Mindre barngrupper i Sundbybergs förskolor!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Mindre barngrupper i Sundbybergs förskolor!.


Gäst

#1

2014-04-03 14:29

Jag tycker att alla förskolor ska ha små grupper. Inte bara Sundbybergs.
Och för att inte tala om skolorna. Det är ju katastrof att det är vanligt med grupper om 25-28 barn per grupp i "nollan".vad blir det för kvalitet och inslussnig i för skola.vad skickar vi för signaler till barnen då? Att de är speciella? Att lärande är viktigt? Är det roöigt att vara 26 st tillsammans 10 timmar om dagen?
Svaret vet ni själva.
Jag tror att många av de sociala och kriminella problem som finns i samhället skulle minska om man i förskolan och grundskolan kunde möta barnen i mimsre grupper och jobba med deras sociala beteenden redan i fsk.
Mvh
Sylvia Ström

Gäst

#2

2014-04-03 20:17

Det är verkligen hög tid att få ner storleken på barngrupperna.

Gäst

#3

2014-04-06 14:30

Det måste väl vara dags för litet ordning och reda inom all omsorg!

Gäst

#4

2014-04-06 18:35

Eftersom jag har barnbarn i Sumpan så vill jag ju naturligtvis att de ska ha det som tillkommer dem genom skattesystemet. Och för att deras föräldrar drar sitt strå till stacken genom arbete som hindrar dem att vara med sina barn. Och ge dem tillräckligt med mat.
Om skattemedlen används på fel sätt ,t ex för höga löner för politiker och administrativa chefer, så får ni göra om och göra rätt.