Jag vill själv välja min sfi-skola!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Jag vill själv välja min sfi-skola!.


Gäst

#76

2013-10-02 13:03

Når man er voksen og skal gå i skole om aftenen, EFTER man har været på arbejde eller skole i mange timer, man har børn og ægtefælle der også kræver ens tid og meget andet, så er det vigtigt at det er både nemt og bekvemt at gå på SFI. Søde lærere og beliggenhed i nærheden af hvor man bor, må være det mindste!

Gäst

#77 Re:

2013-10-02 13:21


Gäst

#78

2013-10-02 21:54

Jag studerar på Merit och jag tycker att det är bästa. Jag studerande på annan skolor innan men det gick inte bra att lära mig bra! Jag vill inte byta min skolan och jig vill välija min skolan själve! Det är min rätt verkligen!

Gäst

#79

2013-10-03 07:33

Jag vill bestäm själv sfi. Jag vill studera på Merit.

Gäst

#80

2013-10-03 08:31

Jag har ett barn. Han sjukdom behöver extra hjälp.

Gäst

#81

2013-10-03 21:19

Jag heter Bouchra Jazouly och jag slutade SFI i år,men jag är orolig för vad som kommer att hända.Jag tycker inte att det är bra med att tvinga folk att byta skolan.I skolan där har jag studerat SFI (MERIT),blev jag jätte nervös och jag har ingen löst att studera, när någon vill byta plats med mig (plats på samma klassrummet med samma lärare).Jag ber kommunen om att ändrar sig.

Gäst

#82

2013-10-04 20:14

Jag invänder om dett beslut. stänga inte den skolan , eftersom den är bäst skolan i Malmö . Den skolan har lärt svenska för många invandrare i Malmö . Malmö Hej! kommun måste öppna skolan inte stängd , eftersom det finns många invandrar i Malmö och dem måste vänta 4 till 5 månader för att få en plats i skolan som ligger i Malmö . Vad ska vi göra, om Malmö kommun stänger den skolan . Jag tror ska vi vänta fem månader för att hitta en plats i en annan skolan . När vi vänta utan skolan för fem månader ska glömma mycke saker om svenska . Vi ska försöka med andra skolan för lång tid och Malmö kommun ska betala mer pengar för en elev i skolan.

Gäst

#83

2013-10-07 09:02

Jag vill inte att byta skolan eftersom jag är nöjd av mina lärare på Merit. De hjälpte mycket till eleverna att lära sig svenska. Jag hoppas att Merit ska fortsätta eftersom jag tycker mycket om den.