Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Sluta avliva katter med mina skattepengar! / Uppdateringar / Döden Som Lösning Till Ett Högt Pris / Kommentarer

Herle

#26

2013-10-27 14:31

Fruktansvärt dålig hantering av ärendet. Det är ju dömt på förhand att försöka få en skygg katt hanterbar på ett hundpensionat. Hur många hemlösa katter är bekväma med hundar inom syn, lukt och hörhåll? Vilket alternativ fanns det i Vargön? Jag tänker på om det hade fungerat med ett TNR-projekt bekostat av kommun/stat, och med tillsyn efteråt av frivilliga djurvänner.

Gäst

#27

2013-10-27 19:13

Hej!
Tycker att detta är totalt vansinne och borde betraktas som brottsligt. Att få sin inkomst från snabbb-bedömanden av okompetenta personer.

Med vänlig hälsning En kattälskare.

Gäst

#28

2013-12-29 16:09

Man blir gråtfärdig av att läsa detta hur katter bedöms. Sådan total okunskap om katter! Har aldrig haft att göra med en s.k. vild katt som inte blivit tam och svämmat över av vänlighet när den förstår att den är trygg och att man vill den väl. Länsstyrelsen skriver tjusiga paragrafer men har ingen aning om vad de skriver om. De tar bara den enklaste utvägen och behandlar katter som ohyra. Hemlösa katter i Sverige är rättslösa, myndigheterna är deras fiende, så länge dessa hjärtlösa beslutsfattare sitter där. Finns det skattepengar så använd dem på RÄTT SÄTT. Det behövs fler katthem, där alla friska hemlösa katter blir omhändertagna, kastrerade och utplacerade i goda hem. Som det är nu, finns det ingenstans man kan vända sig till, när man ser att katter uppenbart far illa, myndigheter är bara ytterligare en fara för katten.

Gäst

#29

2014-08-26 23:36

Från artikel ovan "katter som levt utomhus och är förvildade inte bör tvingas att leva inomhus". Hemlösa katter som fått möjlighet att komma in i värmen till mat, vatten och diverse sovplatser, har, som regel ingen annan önskan än att leva resten av sina liv inomhus. De njuter verkligen av värmen inomhus och att bli omhändertagna och ompysslade på alla sätt och vis. Jag har tre före detta hemlösa katter och de vill inte ut, inte ens i koppel. De förstår helt enkelt inte meningen med det där att vara ute, det är ju bara blött, kallt och jävligt.

Gäst

#30

2014-08-27 05:29

Inte acceptabelt att avliva friska katter och sen med skattepengar, nej! Använd de pengarna att stötta och vårda hemlösa katter.

Gäst

#31

2014-09-01 16:18

Fruktansvärt!

Gäst

#32 Polisen jagar katter i KOSTA Länstyrelsen i Växjö

2014-09-17 07:38

Hej Lena!

Du var intresserad av alla paper från länstyrelsen, som jag skickade dig. Men ödet av de stakars katterna fortsätta. Igår hemdade polisen en ett årig mamma mit sina 2 barn, som har varit från aktionen den 4.9 mycket upprörd und rymmde von sina bar i 2 dager. jag köpte katt-baby-mat och mattade de 2 under de 2 dager i varje 4 timmar. Jag fick veta att de 2 stora tamma katter som polisen tog med sig den 4.9 blev avlivad omgående eftersom de sprang hos veterinären ut buren och har varit livsrätt utan att höra en röst som de kännde. Dom fick ingen chance alls att visa att de är tam. På sönndag den 21.9 ska de hämta nächsta 4 katter som JAG kann hantera och har deras förtroende. Jag klara nästan inte av och våga att bestämma över deras liv. katterna har alldrig varit i någon bur och är därmed mycket orolig, men jag hitar ingen som kann förstå deras situation. Jag är jätte ledsen över situationen och att de katterna har ingen loby här. Jag ska skicka stora, friska och snälla katterna, som känna sig bara rädd i närheten av främmande,i deras dödsmaskineri som kallas sig djurskyddinspektorer och veterinär.
Jag känna bara avsky för de människor!!!!!


Vem är dom som våga sig att bestämma över en kattliv!


OBS: I Smålandsposten står: Polisen jager katterna

Ledsna hälsningar

Christina
r.christina@live.se

 

 

 Ja betvivla att de stakars mamma med sina 2 älsklingar, som var jätte orolig i buren, har överlevt dagen!




Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...