Stoppa sköldkörtelskandalen

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stoppa sköldkörtelskandalen.


Gäst

#701

2015-06-26 15:19

Har själv bukfettma sedan 30 år tillbaka. Har sköldkörtelproblem. Ingen vill ta prov fast jag bett om det många gånger.

Gäst

#702

2015-06-26 23:36

Strumaopererad, äter Levaxin sedan 25 år,,,
Doris

#703 Re:

2015-06-26 23:45

#14: -  

 Jag har åxå problem med andningen. Vaknar nattetid med svår andnöd, hjärtklappning .Känns som att det slår lock i halsen. Det kan även hända på dagen, men oftast nattetid. Det är jättejobbigt. Har haft så i 25 år,,,Detta började ca 7 år efter min strumaoperation. Vad gör man?


Gäst

#704

2015-06-27 10:38

Känner flera som har sjukdomen!

Gäst

#705

2015-06-27 12:13

Jag tror mig ha något problem med sköldkörteln. Jag tror också att läkarna inta tar rätt prover för att konstatera brister hos patienterna som söker för trötthet och andra problem.

Gäst

#706

2015-06-27 21:21

För att pat med sköldkörtelsjukdom måste få en bättre vård och bli tagna på allvar!! Även bli medecinerad med ndt när levaxin inte fungerar! Stångat mig blodig med detta i flera år nu

Gäst

#707

2015-06-29 08:22

När min läkare och jag i samråd har kommit fram till att jag borde pröva alternativ medicin ska inte Läkemedelsverket kunna gå in och säga nej. Det borde vara en rättighet att man får rätt medicin FAST man inte är en man.

Gäst

#708

2015-06-29 13:39

Min dotter har op. för giftstruma fick det redan som 25 åring och tar just Levaxin. Lider idag av ångest och depression. Som ensamstående 2 småbarns förälder, hårt jobbande heltid tar hårt på henne och naturligtvis även familjen. Att inte kunna hjälpa till mer än det praktiska avlastning när min dotter går in i sin djupaste kris är frustrerande. Det är många gånger jag och dotter har kört akut till psykakuten, vad händer där? Ingenting, vi kommer hem efter lång väntan, en psykiater som undrar varför vi är där! Gråtande sitter vi och håller om varandra och konstaterar än en gång att hjälp får vi inte! Remisser till psykologer som vi alla i familjen samtalar med men de anser min dotter enbart är bortskämd, ja detta är sanning! Från att min dotter har varit en glad och positiv tjej där livet var underbart har tyvärr mycket förändrats. Ja, vi vet att det är tabletterna som förstört mycket, vid ett tillfälle slutade min dotter tabletterna utan samråd läkare inte så förnuftigt men orken fanns inte kvar hos henne. 5 dagar räckte och hon hade försökt ta sitt liv. Beroendeframkallande helvetet det är vad jag som mor kallar denna medicin för!

Gäst

#709

2015-06-29 15:55

Min son använder Levaxin. Och vi har fått info om att det är det enda som finns!! En ren lögn alltså! Svensk sjukvård.....

Gäst

#710

2015-06-29 19:57

Därför att jag valsat runt hos ett gäng läkare som avfärdar mig med " medelålders" " deprimerad" "stress" osv osv
Till slut fick jag Levaxin, många symptom förbättrades men de försvann aldrig och läkarna fortsätter att ignorera mina problem.
Och. Visst, jag är medelålders men inte nåt av det andra de försöker stämpla mig som. Dessutom har många kvinnor i min släkt haft struma, giftstruma opererats osv. Läkarna fortsätter att säga att symptomen beror på annat men har hittills inte sagt vad det skulle kunna vara.

Gäst

#711

2015-06-29 22:47

Sj ätit levaxin men mina värden visa sämre med tablett än utan.. Är radiojod behandlad av min giftstruma (sköldkörtel)

Gäst

#712

2015-06-30 07:15

Min fru har ätit Levaxin i flera år till ingen nytta, Hon slutade på eget initativ för över en vecka sedan och mår redan bättre.

Gäst

#713

2015-06-30 07:17

Jag har själv hypotyreos och blir behandlad med levaxin samt liothyronin, vilket ger medelmåttig effekt. Inga prover har tagits på binjurarna och jag har i fem år tjatat om att få naturligt grissköldkörtelhormon men nekats.

