Ha kvar dagmammorna i lysekil

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Ha kvar dagmammorna i lysekil.


Gäst

#1

2013-10-14 21:06

Ett STORT TACK, till alla föräldrar som engagerar Er i barnomsorgen för Era barn....
Jag har arbetat som dagbarnvårdare i Lysekils Kommun i 38 år och jag tycker fortvarande att det år sååå kul..!
För 28 år sedan fanns det 36 dagbarnvårdare...sen byggdes förskolorna ut, och Vi har bara blivit färre och färre...nu e de endast 4 kvar i Lysekil och 2 kvar i Brastad.Gränsen e nådd för länge sedan.
Jag engagerade mej i Centerpartiet p.g.a. att jag vill att föräldrar SKA ha valfrihet ang. barnomsorgen...t.ex. Pedagogisk Omsorg som dagmammor heter numera men även Kooperativ och även barnomsorgspeng!!
Mvh Siw Lycke Dagmamma
Ordf. i Centerpartiet i Lysekil
Ledamot i Kommunfullmäktige
Ledamot i Vård o Omsorgsnämnden
Nämndeman i Förvaltningsrätten
Vice Ordf. i Distriktsstyrelsen
Siwan

#2

2013-10-14 21:10

Hör gärna av Er...om Ni har några frågor eller kommentarer

Gäst

#3

2013-10-14 21:55

Skriv under snälla.....

Gäst

#4

2013-10-14 21:55

Alla barn passar inte på dagis

Gäst

#5

2013-10-15 04:32

Tycker så fruktansvärt synd om barnen som drabbas väldigt hårt av detta

Gäst

#6

2013-10-15 19:34

Mitt lilla barnbarn drabbas av detta och jag är mycket orolig för hon blir illatvungen till att byta dagismiljö. Hon trivs utmärkt och känner sig tryggt hos dagmamman! Mitt barnbarn bör inom snar framtid flytta ifrån Lysekil till en tryggare kommun???

FRÅGA: Vilket/a av politisk parti är det som har fattat ett sådant omänskligt och grymt beslut?


Gäst

#7

2013-10-15 21:05

Hoppas våra ansvariga tänker på vår framtid- barnen!!
Skär inte i barnomsorg och skola, ge barnen lugn, trygghet och tilltro!
Och sen gällande dagmammor, se vilket fantastiskt arbete de gör! Se deras uppbyggda system
deras arbeta glädje och se vad de ger barnen! Har haft dagmamma till vår stora tjej och har nu haft turen
att få dagmamma även till vår son! Ta inte bort valmöjligheten till att kunna välja, alla barn passar inte
i stora miljöer ! // Tina

Gäst

#8

2013-10-16 04:55

Varför göra sig av med en verksamhet som fungerar alldeles utmärkt, och där barnen trivs så bra.
Större grupper på förskolorna kan ju knappast medföra något positivt. Mer stress för både personal och våra barn. Det tycker inte jag låter som något framgångskoncept iallafall.
Søta bror

#9 Pedagogik

2013-10-28 11:38

Ær provoserad hær jag sitter. Bor i Norge och hør min bror berætta hur systemet ær i Lysekil. Hær i Norge læmnar man sitt barn dær barnet trivs. Barnet har 100% plats om så ønsket. Det betyder att man kan læmna sitt barn månd- fredag oavsett arbeidstid till førældrar! Sverige har allt lite å hæmta i Norge också av Smarta løsninger .