STOPPA NEDRUSTNINGEN I VÅRDEN I VÄSTERNORRLAND OCH SVERIGE


Gäst

#1

2013-11-11 14:13

Inte mycket vi sjuka får för all skatt vi betalt in alla friska år vi haft, men nu när vi är sjuka ja då ska vi minsann straffas & få veta vad Reinfeldt/Borg anser om oss.. Visste inte att, som Borg uttryckte sig, jag blir frisk av att leva under existensminimum?! Jag som trodde att stress & svält var sådant som påverkar en sjuk människa negativt - Tänk vad korkad jag måste vara! /Mvh en kronisk sjuk fullständigt handikappad mig som får noll hjälp, stöd eller pengar
Andreas Menzel

#2 Re:

2013-11-11 14:41

#1: -

Därföt råder jag dig att skriva under mitt uypprop som jag plaberar att skicka via e-post till såväl Landstinget i Västernorrland Pär Wahlberg och Socialmionister Göran Hägglund

Andreas Menzel
Ansvarig för denna petition

#3 Re: Re:

2013-11-13 17:41

#2: Andreas Menzel - Re:

Därföt råder jag dig att skriva under mitt upprop som jag planerar att överlämna på något sätt till såväl Landstinget i Västernorrland Pär Wahlberg samt Socialmionister Göran Hägglund


Gäst

#4

2013-11-17 16:37

Vården behöver vi ALLA.
Andreas Menzel

#5 Re: Vården behöver vi alla

2013-11-20 16:17

#4: -

Ja därför är det vbiktigt att visa våra beslutsfattare att vården är en angelägen fråga som angår oss alla, varför jag hoppas att du vill stödja mitt upprop till Landstinget och Sveriges Regering

Andreas Menzel

#6 Re:

2013-11-28 20:24

#1: -

För att detta upprop skall uppnå sitt syfte ber jag alla som värnar om en tillgängligg vård på lika villkor i hela Sverige att skriva på detta angelägna upprop som angår oss alla boende i Sverige


Gäst

#7

2013-12-03 13:23

PO behövs för personer som har det svårt. De gör ett mycket viktigt arbete, fyller en stor funktion för dessa människor som annars skulle falla mellan stolarna.

Gäst

#8

2013-12-03 23:40

NEORO Västernorrland kräver rehabilitering utomlands för det blir både billigare och bättre rehabilitering.
Andreas Menzel
Ansvarig för denna petition

#9 Svar till Nero

2013-12-05 17:31

Hej Ursäkta. Vad är NEORO VÄSTERNORRLAND. Menar du Neurologiskt ?

Gäst

#10

2014-02-11 20:33

Självklart jag skriver på. Viktigt att påverka så många jag kan.

Gäst

#11

2014-02-14 12:50

Förstatliga sjukvården nu! Så länge landstingen finns kvar, kan vi aldrig få likavård i vårt land. Skrota landstingen, det är bara landstingspolitikerna och ledningarna som vill ha landstingen kvar, människor som inte tycker sig behöva ta ansvar för folkhälsan och arbetsmiljön.
Andreas Menzel
Ansvarig för denna petition

#12 Re:

2014-02-15 16:17

#11: -

Hej!

Tack för din uppfattning. Hoppas att du sprider info om detta upprop så att så många så möjligt skriver på detta så snabbt så möjligt, Vad gäller Västernorrland har våra Landstingspolitiker redan sett till att nedrusta vården så långt det bara går. Det bästa sättet att visa at vården är en viktig fråga som angår oss alla är att sprida information om detta upprop så att så många så möjligt skriver på så snabbt så möjligt, vi måste helt enkelt få stopp på Landstingets framfart och avveckla Landstinget och få en sjikvårdsmyndighet allternativt att varje sjukhus står under egen förvaltning, med eget ekonomiskt och administrativt ansvar.

Andreas Menzel
Ansvarig för denna petition

#13 Uppropet Stopa nedrustningen i vården

2014-02-16 16:31

Detta upprop berör alla människor och därför är det viktigt att så många så möjligt skriver på så snabbt så möjligt.
Vänta inte med din påskrift utan skriv på idag
Tack alla som snarast skriver på detta viktiga upprop som angår alla

Gäst

#14 Re: Uppropet Stopa nedrustningen i vården

2014-02-18 17:40

#13: Andreas Menzel - Uppropet Stopa nedrustningen i vården

112 stycken efter 3månader..lägg ner..