Gäst

#714

2015-06-30 10:10

Min svärdotter har sjukdomen och är långt ifrån bra ...jag vill att hon ska få bli frisk och må bra ..Inte som nu vara trött kramper i ben och armar och må pyton ...Hoppas att det här tas på fullaste allvar och görs något ....Upplysning till alla vårdcentraler så pat . får likvärdig vård och blir hjälpta ..kram o Tack för möjligheten att få sin röst hörd !!!!

Gäst

#715

2015-06-30 21:54

Har ätit Levaxin i flera år utan att ha blivit bättre, snarare sämre i vissa avseenden.

Gäst

#716

2015-07-02 10:06

Har själv problem med sköldkörten

Gäst

#717

2015-07-03 16:06

Viktig fråga!

Gäst

#718

2015-07-06 23:01

Att ständigt gå på lågvarv, all denna trötthet, glömska, förvirring, att inte orka leka med sitt barn. Hudirritationerna, torra ögon, magen, förstoppning, diarré, törst. Trötthet. Livrädd över att köra av vägen. Svårt att komma upp på morgonen, trött. Smärta. Att hantera smärtan. Gå promenader, röra på sig, behålla livslusten. Kämpa. Det eviga kämpandet. Att inte ringa till vården i onödan. Skammen över att besvära vården. Att inte söka hjälp med risk för att bli kallad hypokondriker. Att bli behandlad som om jag vore psykiskt sjuk. När skrevs det in i journalen?

Gäst

#719

2015-07-11 09:46

Jag har symtom, TSH över 2.5, men ej fått någon medicinering.

Gäst

#720

2015-07-11 10:27

Har ätit Levaxin i många år men den har inte hjälp fick till slut hjälp av en skicklig läkare som såg problemet och hjälpte mig, läkaren skrev ut Liothyronin och nu mår jag mycket bättre. Det har jag honom att tacka för.

Gäst

#721

2015-07-11 10:55

Jag tillhör gruppen "jobbiga" patienter. Jag har nekat radioaktivt jod pga att biverkningsprocenten är så hög. Jag har ätit tacapzol i 4 år.
Nadja Öström
Ansvarig för denna petition

#722 Re:

2015-07-11 11:02

#708: -  

 Med tårar i ögonen besvarar jag detta.... När jag läser detta så förstår jag att din dotter är undermedicinerad.

Kan ni be om att få lägga till liothyronin (läs om det på fass tex). Det är direktverkande T3 hormon, som hjälpte mig från ångest och depressioner. Ofta är omvandlingen av levaxinets T4 hormon till det aktiva T3 nedsatt, och vi drabbas av otillräcklig medicinering.

Din dotters TSH bör ligga under 1.

Styrkekramar till er. Jag vet exakt hur djävligt ni har det <3


Gäst

#723

2015-07-11 11:02

Därför jag tillhör den skaran som trots levaxin har kvar många av de symptom som obehandlad hypotereos ger. Min läkare stirrar sig blind på mina blodvärden och vägrar ta till sig vad jag säger. Jag bad om att få prova högre dos, men fick till svar att då skulle tsh bli fel. Jag försökte förklara att jag kanske ska ha andra värden för att må bra. T3 och T4 tittar de ju inte på längre. Jag är så less på detta och vill självklart söka annan läkare men vet inte var man ska vända sig för att få adekvat hjälp.

Gäst

#724

2015-07-11 13:15

Jag tycker att vi ska tas på allvar.finns ju knappt ngn läkare som vill ta tag i problemet.får ett brev bara efter provtagning.där står att jag ligger inom riktvärden,inte ens vilket värde,eller om jag mår bra.nya stafett läkare varenda gång

Gäst

#725

2015-07-11 14:24

Läkarnas kunskaper om sköldkörtelbesvär är skrämmande liten vilket orsakar stora besvär för oss som är drabbade Men
det som inte heller uppmärksammas är de stora kostnader som drabbar oss som skattebetalare sjukskrivningskostnader, mediciner ( ofta dåliga), vården. Vore lönsamt att forska. Detta har inte skett eftersom sjukdomen främst är en kvinnosjukdom