödas.

De två farbröderna, som mördade hans pappa, är även ute efter att mörda Jafar.

Dessutom tillhör Jafar den lägsta klanen, vilket i sig utgör ett hot, och han löper stor risk att dödas på grund av det.



Det anser inte Migrationsverket. De tycker han kan återvända till Kabul och börja ett nytt liv, i en ny stad utan att känna någon.



Snälla Migrationsverket ompröva ert beslut.

Hur kan ni utvisa någon ni inte säkert vet är över 18 och som kommer att dödas när han återvänder?

Gäst

#5

2014-05-21 20:02

#Låtjafarwafastannaisverige

Gäst

#6

2014-05-27 11:38

Så här får det bara inte gå till - att utvisa ett barn till ett land där han kommer att mördas.

Gäst

#7

2014-05-28 12:59

Låt denna inhumanism som Migrationsverket driver få ett slut!

Gäst

#8

2014-05-29 15:33

Problemet är att man räknar åldern då beslutet fattas, inte när man söker asyl.
Här måste ske en förändring nu.
För inte ska en människa som är barn när det söker asyl hinna bli vuxen på grund av MV problem att handlägga sina ärenden i tid?

Gäst

#9

2014-05-30 18:24

Att utvisa en pojke pga att svenska myndigheter inte haft förmåga att handlägga hans asylansökan inom rimlig tid är skandalöst! Äventyrar rättssäkerheten och de mänskliga rättigheterna.

Gäst

#10

2014-05-30 21:14

BARN när han kom.
På grund av Migrationsverkets långa handläggningstid
är han nu VUXEN?

Gäst

#11

2014-06-02 07:50

jag känner jafar jag var föraåret hans kontakt person, när jag träfade jafar han var ett barn enlig svensk lag men nu säger migrationsverket att han är inte barn längre. det verkar konstig. jag känner honom han har fått mycket svårt i sverige ocksså han var orolig hela tiden.vi måste hjälpa honom att han få stana i sverige. jag hoppas.
Jakob

#12 Re:

2014-06-03 10:17

#3: -  

 

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2014-06-06 10:01