Läkemedelsverkets rätt att förbjuda örter som använts för hälsan?


Gäst

#676

2016-01-21 19:35

litar inte på Läkemedelsverket

Gäst

#677

2016-01-21 19:43

Gemene man ska själv få avgöra vad man vill behandla sig med. Detta har hjälpt otal människor och kan bara inte förbjudas i en fånig lagändring.

Gäst

#678

2016-01-21 22:38

Jag har själv blivit hjälp av naturläkare/Biopat när ingen hjälp fanns att få inom den "vanliga" sjukvården!
Så skärp Er, vanliga läkare! Båda delarna behövs!!!! // Carina

Gäst

#679

2016-01-22 07:32

Jag arbetar inom hälsokost branchen, trött på häxjakt.

Gäst

#680

2016-01-22 09:03

Det är oerhört viktigt att follmedicin tillåts leva kvar och att man inte krimimaliseras för att man använder sig av örtmedicin!!!! Läkemedelsverket har väl ingen äganderätt på naturen??? Eller av min trädgård eller mina örter?????

Gäst

#681

2016-01-22 10:13

Vi har tillräckligt med förbud och regler i vårt "fria" Sverige. Det vi behöver är mer öppen syn och att tänka utanför boxen. När alternativ medicin och allopati kan gå hand i hand får människor och djur en mycket bättre vård.

Gäst

#682

2016-01-22 13:57

Jag arbetar som örtterapeut och ser hur örterna hjälpt mina kunder på alla möjliga sätt, dessutom utan biverkningar. När ska Sverige inse att vi behöver samarbeta inom skolmedicin och alternativmedicin för att hjälpa människor. Jag har tidigare arbetat som sjuksköterska och jag lämnade vården just för att det är så mycket som fattas. Speciellt inom primärvården. Det vi erbjuder är för fattigt. Hade örtmedicinen varit integrerad hade det varit ett annat Sverige!

Gäst

#683

2016-01-22 16:09

Jag skrev under den här petitionen för att Sverige är ett U-land när det gäller naturmedicin. Allmänheten behöver få kunskap och tillgång till alternativ till den traditionella skolmedicinen. Varför är man så otroligt rädd från myndighetshåll? Många av de verksamma substanser som finns i skolmedicinen är hämtade från naturen, men då framställda syntetiskt och har då en starkare koncentration. Nej, ge svenskarna möjlighet att använda sig av natur och örtmedicin!

Gäst

#684

2016-01-22 16:21

Lever inte vi i ett Demokratiskt land det känns inte så när man inte har rätt att ta del av jordens natur. Jag för min del tror att det är meningen att människan ska klara sig med det som finns i vår omgivning. Men tyvärr då blir ju läkemedelsföretagen åt sidosatta och vad ska dom tjäna pengar på när människan hittar sätt att hålla sig friska. De kemikalier som finns är nog bara en bråkdel som verkligen är livsnödvändiga. Det skadar mer än vad det gör nytta. Så jag är för att alla ska ha möjligheten att få välja hur dom vill ha det med den saken.

Gäst

#685

2016-01-23 06:51

Jag har sett så många exempel på människor som blivit hjälpta av örter och även jag själv.
Jag har även sett många exempel på människor som blivit medicinförgiftade inom vanliga vården då de får kemiska tabletter som inte passar ihop. Min väninnas mor var sängliggande i över ett år och vaknade knappt. Hon slutade med alla tabletter och blev frisk.
Vi behöver våra örter!!!!!!

Gäst

#686

2016-01-23 11:24

För att nu får ni sluta va så satans giriga !

Gäst

#687

2016-01-23 15:22

Därför att jag dagligen intar örter, som förbättrar min hälsa avsevärt. Ska överheten få förbjuda mig detta! Nääää!

Gäst

#688

2016-01-24 21:49

Kan man förbjuda mig att använda örter för min hälsa kan man snart förbjuda mig att dricka vatten!

Gäst

#689

2016-01-25 10:58

vill att läkemedel ska läka inte ta bort symtom och bevara det sjuka

Gäst

#690

2016-02-07 21:38

Örter är våra ursprungliga mediciner utan biverkningar
Har funnits så länge människan andats på denna jord
Finns kunskap och kompetens hur man använder sig av örter
Stöder Vidarkliniken i Järna och läkepedagogiska hem samt
Waldorfpedagogik

Gäst

#691

2016-02-07 23:40

Förbjud naturen att gro....never.

Gäst

#692

2016-02-08 00:26

jag vill ha alternativ till skolmedecinens kemiska preparat

Gäst

#693

2016-02-08 00:46

Fordi jeg har brukt Trioflex mot artrose som hjalp og som Norge har forbudt. Likeledes TeaTree olje som er effektiv mot bl.a. forkjølelse er forbudt. Alle virksomme midler får vi ikke bruke fordi Big-Pharma ikke tjener på det! Derimot kan vi få bruke legemidler fritt som gir mange bivirkninger, hvilket jeg ikke ønsker! Fluor f.eks. som er gift, hvorfor får Apoteket selge tannkrem, tannskyllemiddel og fluortabletter til barn? Jeg er for frihet til å bruke urter som bedrer folks helse og som er uten bivirkninger.


Gäst

#694

2016-02-08 06:08

Det är något fel när naturliga örter förbjuds medan kemikaliemediciner som skördar många liv varje år får säljas på bensinmackar av outbildad personal

Gäst

#695

2016-02-08 07:53

Örter är naturliga och finns överallt ! Varför skulle det förbjudas. Använder mycket kosttillskott . Inte klokt att behöva åka utomlands för att köpa.

Gäst

#696

2016-02-08 11:14

Det måste bli ett stopp!
Nu måste folk ha fått upp ögonen på alla dessa mediciner som förgiftar våra kroppar .....Sjukhus, sjukvård hörs på namnet.... att bibehålla oss sjuka!! Cancerfonden är till och styrs av läkemedelsindustrin, som alla skall tjäna pengar på vår ohälsa, konsultavdrag till forskare som ej är kapabla eller arbetar både för och emot...Adami!! Skamligt att göra dessa stora insamlingar som gagnar de som redan har pengar (Läkemedelsindustrin). Folk måste vakna och ta reda på vem och vad de skänker pengar till!
Rockefeller ........ dax att protestera!
Att nu inte läkemedelsindustrin kan patentera växter i vår natur är ju skandal, jätte intäkter som går förlorade.....!
Vi är alla människor och är kapabla att göra egna val, när det gäller vår hälsa! Om vi väljer växter/örter som under flera 100 år och ibland 1 000 år som har visat sig vara läkande och helt utan biverkningar, är det ett enkelt val vi gör! Därför skall naturen bevaras och vara fri som ett alternativ för människan!

/Kerstin 


Gäst

#697

2016-02-08 14:12

Använder hellre örtmediciner än skolmediciner


Gäst

#698

2016-02-08 14:43

Eftersom vi skall ha demokrati i Sverige!? Så har vi rätt att välja vad vi vill ha UTAN att bli styrda för att någon är rädd för alternativa metoder! /Camilla Borglin

Gäst

#699

2016-02-08 16:57

Det är naivt att förbjuda detta, växter växer i det fria och dem får man alltid tag i, hur de än förbjuder.
Det finns mycket, mycket större broblem i världen att ta tag i!
Eva

Gäst

#700

2016-02-08 17:17

Jag vill ha ett samhälle där jag själv får ta ansvar för min hälsa!