Skolan Tystnar och Bleknar.

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Skolan Tystnar och Bleknar..


Gäst

#1

2013-04-06 04:58

En sorglig trend ma jag saga, och jag tar av mig hatten for dig, Filippa, som star upp och gor dig hord! Lycka till.
Barbro

Anonymous

#2 Re:

2013-04-07 18:15

#1: -

Hej!

Tack det betyder mycket att du och andra skriver under. Känner att jag måste säga ifrån eftersom jag jobbar inom skolan och har mycket kunskap och erfarenhet. Man kan ju inte klaga och samtidigt inte göra något åt saken:)


Gäst

#3

2013-04-08 06:09

Om du tycker att det är viktigt att det finns estetiska ämnen på schemat i skolorna - skriv under

Gäst

#4

2013-04-08 18:02

ja hur kommer det att bli med framtiden ?

Gäst

#5

2013-04-10 16:23

Det är fantastiskt bra att du engagerarar dig och det är mycket viktigt att så många som möjligt gör det samma. Jag sitter i LR:s Forum för Kultur och Kommunikation och stöder dig till fullo. Kultur är livselixir Torbjörn Korssell

Gäst

#6 Re: kultur är livskraft

2013-04-14 08:00

#5: -  

 Hej Torbjörn,

Tack för din kommentar, det är viktigt att vi som srbetar med kultur vågar säga ifrån, hur ska vi annars kunna förändra och påverka när det sker enorma nedskärningar inom klultur. Negativa effekter som kommer synas först  senare. Jag hoppas det blir många som skriver på denna petition och delar den med sina vänner.

Filippa


Gäst

#7

2013-04-14 19:45

Skolans uppgift; att få nästa generation att omfatta mänsklighetens viktigaste insikter. Förstår man inte att de estetiska ämnena är basala för samhällsutvecklingen, då ser man inte djupet i att vara människa och borde göra något helt annat än att slakta skolan.