Maria Larsson !! (KD) Vårt Krav Din Omedelbara Avgång!


Gäst

#26

2014-02-06 00:11

behövs detta kommenteras?

Gäst

#27

2014-02-18 16:58

Jag mailade samtliga ledamöter och suppleanter i socialutskottet i juli -13 med frågan - var det så här ni tänkt er att ersättningslagen skulle fungera? Att (då) 33% fick avslag då de inte ansågs tillräckligt vanvårdade. Två ledamöter svarade, Eva Olofsson V och Margareta Larsson SD. De övriga lät gruppledaren i utskottet svara i ett gemensamt brev, skrivet på riksdagens brevpapper och med namnunderskrifter. Tjusigt värre!! Däremot var innehållet totalt befriat från svar på min fråga och samtliga försvarade lagen och dess tolkning av ersättningsnämnden. Jag förnyade då mina frågor i mail, men det har ingen svarat på. Det är valår i år. Vi ska agera för att samtliga partier offentligt redovisar vad de anser om att idag drygt 45% får avslag. Vad de tänker göra. Vi ska inte låta dem tro att frågan är utagerad! Hela den här hanteringen av den s k Upprättelsen är ett skämt, en skandal. Jag tycker alltihop påminner om Monty Pythons sketch, där 4 herrar tävlade om vem som haft eländigast barndom, och där den vann som bott under en motorväg och inte ens fått äta våt sand.
GA

#28

2014-02-26 06:36

Tomma löften klingar falskt.
De som har fått en ursäkt av staten bör också få den utlovade ersättningen, annars är ursäkten ingenting värd!