Gäst

#15

2014-02-19 12:48

nu måste det bli slut på neddragningarna i vården!alltför långa väntetider.tänk oxå på alla som jobbar i vården som sliter o sliter. snart vill ingen söka sig till vårdyrket om detta fortsätter.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2014-02-19 12:57


Andreas Menzel

#17 Re: Re: Uppropet Stopa nedrustningen i vården

2014-02-19 13:07

#14: - Re: Uppropet Stopa nedrustningen i vården

Hej !

Blir fruktansvärt ledsen och besviken över din kommentar.

I stället för att uppmana mig att lägga ned deta vikytiga upprop med en fråga som angår oss alla så uppmanar jag dig i stället att sprida information om detta upprop så att fler skriver på detta uprpop som angår hels amhället alla medborgarna.

Jag ger gärnet för en fråga som jag brinner för och värnar om och då kan jag inte ta till mig så negativa kommentarer som din om du är så negativ så behåll denna negativitet för dig själv men yttra den inte fler gånger gällande detta upprop.

Tack för att du visar hänsyn och respekt för människor som arbetar för frågor som man värnnar om och tror på´, din negatova inställning ger mig ingenting.


Gäst

#18 Re: Re: Re: Uppropet Stopa nedrustningen i vården

2014-02-19 15:18

Andreas Menzel
Ansvarig för denna petition

#19 Svar till Gäst.

2014-02-19 15:46

Vad menar du med detta? Om du anser att jag misslyckas så tyder det på att du själv förmodligen saknat initiativförmåga själv att driva en så här stor fråga,men jag vill upplysa dig om att jag mycket väl vet vad jag håller på med,och fortfarande önskar jag att du visar respekt för människor som tar tag stora frågor som angår alla.
Jag har under många år kämpat med att få våra beslutsfattare i detta fall Landstinget att förstå vad vården betyder för folket och vet därför mycket väl vad jag håller på med Jag har tidigare varit på regeringen i i ett annat stort ärende så jag vet vad jag gör och håller på med Tack för att du visar respekt och hänsyn för människor som vågar och orkar kämpa i frågor som man tror på och som är viktiga för alla. Jag gör inte detta för egen vinnings skull utan för att jag önskar förändingar, denna möjlighet har även du Gäst.

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2014-02-19 17:11


Andreas Menzel

#21 Re: Re: Svar till Gäst.

2014-02-21 13:28

#20: - Re: Svar till Gäst.

Jag räknar med att folk skall besinna sig och förstå allvaret i budskapet.

Eftersom jag inte har råd att betala hundratals Euro för marknadsförin får det väl ta något längre tid. SDamtidigt kan man ju fråga sig avrför Svenska folket tycks vcara så flata och likiltiga för en så allvarlog fråga som frågan om en fungerande vård är, svaret är rett enkelt folk bryr sig inte så länge man inte behöver känna av nedrustningen konsekvenser

Till sist är du välkommen att marknadsföra uppropet i stället för att ondgöra dig över antalet underskrifter, det hjälper mig inte ett skvatt.

Andreas Menzel

#22 Re: Re: Uppropet Stopa nedrustningen i vården

2014-02-23 19:21

#14: - Re: Uppropet Stopa nedrustningen i vården

Det är så att Svenska folket  är  bra på att gnäölla, men att ha en åsikt om det man tror på och kämpa för det samm tycks vara något som många svenskar tyck ha mycket svårt för och frågan är varför? Varför inte i stället skriva på ett upprop som grundar sig på fakta och säga att det äär väl bra att det är någon som vill kan och orkar ta tag i för medborgarna viktiga frågor, så jag upppmanar dig att skriva på detta upprop det gangnar såväl dig som många andra.


Gäst

#23

2014-02-23 20:08

EU-avgiften kan få gå till detta istället för danska sockerbetor, bidrag till markägare som arrenderar ut sin mark och den regelbundna flytten mellan Bryssel och Strasbourg 24 ggr/år!
Andreas Menzel
Ansvarig för denna petition

#24 Re:

2014-02-24 06:24

#23: -

Vad har EU evgifterna med detta attg göra ?

Nedrustningen av vården i Sverige och Västernorrland har pågott sedan snart 50 år alltså långt innan vi vart melemmar i EU

 

Andreas Menzel

#25 Re: Re: Uppropet Stopa nedrustningen i vården

2014-02-25 17:40

#14: - Re: Uppropet Stopa nedrustningen i vården

Svar till gäst

Du tycker att jag skall lägga ned ett så viktigt upprop som stoppa nedrustninggen i vården eftersom jag endast har 112 underskrifter efter 3 månader. Då vil jag istället be dig att sprida information om detta upprop till alla du känner och säga till dem att omgående skriva på detta, har du råd så kan du ju sponsra extra synlighet åt mig, det är bättre en din nedslående kommentar