Låt våra små barn gå kvar på Tundalsskolan

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Låt våra små barn gå kvar på Tundalsskolan.

Undrar

#1

2013-07-10 12:28

Jag förstår inte varför det är så hemskt att flytta barnen till fd jennings. Kan någon förklara problemet för en inflyttad. Det verkar ju vara fina lokaler och så går det ju att sätta upp staket mm så att inte de små barnen springer ut på storgatan.

Gäst

#2

2013-07-10 14:44

Idioti! Bättre att skicka åttor och nior till Jennings i sånafall! De e ändå gamla nog för att kunna sköta sig själva mer!
gillar inte

#3 oplanerat

2013-07-10 17:23

Hela saken är ju inte direkt planerad. Vill man skicka dom yngsta så borde väll allt vara fungerande o anpassat åt dom små. Att gå varje dag i ur p skur för att få lunch på tundals känns inte som en bra lösning. Tur trafikerad väg. Visst nära till skogen. Men vars spenderar man tiden i skolan? I skolbänken till större del och då tycker jag att närheten till lekparken är viktigare! Det kommer att läggas mer ansvar på lärarna
Dom har väll redan idag lite tid ....
Adéle Andersson
Ansvarig för denna petition

#4 Re:

2013-07-10 17:34

#1: Undrar -

Lokalerna är kanske bättre än de som de har idag men eftersom det är en provisorisk lösning så får de inte sätta upp några större grejer på väggarna vilket brukar vara trevligt i klassrum för de minsta. Utanför klassrummen finns det dessutom farliga trappor. Men för min del är det inte själva lokalerna som är problemet utan transporten fram och tillbaka till matsalen och lekparken som skall göras varje dag. Staket runt de hårt trafikerade vägarna är uteslutit då det inte är beräknat i budgeten och än en gång bara en provisorisk lösning.