Läkemedelsverkets rätt att förbjuda örter som använts för hälsan?

USA

#501 Re: Uppenbarligen inte utbildade i frågan

2014-07-18 07:38

#497: Docent - Uppenbarligen inte utbildade i frågan

Det var det dummaste jag hört sedan jag lyssnade på en annan docent från Livsmedelsverket. Det är snararde du som borde vara ödmjuk inför det faktum att det är av konsumenternas intresse att få köpa vilka "verkningslösa" produkter som de själva behagar att köpa och ha rätt att få information om all forskning som bedrivs på sådana produkter, såväl av forskare som av PRODUCENTER OCH FÖRSÄLJARE!!!!!!!!! Varken du eller någon myndighetsperson ska få förbjuda "verkningslösa" ämnen så länge de inte bevisligen är farliga för vår hälsa. Så länge vi får köpa frukt och grönsaker som håller oss friska från cancer och hjärt/kärlsjukdomar ska vi banne mig även få köpa såväl nyponpulver, glukosamin, melatonin, djävulsklo och vilka örter som helst, vad de än heter. Ditt resonemang är fullständigt förkastligt. Lär dig av USA!

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2014-08-05 21:08


Nummer 1

#503 Re: Uppenbarligen inte utbildade i frågan

2014-08-05 21:22

#497: Docent - Uppenbarligen inte utbildade i frågan  

 

 Du har säkerligen inte studerat eller ens läst något om fytomedicin, och med tanke på dina felstavningar, ens studerat till undersköterska!

Om du behöver studera i 15 år har du inte ens gått på lågfart, utan snigelfart, kanske beroende på din anknytning till VOF och dess intelligensbefrielse!

Det som är bekräftat i hela vår omvärld, förbjuds i Sverige! Varför får staten sälja och tjäna pengar på alkohol, tobak och narkotika? Om det nu skulle vara så att dessa beprövade örterna inte hade någon verkan varför förbjuda dem?

Jo för att de innehåller samma substanser som Läkemedelsindustrin ombildar till syntetiska ämnen, för att ta patent på!

Du behöver studera om kost och näring, för mediciner och läkemedel det har vi aldrig! (JAG REPETERAR) ALDRIG HAFT ELLER KOMMER HA BRISTER PÅ!

Det som gav Nobel pris i medicin fram till 1960 talet, var näringsämnen för kroppen, efter det kom alla syntetiska och patenterade ämnen som ger massor av biverkningar och död!

Du har nog inte en aning om att kroppen behöver näring och inte mediciner!

 


Gäst

#504

2014-08-14 10:56

Snacka om att illegalt hindra konkurrens.

Gäst

#505

2014-08-14 20:39

BRA initiativ! Jag reagerar mot en typ av modern variant av någonting som makten utövade för några hundra år sedan i detta land!!!!

Gäst

#506

2014-08-16 15:26

Förstår inte hur läkemedelsverket vill förbjuda örter som uppenbarligen kan förbättra hälsan och även bota sjukdomar. Jag antar att Lmv får stora summor från läkemedelsföretagen för att göra så eftersom de skulle förlora ekonomiskt på att människor blir friska.
Skulle vara väldigt bra om lmv tänkte på människors hälsa istället för läkemedelsföretagens ekonomi.
MVH Lisa Ericsson

Gäst

#507

2014-08-24 08:33

Medicinalväxter har använts sen urminnes tider. Med mycket gott resultat!! Titta på indianernas Schamaner! Vilka underverk de kan uträtta!! Givetvis finns det växter och örter som är skadliga......men vad är inte den traditionella medicinen då? Vilket har orsakat flest biverkningar och dödsfall?
Hur långt ska detta drivas? Naturprodukter finns ju i allt! Från tandkräm, ansiktskrämer, tvål, till att även ingå i traditionella mediciner.

Ett idiotiskt beslut!!!

Hälsningar Birgitta Bergström
mkm

#508

2014-09-22 20:17

Kul att det finns så många obildade på nätet... Köp en alvedon och väx upp!


Gäst

#509

2014-09-23 21:49

"Djävulsklo hotas av vite

Ett preparat baserat på växten djävulsklo, som traditionellt använts mot smärta och ledförslitningar.
Och den positiva effekt den har vill man förbjuda.
Ann i

#510

2014-09-23 22:42

Viktigt att reagera och agera !!


