Kvinnosim linköping

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Kvinnosim linköping.


Gäst

#1

2013-11-26 22:09

Jag vill gärna simma en dag i veka
Simm sökande

#2

2013-11-30 20:30

Jag vill gärna simma en dag i vecka

Gäst

#3

2013-11-30 20:44

Vill jätte gärna lära mig simma ..
men saknar möjlighet

Gäst

#4

2013-12-16 13:58

Ni skriver "alla har rätt att lära sig att simma, oavsett bakgrund och förutsättningar" men ni vill ändå att badhuset ska ha öppettider ENDAST för kvinnor. Inser ni att det är en diskriminering mot män? Blir så trött när jag ser petitioner som den här...
Enas
Gäst

#5 Alla vill simma

2014-01-28 21:19

Jag tycker inte att det handlar om diskriminering mot män utan att skapa möjlighet även till minoriteten som har vissa bakgrund som förhindrar dem att simma i dagsläget. Den ska visa solidaritet för kvinnorna samt respekt till mångfald och jämlikhet som gynnar alla.

undrar

#6

2014-02-21 15:55

Vad får dessa kvinnor för alternativ? antigen en blandad simhall och de kan inte vara med av förklarliga skäl eller en "damernas" med möjlighet att de också gör något som alla andra kvinnor
har rätt till?

Gäst

#7

2014-03-04 22:04

Vi hoppas att den här gången kommer det att finnas en särskild pool för endast kvinnor
Liksom andra städer,

Anonymous

#8

2014-03-10 22:04

Ma dooneysa adigu inaad haysataan meel dumarku ku dabaashaan?
Hadan nahay dumarka Linköping aminsana in aan xaq u leenahay in aan barano dabasha iyadoon na loo eegen meeshaan ka nimiid iyo shaqsiyaan waxan nahay, sabaabtaas owgeed baan u rabnaa in naloo furo dabaal noo gaar ah xiliyada qaarkood.
Dabaal dumaar waa wax muhim u ah bulsho mideeysan kuna mideysan dhaqamo kala duwaan. sabaabtaas beey muhiim u tahaay in naloo furo dabaal u gaar ah dumarka xiliyada qaarkood
Dabaal dumar oo micneheedu tahaay in guriga dabasha uu u furaan yahaay dumaro ka kala yimid wadamo fara badan oo kala duwan sida- Sverige, Irak, Turkiet, Iran, Kurdistan, Somalia iyo wadamada carabta.Aad ayaanu ugu kala duwanahay habka dabaasha,laakiin waxaaanu wada jir u nahay inaanu haysano meel lagu dabaasho Linköping gudaheeda ah, una furaan waqti gaar ah dumarka.

Matahay qof naga mida ama nagu tageeraya biloowga abaabulka. Magac aruurinta aan u wadno codsiga dabaasha dumarka, ku qor magacaaga liistadeena aan ku arurinayno magacayada dumarka damaasha raba.

Mahadsanid.

Anonymous

#9

2014-03-10 22:05


مسبح للنساء

نحن نساء من لينشوبنك نعتقد ان كل فرد له الحق في تعلم السباحه أياكانت خلفياتهم والظروف.ولذلك نريد من بلدية لينشبوبنك بافتتاح مسبح للنساء.
السباحه للمرأه شئ واضح في مجتمع متسامح ومتعدد الثقافات.مسبح النساءيعني ان هنالك اوقات معينه مخصصه للنساء فقط.
نحن النساء اللذين هنا أتينامن بلدان مختلفه, من السويد,العراق ,الصومال,ايران ومختلف البلدان العربيه وغيرها لدينا عادات مختلفه ولكن جميعنا نرغب بمسبح في لينشوبنك يفتح بأوقات معينه للنساء فقط.
هل أنت معنا...أوتريد دعمنا في كتابة الالتماس للحصول على مسبح للنساء.
وشكرا
Sofia

#10 Vill lära sig att simma

2014-03-18 08:26

Det är många kvinnor i Linköping som vill lära sig att simma. Vägen till simkunniga barn går ofta genom föräldrarna och att kunna simma är en billig livförsäkring.
Sofia

#11 Kvinnosim inte diskriminerande

2014-03-18 08:27

Att simhallen anordnar aktiviteter som kvinnosim för bara kvinnor är inget som ska anses diskriminerande tycker jag. Det är inte ovanligt att en simhall har aktiviteter för speciella grupper som pensionärer, gravida och träningssimmare. Flera av dessa grupper får då tillgång till simhallen utöver de ordinarie öppettiderna.
Sofia

#12 Priser på att hyra olika badkläder är diskriminerande

2014-03-18 08:27

På Linköpings sim- och sporthall kan du hyra badkläder. 30 kr för en baddräkt och 90 kr för en burkini. Varför är det 3x så dyrt att hyra en burkini?

Gäst

#13 Re:

2014-03-26 21:21

#4: -

Halva befolkningen är inget särintresse.

Vart är vi på väg?

#14 Jag vill ha

2014-03-27 04:32

muslimfria tider i simhallen så man slipper skrän och skrik och specialregler för dem. Förr gick det utmärkt med tider för både män och kvinnor. Och ordning i simhallen var det.
Sedan undrar jag, våra feminister, varför är de så tysta?
Och slutligen, ni som vill skilja på män och kvinnor, på vilka fler områden ska kvinnor tvingas ha andra tider och regler och skyla sig med heltäckande klädsel i framtidens Sverige?
Guest

#15 Re: Re:

2014-03-27 06:29

#13: - Re:

Nej, men är verkligen majoriteten av den hälften för kvinnosim?

Mia

#16 Ja

2014-04-03 17:39

jag är med att öppnar upp simhallen för kvinnosim..

Gäst

#17

2014-04-03 17:41

yesssssssssssssssssssssssssss

Gäst

#18

2014-04-06 12:45

Att vi har simundervisning här i Malmö och de e mycket viktig för oss kvinnor att träna där för vi behöver den här idrotten pga vi jobbar helåret och uppmuntrar andra kommuner att starta den här simningen för kvinnor.

Gäst

#19

2014-04-07 18:02

Det är hälsosamt att simma och alla kultur för njuta av att använda simhallen.

Gäst

#20

2014-04-25 09:16

Hej,vill anmäla mig för kvinnor aktivitet

Gäst

#21

2014-04-25 09:19

Jag bärkraft

Gäst

#22

2014-08-02 17:40

Mycket intressant
Guest

#23 Re: Jag vill ha

2014-11-20 23:18

#14: Vart är vi på väg? - Jag vill ha 

 Då kan ni lika gärna ha gravid fria tider och pensionär fria tider och även barn fria tider??? När skolan får en viss tid för skolbarnen för att få simlektion då är det också fel enligt dig om vi inte ska grupperas?


Gäst

#24 Men arbetande män då?

2014-11-23 00:19

Tänk om jag arbetar hela tiden och enda tidpunkten som jag har möjlighet att gå och simma är just under den tiden som bara kvinnor får simma? 

Hogmil

#25

2014-12-15 17:35

Jag KRÄVER Manssim, ska vi ha ett jämställt samhälle så ska det vara lika för båda könen, annars känner jag mig kränkt i detta mansförtryckande samhälle.

 

Jämnställdhet funkar åt båda hållen...