Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Sluta avliva katter med mina skattepengar! / Uppdateringar / Nu 15.278 namn! / Kommentarer


Gäst

#1

2014-03-22 12:03

Håller med

Gäst

#2

2014-03-22 12:34

Jag och så många andra har bevis på att skygga katter kan bli tama med tillit och kärlek. Jag har omhändertagit tre skygga, varav två förvildade katter som alltid varit hemlösa. Alla djur kan bli tama, det är inte djurens fel att dem är som dem är, det är människors fel för hur de behandlar dem. Sluta döda oskyldiga katter, och många av katterna har hem och är någons familjemedlem!

Gäst

#3

2014-03-22 12:55

Människors svekfulla beteende har skapat dessa katters skygga beteende.
Människan är ansvarig och därför ansvarig för att ge dem ett bättre liv. Att istället ta livet av oskyldiga djur är att fullständigt
avsäga sig detta ansvar. Fegt och oansvarigt och etiskt vidrigt beteende. Har inte veterinärer en kod att låta leva likt läkare?
Om inte borde det införas.
Med vänlig hälsning,
Kerstin A

Gäst

#4

2014-03-22 13:05

Instämmer med tidigare inlägg

Gäst

#5

2014-03-22 13:09

Fattar inte kommunerna som vägrar ekonomisk hjälp till alla dessa fantastiska frivilla som arbetar med katthem???????????Som vanligt det finns ingen tanke, förstånd bakom dessa kommunansvariga. Räddar man stackars utsatta djur, minimerar man ju i förlängningen ökningen av dom INGA DJUR SKA BEHÖVA LIDA!


Gäst

#6

2014-03-22 13:23

Att avliva katter som det nu görs är gtoteskt och det måste få ett slut ! Det finns andra sätt , använd er av dem !!

Gäst

#7

2014-03-22 13:25

Låt katter leva och hjälpa människor

Gäst

#8

2014-03-22 13:26

Okunnighet och lättja, vittnar det här yttrandet om. Det är alltid enklare att strunta i dem som far illa än att hjälpa dem, men är det värdigt ett kultiverat samhälle? För mig är svaret självklart NEJ.
Mr KattSkatt

#9 Omfördelade resurser...

2014-03-22 13:27

Pengar till "direktörsbonusar", nej tack! Pengar till behövande, ja tack!

Gäst

#10

2014-03-22 13:30

Jag har en önskan!
Att berörda myndigheter kan uppdatera sin kunskap och att varje dag finns en ny lärdom att ta till sig.

Gäst

#11

2014-03-22 13:50

låt våra katter vara ifred dom har lika stor rätt som alla andra att leva kattälskaren mitchel nils inge ramnesjö

Gäst

#12

2014-03-22 14:31

Alla länsstyrelser är kåta på att mörda djur. Det är det enda som gäller när de snor andras barn. Mörda mörda. Drar värsta historierna för att kunna sno djur att mörda. Jag VET hur det går till.

Gäst

#13

2014-03-22 14:50

Vidriga myndigheter!!!!! Ni måste vara väldigt okunniga om katters behov av kärlek o empati. En katt o alla djur behöver obegränsad kärlek, ovillkorlig kärlek. Precis som människan. Ni går väl inte ut o avlivar hemlösa, olyckliga människor som lever utanför samhället? :-(:-(:-(
Jag vill inte vara en del av detta!!!!!

Gäst

#14

2014-03-22 15:02

Kriminellt beteende det är vad den s.k länstyrelsen sysslar med!!

Gäst

#15

2014-03-22 15:07

Vi har en mycket gullig, social kiss, som kom oss från katthem för fem år sedan. Då var han rädd för det mesta o såg mager o eländig ut. Idag är han en helt annan katt, o det gick rätt fort att förändras för honom. Underbart att få ta del av denna utveckling, rekommenderar fler att våga bjuda in en övergiven kisse, kan bli bästa kissen om man ger den ett hem.

Gäst

#16

2014-03-22 15:13

Hemlösa katter kommer att finnas så länge det finns ansvarslösa människor som skaffar katt som tillfällig leksak.Jag anser att det måste arbetas på att detta oskick i samhället försvinner och att folk görs medvetna om vad de utsätter de stackars djuren för.
J.H.Abraham

Gäst

#17

2014-03-22 15:19

Knappast förvånande. Vi lever i ett u-land när det gäller respekten för djur. Vi har en regering som inte bara accepterar minkfarmning utan dessutom ivrar för en utökning av dessa. Dtta för att som ngn uttryckte det i radin "tillgodose nyrika kinesiskor behov av minkpälsar"! Vi stödjer alltså ett av världens värsta länder när det gäller djurplågeri. Naturligtvis har vår regering heller inget att invända mot cirkuselefanter och delfinarier trots att det ena landet efter det andra förbjuder det. Sverigevill gärna betraktas som ett föregångsland men är snarare raka motsatsen.
Att länsstyrelser i landet således väljer den enklaste vägen dvs att låta skjutglada individer mot betalning döda förvildade katter kan väl anses vara följriktigt och helt i svensk stil.

Gäst

#18

2014-03-22 15:24

Alla mina katter är skygga för främmande personer och det tycker jag är väldigt bra, med tanke på hur många "knäppskallar" det finns bland oss människor!
Att en katt som först kommer bort, sen blir hanterad av främmande människor och i en främmande miljö uppträder skyggt måste väl snarare vara en regel än ett undantag. Detta borde de flesta begripa ( även Lst ... ).

Gäst

#19

2014-03-22 15:30

Älskade rovdjur klart de ska ha chansen att leva lika väl som vilken annan varelse på denna planet.

Gäst

#20

2014-03-22 16:01

Detta är sjukt, och måste stoppas omgående!!!

Gäst

#21

2014-03-22 16:25

Jag har skrivit under och tycker verkligen att alla katter ska få eb chans att leva.

Gäst

#22

2014-03-22 16:27

Det är födjävligt

Gäst

#23

2014-03-22 17:06

Jag har tagit hand om katter som anses som väldigt svåra och skygga. Man måste ge dem tid och att de får en chans att känna sig trygga. Har just nu 4 st, omplaceringskatter varav 1 som jag har lagt mycket tid på. Han var livrädd i början och högg, klöstes och var väldigt elak. Nu är han världens goaste katt och älskar allt och alla. Så det är bara en bra ursäkt för att kunna avliva dem, att de blir traumatiserade.

Gäst

#24

2014-03-22 17:09

Sluta avliva katter för mina skattepengar bara för att de är skygga!! Jag har adopterat tre skygga katter som lever ett bra och tryggt liv. Mina katter har ett eget sovrum och en Hästens säng.


Gäst

#25

2014-03-22 17:15

Jag har tagit hand om hemlösa katter i 20 års tid. Av alla de som jag räddat har ett mycket litet antal INTE varit skygga i början, vissa väldigt rädda. Med tid, kärlek och tålamod har de alla blivit älskade lugna och snälla familjekatter inom en rimlig tid. Kunskapen behöver helt klart ökas hos LS!



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...