Gäst

#511

2014-10-29 08:08

Örtmedicin är ett arv som kommer som en gåva från LIVET självt. Ingen & inget har rätt att agera auktoritet eller ställföreträdande förälder gentemot en människa. Det är både vår skyldighet gentemot oss själva och LIVET i övrigt att använda de fyto substanser som naturen givet oss helt gratis. Ur FN's deklaration om de mänskliga rättigheterna:

Artikel 1.
Alla människor äro födda fria och lika i värde och rättigheter. De äro utrustade med förnuft och samvete och böra handla gentemot varandra i en anda av broderskap.

Artikel 3.
Envar har rätt till liv, frihet och personlig säkerhet.

Artikel 4.
Ingen må hållas i slaveri eller träldom; slaveri och slavhandel i alla dess former äro förbjudna.

Artikel 30.
Intet i denna förklaring må tolkas såsom innebärande rättighet för någon stat, grupp eller person att ägna sig åt verksamhet eller utföra handling, som syftar till att omintetgöra någon av häri uttalade fri- och rättigheter.

Gäst

#512

2014-10-29 20:25

låt bli att förstöra det bästa apoteket vi har här på planeten, örterna som botar allt och har gjort så i årtusenden, även inom växtodlingen har vi växter som botar jorden när den blir obrukbar, det är så dumt och girigt så man kan gråta hur läkemedelsverket går kemikalieindustrins ärenden och jagar gemene man för att få oss att sluta dricka våra örtthe'er

Gäst

#513

2014-10-30 10:31

Jag är homeopat och har sett så många förbättringar av alternativ medicin. Flera av dessa mediciner är nu förbjudna och jag protesterar kraftigt mot detta.

Gäst

#514

2014-10-30 10:32

Tycker att vuxna människor kan få välja och fatta egna beslut Vore bättre om giftbesprutad mat och cigaretter blev förbjudet.

Gäst

#515

2014-10-30 11:18

Det är väl själva fan att Läkemedelsverket ska avgöra vad jag ska äta. Jag är inte dömd till skyddstillsyn!!
Börja se över er egen organisation.


Gäst

#516

2014-10-30 11:23

Låt oss få bestämma själva över våra kroppar !!!!!!!

Gäst

#517

2014-10-30 15:25

Hur tänker man när man vill förbjuda urgammal medicin som funnits i alla tider och som fortfarande är verksamt. Växter som kompletterar skolmedicinen. Sverige är ett analfabetiskt land när det gäller alternativmedicin och nu verkar det som om det har blivit ännu värre. Protest!!!!

Gäst

#518

2014-10-30 16:01

varför ska vi förgifta oss med kemiska läkemedel när de finns organiska?!

Gäst

#519

2014-10-30 16:31

Hur kan man ens tänka på att förbjuda något som gjort så många friska och dessutom fullständigt ofarligt, tänker på Kolloidalt silver










Hur kan man ens tänka på att förbjuda något som gjort så många friska och som är utan biverkningar, tänker främst på Kolloidalt Silver !




Gäst

#520

2014-10-30 20:20

Om man fortsätter på denna linje så blir tillslut allt nyttigt förbjudet som mat och mat som är tillåten skadlig för hälsan. Helt sjukt att kunna förbjuda växter, det är ju utom allt rimligt tvivel att det handlar om något annat än att skydda oss från något farligt. Per Nerlund.

Gäst

#521

2014-10-31 08:32

Läkemedelsverket är mördare och rättvisa segrar till slut när folket får reda på allt dom gjort MOT vår hälsa och dom får på något sätt betala tillbaka

Gäst

#522

2014-11-01 12:20

Läkemedelsverket kan dra åt helvete! Finns väl ingen som helst anledning till att sådant här ska förbjudas!

Gäst

#523

2014-11-22 21:01

Undrar när de försöker förbjuda molnen, sanden och stenarna mm.

Gäst

#524

2014-11-26 19:16

Naturmedicinen är gammal kunskap som inte får glömmas bort.

Gäst

#525

2014-12-01 14:19

Hej Om man bryr sig om svenskars hälsa borde man inte sälja kemiska varor för dom passar inte ihop med vanliga människors kroppar Det ger fel klimat o mkt sjukdomar i umder åldrande o försvagar immunförsvaret . så var snäll o ge oss att behålla våra örter som inte smutsar ner vårat drickvatten med farliga ämnen som inte Vattenverket kan rena vattnet från o som hjälper oss med hälsan mvh annmarie