Läkemedelsverkets rätt att förbjuda örter som använts för hälsan?

Läkemedelsverkets rätt att förbjuda örter som använts för hälsan? / Uppdateringar / Fick detta svar från Läkemedelsverket bäst att fortsätta med petition / Kommentarer


Gäst

#51

2014-05-06 05:55

Låt hälsokostpreparaten vara ifred. Men dollartecknen lyser väl i ögonen misstänker jag.För läkemedelskarusellen är ju i grund och botten ett enda stort habegär efter pengar och publicitet

Gäst

#52

2014-06-02 20:28

Hur kan det vara ett läkemedel om det inte är registrerat och godkänt????

Gäst

#53

2014-06-05 15:00

Em medicinalväxt är ett läkemedel. Hallå?

Gäst

#54

2014-07-01 15:13

Läkemedelsverket är som en mental tumör.
Tokerier
Gäst

#55

2014-07-18 07:50

Det är lika förbannat illa att det blir ett förbud så fort örten stoppats i ett kosttillskott om det så är ett pulver, flytande, tablett eller kapsel. Vad var det då som plötsligt gjorde att örten blev mer "medicin" än den var innan??? Varför är det ett LÄKEMEDEL när det befinner sig i en gelatinbehållare men inte annars? Vad är pängen med att förbjuda "läkemedel" överhuvudtaget så länge de inte är farliga? Jag repeterar, om ett läkemedel INTE ÄR FARLIGT, varför ska man FÖRBJUDA DET?? Hallå? Tänk! Tänk! ..och när du tänkt klart rösta inte på ett parti i höst som inte kan förstå denna enkla tanke.


Gäst

#56

2014-10-30 07:02

Sicken rappakalja.
Kaaaaashing!!!

#57 Re:

2014-11-03 14:02

#13: -  

 Vilket klart visar att Läkemedelsverket är köpt, eller iallafall den som skapar riktlinjerna.

Anon

#58

2015-01-21 11:11

Ett beslut helt i monetär förlegad praxis, endast ämnat för att strypa motstånd och göra redan tjocka fickor tjockare hos läkemedelstyrannerna. 
Tyvärr tickar sekunderna åt fel håll för de som tänkt fortsätta omyndigförklara hela befolkningen.

Vi förlåter inte, vi glömmer inte.


Gäst

#59

2016-01-05 18:23

Då måste gemene man lära sig extrahera verksamma ämnen ur växterna.. snacka om förgiftningsfall som kommer? Ska vi åtala Läkemedelsverket för det? Bort med tassarna ur vår traditionella kunskapsbank!!
Det finns Kinesisk traditionell medicin som är tillåten ,, och det finns Svensk traditionell medicin.. Rör den inte!! Ingen har gett er den befogenheten,, storebror!

Gäst

#60

2016-01-05 22:55

Så det är så det går till när Hälsokostbutikerna måste sluta sälja vissa preparat till förmån för Apoteken. Ex Artroxia, glucosamin?

Gäst

#61

2016-02-08 22:03

Kräver en förklaring om vad som är "medicinalt" i en ört från Läkemedelsverket som tillåter väldigt mkt farligare "medicinala" saker florera fritt i övrigt.
Gullan

#62

2016-02-27 09:47

Använde under flera år Polbax vilket räddade mig! Detta klassades senare som naturläkemedel under nytt namn och försvann från marknaden! Tillverkaren fick inga återförsäljare! Vilka låg bakom detta? Vem annan kan avgöra vad som är verksamt och bra, än användaren själv? Låt oss avgöra!


Gäst

#63

2017-03-25 18:14

Jag har en kronisk sjukdom (borrelia och twar) som gör att jag måste ta antibiotika under lång tid. Det är den enda kända behandlingen som bevisligen fungerar. Det är dock förbjudet i Sverige med verksam antibiotika behandling, se vad som hände med Dr K Sandström. Han blev av med leg. Jag är också beroende av kosttillskott i form av vitaminer, antioxidanter och örter. Skall de nu förbjuda dessa också?

Lägg ner läkemedelsverket, socialstyrelsen, IVO och HSAN, det verkar vara kontraproduktivt och ägnar sig åt förtryck och överförmynderi. Som de flesta svenska myndigheter. Staten är bra på att råna oss på alla pengar vi tjänar. De försäkrar att de skall skydda och ta hand om oss när vi blir sjuka. Alla alternativ till staten förbjuds eller skattas sönder. Sedan, när man blir sjuk får man ingen hjälp alls och man har inga pengar kvar att betala sin sjukvård! Lägg ner nu, och låt oss sköta oss detta själva. Det kan inte bli värre än det är.

Gäst

#64

2017-07-26 10:33

Ja detta är andemakter.


Gäst

#65

2017-07-26 20:03

Ja detta är andemakter.


Gäst

#66

2019-12-28 12:31

Ok det vet ju alla att läkemedelsverket vill stoppa ört o växtbaserade preparat för att de stora företagen som säljer mediciner ska kunna tjäna miljoner på dem, det är ju tyvärr så att kan vi människor behandla o läka oss själva så tjänar de inget på oss, och så får de inte in de mijard belopp som deras framtagna mediciner ger dem.