Bättre busstrafik i Utby
Kontakta namninsamlingens skapare
Måste jag byta jobb nu?
Själv arbetar jag vid Avenyn och har under snart 20 års tid välsignat att buss 58 går just uppför Avenyn! Ska ni även dra in andra linjer med långa bussar genom sta´n eller är det just bara linje 58 som ska drabbas. Buss 58 är redan en linje som Västtrafik glömt! Se till att förbättra i stället för att försämra!
Om man är tvungen att gå ända till Nils Ericson-terminalen för att ta 58:an, så blir det långt att kånka
på tunga grejer man köpt i Femman! Knöligt att bara åka en hållplats för att byta vid NE-terminalen
blir det också, och åh vad jag är trött på att ALDRIG få sitta på bussen till jobbet, 58:an är totalt knökfull!
Re:
Tillägg: ...för att byta vid NE-platsen eller Drottningtorget ska det va...och så får man gå en bra bit till 58:an på det kan man tänka sig...
Västtrafik ljuger
Den avsides sluthållplatsen ! Vilken urusel kollektivtrafikpolicy !
Ta bort ett par spårvagnar i stan kanske ? De blockerar trafiken
Som inte kan komma fram!...
Buss 58
Ni kan väl ta bilen, det går snabbare. Så bidrar ni till den goa luften
I vår kära stad!
Re: Buss 58
Kanske Västtrafik bara vill väl (?), att man som utbybo ska ha kvar den där (mysiga??) lantliga känslan som folk som bodde här för hundra år sedan måste ha haft.
Synd bara att det är så lagom "mysig, lantlig känsla" på 58:an vid rusningstid.....kommunikationerna när det gäller Utby i övrigt är annars (nästan?) som på landet.
tätheten för dålig. Det är helt oacceptabelt om
förändring sker till ännu sämre än idag. Vill
Västtrafik inte att vi skall resa kollektivt?
Trafik omläggning av buss linje 58
| This discussion has been closed. |