Vi vill rädda Enliden stallet från att rivas

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Vi vill rädda Enliden stallet från att rivas.


Gäst

#1

2013-12-08 06:06

Att sabba ett väl fungerande föreningsliv och syssla med nepotism, fiffel och mygel gör så att en förening med massa medlemmar kommer att försvinna. Detta skulle inte hänt i en sport som är dominerad män och typiskt manlig sport. Men Huddinge kommun och deras valda samt opposition har valt att blunda. Nu väcker vi dem och placerar dem och deras utomordentligt dåliga beslut på världskartan. Denna underskrift påverkar inte ngn annan sport negativt. Snarare tvärtom, då invånare och andra medmänniskor talar om för dessa människor att "nu får det fan ta mig vara nog". Skriv gärna under alla medmänniskor som gillar lika villkor oavsett kön. Tillsammans blir en stor stark flod av rättvisa.

Gäst

#2

2013-12-08 17:50

Eftersom jag tävlar för Huddinge Ridklubb, så är det självklart att jag vill att den ska vara kvar. Dessutom tänker jag främst på de barn och ungdommar som förlorar deras fritids-ställe. Sedan så förlorar jag min tävlingsklubb om det försvinner, vore otroligt synd!
Före detta moderat

#3 Kommunen måste ta ansvar

2013-12-08 23:23

Dags politiker att ta ansvar,måste tacka miljöpartiet och vänsterpartiet i Huddinge för allt stöd ni ger oss hästtjejer i Huddinge kommun.
Utan er hade jag tappat hoppet för länge sedan.
Arg småbarnsmamma som bor i lägenhet m andrahandskontrakt

#4 Huddinge kommuns dåliga ansvar

2013-12-08 23:28

Är inte förvånad över detta beslut,läs mitt i Huddinge och titta på ABC nytt så förstår man hur dom tänker.
Dom vill bara ha egen gräddfil.
En som lever på hoppet

#5 Tror kommunen tar sitt ansvar

2013-12-09 16:39

För mig är det så självklart att kommunen kommer ta sitt ansvar,när Huddinge kommun nu visat sig vara sämst i Sverige på att ta hand om ungdomar så kommer dom vilja vända denna trend.
Heja Huddinge kommun tror på er.
Besviken hästägare

#6 Huddinge kommun satsar på grodor

2013-12-10 16:37

Huddinge kommun satsar flera miljoner på groddammar i visätra o myrängen,till vilken nytta? Hästsporten ska bort och grodorna ska in,undrar hur många ungdomar som kommer bli grodintresserade nu? Undrar om folk vet vart våra skattepengar tar vägen egentligen.

Gäst

#7

2013-12-13 23:02

Anledningen till att vi vill bo här är just stallen å naturen!!

Gäst

#8

2013-12-14 13:25

Ska absolut vara kvar har alltid funnits hästar i omgivningen Fullersta, måste vara grönområde kvar det är så lite kvar i vår del av Huddinge.

Gäst

#9

2013-12-15 22:58

Jag både hoppas och tror att rättvisan segrar! Att en välfungerande ridklubb får fortsätta att utvecklas och också stanna i Glömsta/Huddinge. Det vore en katastrof både för ungdomsverksamheten och Huddingeborna om denna verksamhet skulle upphöra.
En levande "bygd" med hästar och djur och den harmoni den levererar för ortsborna är ju unik, stallet borde "kulturmärkas" och skyddas för att aldrig någonsin få bebyggas av annat än vad platsen under många, många år har varit avsedd för.
En som föredrar hästskit framför överpeppade fotbollstränare med de konstgräsplaner som hör till

#10

2013-12-28 19:43

Alltså, tänk på alla engagerade ungdomar, lyckliga barn som fått börja rida, stöttande föräldrar som dammsuger plånböckerna för att ha råd med hästintresset. Vad händer med dem när ridskolor och klubbar klappar ihop? Det hjälper inte att någon klappar dem lite tafatt på axeln och säger att "ni kan ju börja på en annan ridskola". Vilken då? De ridskolor i Huddinge som ännu inte fått rivningsbesked kämpar med ekonomi och utrymmesbrist. Och i de flesta fallen är de knökfulla.
Man får väl tänka lite innan man river gamla fina och hederliga ridskolor där alla samarbetar för att ge plats åt överpeppade fotbollstränare och de enorma ytor av konstgjord slättmark som överpeppade fotbollstränare verkar vara besatta av.
Jag säger bara, tänk.