Stoppa Hästskärarna i Dalarna

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stoppa Hästskärarna i Dalarna.

Dåliga poliser, underbemannade...

#76 Dåliga lagar och för få poliser

2013-07-11 07:30

Om inte polis och lagar räcker till bör man nog gå samman för att få fast idioten. Tyvärr kan inte jag svara för mina handlingar om jag kommer på någon som gör illa något djur på detta sätt. För få poliser, för dåliga lagar. Det värsta är att i vissa fall vet man med största sannoliket vem personen är ...men ändå händer inget...så dåligt! Vad har vi för rättsamhälle herr Reinfelt? Jag vet inte om jag vill bo kvar dör sådana idioter finns...flyttlasset gpr nog till bättre ställe.

Gäst

#77

2013-07-11 10:39

Stoppa denna sjuka jävel som skär oskyldiga djur

Gäst

#78 Re:

2013-07-11 13:10

#1: -  

 Jag och min sambo i södra dalarna råkade ut för en kniv gubbe som höll på med trav. Vi kunde inte bevisa att det var honnom men vi hade starka misstankar om att det går omkring en psykiskt avensjuke människa som inte har några begrepp. Jag arbetade i hans trav stall och kunde konstatera att han missbrukade narkotika och i och med detta steg precitionen  åt huvudet. Han heter Clas Eskilsson och är fullständigt opolitlig och oberäkenlig vid många situationer .

Vi vet inte hur vi ska kunna anmäla honnom!

 


Gäst

#79

2013-07-11 23:58

Detta måste med alla medel stoppas!:(

Gäst

#80

2013-07-12 10:30

Klart man ska göra allt i sin makt för att kunna stoppa detta!
hejochhå

#81

2013-07-12 18:47

Jag undrar om hans fru vet om detta, vad han håller på med?

Gäst

#82

2013-07-12 23:51

Jag bara undrar , vad är det för hästägare som inte flyttar sin häst. När den gång. På gång blir skuren.är man så jävla likgiltig ska man fan inte ha häst. Är det ren jävla slöhet , men herre Gud! Ge bort henne till någon som kan sydda henne.det är våran skyldighet att sydda våra hästar.lås in era ston för i helvete !!!! Vakna det finns en sinnessjuk hästplågare LÖS!!!!!

Gäst

#83 Hästskäraren

2013-07-13 06:13

Man kan undra om denna man är en gammal polis lr vad fan det är frågan om eftersom inte ludvika polisen gör något åt han helt enkelt trots de vet vad han åker runt o gör och i vilka bilar tom...
annars varför inte ta lagen i egna händer starta en insamling här på fb i förebyggande syfte om att aset försvinner finns ju folk som styr upp för en billig peng
F

#84 Re:

2013-07-13 23:47

#82: -  

 

Men snälla du (#82), ge dig! Tror du man anar att den sjuka jäveln som gjort detta skulle komma tillbaka TRE gånger?? Hur ofta händer det liksom? Jag förstår henne helt och fullt att hon inte har flyttat henne än, men bör nog göra det nu efter tredje gången. Stackars Filly verkar ju vara hans typ... Klaga inte på den stackars ägaren! Hon har det säkerligen nog jobbigt ändå!! Skärpning för fan! Vi ska ju hjälpa varandra genom det här så vi får fast äcklet, inte börja bråka med varandra (som tyvärr så ofta händer mellan oss hästmänniskor..)

Gäst

#85 Hästskäraren

2013-07-15 06:51

jag har gjort en Jo anmälan i går emot polisen!

Gäst

#86 Re: Re:

2013-07-16 13:16

#78: - Re:

Skulle väldigt gärna vilja prata mer med dig om det där. Sitter på lite intressanta uppgifter.

E

#87 Re: Re: Re:

2013-07-23 07:34

#86: - Re: Re:  

 Jag är oxå Intresserad av att veta mer om detta.. Har ingen egen häst men har ägnat de mesta av min lediga tid sista veckan för att lokalisera fler än en som jag haft koll på i några dagar. för det verkar som det finns två stycken


Gäst

#88

2013-07-23 11:07

#87 Maila mig på Quken75@hotmail.se (ja mail adressen är gjord enbart för såna här grejer ;-) )


Gäst

#89

2013-07-24 22:27

Nu ställer vi upp för våra hästar å åker på demostrationen den 2 aug kl 16 utanför polishuset i Ludvika . Eller hur! Vi måste visa polisen att vi inte finner oss idetta längre. Jätte viktigt!!
E

#90

2013-07-25 08:52

Demonstration är ju bra men de stoppar ju ingen..kom fram med den infon ni har så vi kan åka runt och hålla koll.skicka ett mail till ovanstående mejl adress om ni vet något :-)

Gäst

#91

2013-07-25 18:02

Nej det stoppar inte aset! Men det kan få polisen att lyfta på ändan å börja göra nåt åt det hela. Som det är nu så gör dom inte ett skit.

Gäst

#92

2013-07-25 21:18

stoppa marodören
E

#93

2013-07-26 10:14

vad jag förstått så har polisen rätt hög prioritering på det här... Och jag hoppas för hans eget bästa att polisen hittar han före nån nån annan för jag är säker på att man gjorde sig olycklig då.
Djurskyddare

#94 Re:

2013-07-28 20:30

#90: E -

Vi kan tyvärr inte längre uppdatera mera på den här listan, men all uppdaterad info finner ni på; http://maskrosdjur.se/?page_id=310

Kom så många som möjligt på demonstrtionen och sätt polisen på plats med era frågor så de inte tror de kan komma undan så lindrigt med att försöka lugna ner oss på mötet den 23e. Vi måste visa att vi inte ger upp. Blir det ingen bättring så ska alla JO anmäla Ludvika polisen, då måste det ta fart ! Vi ska även se om inte Helena Striwing kan ställa upp och medverka. Hon är ju en guldgruva, mest insatt och kunnig i Sverige. http://www.djurskyddsresursen.se/helena.html


Gäst

#95

2013-08-01 13:28

I morgon är det fre å demostration. Det är då vi ska föra alla hästars talan. Tystnaden är värsta ondskan

Gäst

#96

2013-08-21 21:04

Va tog alla vägen!!! Ska vi inte fortsätta kampen för våra hästar? Vi vet ju alla att , vi får samma skit nästa sommar om vi inte hjälps åt. Alla ring polisen å sätt press på dom. Visa dom att att vi inte glömt . Tänk inte det hjälper inte. Tänk inte att nån annan får ringa . Ring du också ! Jag ringer en gång i vec

Gäst

#97

2013-08-27 10:55

Är namnlistorna inlämnade????!!!!!
Smirre

#98

2013-10-20 11:35

Ändra vapenlagstiftningen, ta bort licenserna och räcker med en 16 års gräns för att få köpa och äga vapen och ammunition. Så man kan försvara djuren mot djurplågare!