Folkomröstning om invandring

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Folkomröstning om invandring.


Gäst

#101

2013-04-11 11:14

Jag förstår inte riktigt det här med "köp" där nere i högra hörnet.. Vad är det som jag tillfrågas om att köpa? Och vad kostar det?

Gäst

#102 Re: Köp?!?

2013-04-11 12:26

#101: -

Köpa vadå och var står det på sidan?!


Gäst

#103

2013-04-11 12:36

Bevara Sverige svenskt!

Gäst

#104

2013-04-11 15:24

Vi måste ta hand om våra egna också!

Gäst

#105

2013-04-11 16:47

Av yttersta vikt att vi gör något - vi befinner oss i en situation där samhället hamnat i en situation av totalt förfall p.g.a våra politikers inkompetens att tillvarata den svenska befolkningens behov - som genom hårt arbete byggt upp under generationer. Inom 20 år kommer Sverige att vara ett U-land som domineras av muslimsk befolkning -muslimsk tro och deras lagar och livet i Sverige kommer bli ett rent helvete för ickemuslimer - vars grundbult är att ta över världen - antingen gör vi något eller så måste vi emigrera....

Gäst

#106

2013-04-11 17:35

Ja va bra att ni har bekräftat min påskrift! Tack så mycket!

Anonymous

#107 Kostnaderna för Sverige

2013-04-11 18:01

Varningssignalerna är nu många - de mörka molnen hopar sig i skyn!
Skattetrycket i Sverige är redan högre än i nästan något annat land.

Till att börja med har Sverige en statsskuld på drygt 1.200 miljarder kronor. Bara betalningen av räntorna på denna kostar ca 27 miljarder varje år.

* EU-avgiften ligger netto på 22 miljarder kr per år.

* U-landsbiståndet kostar ca 35 miljarder kr, dvs mer än 1% av BNP.

* Nettokostnaden för invandringen uppgår, enligt ekonomidocenten Jan Tullberg, till 110 miljarder kronor.

* Brottsligheten, särskilt våldsbrottsligheten, har ökat markant i Sverige under det senaste halvseklet.
* Bara gatuvåldet beräknas i en BRÅ-rapport kosta 70 miljarder kr!

“Summan 70 miljoner kronor består enligt ekonomernas beräkningar huvudsakligen av de sammanlagda kostnaderna för Sveriges sjukvård, kommunal omsorg, rättsväsende, personlig assistans, sjukpenning/sjukersättning och de skadades produktionsbortfall.”


Anonymous

#108

2013-04-11 18:06

Egentligen är det en utveckling av motsättningar och översitteri, våldsbrottslighet och otrygghet, diskriminering och orättvisor som vi reagerar mot. Skadeinvandringen är politisk!
Vi ska betala för att komma i andra hand i vårt eget land och för våra egna skattemedel! För vår generositet kallas vi i gengäld "rasister".
- DET ÄR NOG!

Gäst

#109

2013-04-11 18:37

När man pratar med kamrater, bekanta, kollegor, vänner och familj, är det näst intill 100%-ig uppslutning runt avsevärt mer kontrollerad, och framförallt minskad invandring. Vad jag räds för, vid en omröstning är att denna uppslutning urlakas och och att folk fegar ur i skuggan av PK-fascisternas hot och påtryckningar, och att dessa lyckas skrämma oppinionen att rösta åt ett håll som förintar vårt arv och omställer vårt samhälle från relativ stabilitet till kaos, på sikt. Är övertygad om att en ekvation är möjlig att upprätta, och vore man matematiker skulle jag ta itu med detta genast för att visa hur en potentiell, men tyvärr, säker utveckling skulle kunna te sig.

Gäst

#110

2013-04-11 19:21

Jag vill bo i ett land där det betyder någonting att vara svensk. Där det finns en nationell identitet. En nationell stolthet utan att behöva anklagas för att vara nazist. Jag tror inte på multikultur och jag vill att politikerna fattar att dem inte kan skämma mig till att lämna den åsikten!

Gäst

#111

2013-04-12 04:00

Ta hand om våra egna först !

Gäst

#112

2013-04-12 05:13

Vi måste rädda ett sjunkande skepp med oss ombord... sverige vi måste göra nåt.TILLSAMMANS ÄR VI STARKA så skriv på!!

Gäst

#113

2013-04-12 06:42

Tack för iniativet, 19.000 FLER arbetslösa i dag än för ett år sedan och busslaster av nya "arbetslöshetsinvandrare" kommer varje dag. Tack för ett försök att visa ansvar för mitt land.
svenne

#114

2013-04-12 07:20

Våra egna blir utförsäkrade och får ingen a-kassa och har oftast inte rätt till socialbidrag, men alla invadrare har vi råd med.
Sen tar dessa flyktingar eller invadrare hit sina mor- och far- föräldrar och dem har rätt till pension!! Dem kommer aldrig tillföra den minsta nytta för sverige och troligen inte ens orka lära sig svenska!

Det måste fan bli ändring nu.
Ingen flykting eller invadrare ska ha rätt till pension om dem inte kan svenska och har jobbat och betalat in skatt i minst 10år.. Varför ska mina surt förvärvade kronor skattas bort och högst troligt finns det knappt nån pension kvarnär det är min tur nu när alla dessa "kulturberikare" ska pension när det ända dem tillfört är att lärt svenskarna om hedersmord, gängvåldtäkt, och säkerligen mycket mer "positivt".

Stoppa invandringen helt tills vi ha råd att försörja våra egna först och framförallt ge våra pensioner ett drägligare liv.
Tycker nu någon att det är egoistisk att tänka så, skänk då en krona eller nåt till röda korset, jag vill inte skänka en endaste krona till invandrare utan skattepengarna ska gå till skola vård pensioner långt innan nån invandrare förtjänar nåt!

Gäst

#115

2013-04-12 20:15

rädda sverge

Gäst

#116

2013-04-13 09:07

Utmärkt.

Gäst

#117

2013-04-13 09:41

Då Sveriges migrationspolitik, viket för mej omfattar den samlade formen av invandring, är katastrofal i sin helhet - så är jag inte odelat positiv till denna petition. Detta eftersom den endast vänder sig mot vad som här valt att kalls "merinvandring".

Likväl tror jag att varje enskilt försök till att påverka politiker och beslutsfattare i en, om än delvis, så ändock rätt riktning är bra.
// Admin

#118 Re:

2013-04-13 10:24

#117: -

Nej, den vänder sig *inte* enbart till merinvandringen egentligen, utan RÄTTEN till en folkomröstning, men de flesta skränar om böneutropen eller EU, och vi har redan HAFT en folkomröstning om EU, två gånger till och med, vilket gör att regeringen kan avfärda ett sådant krav, att vi tog upp merinvandringen har att göra med den saken att INGET parti vågar ta upp DEN frågan lika lite som de som hellre knyter näven i fickan i rädsla för att bli kallad rasist. När det gäller böneutropen och liknande anser vi att man skall gå på ORSAKEN, inte vad som blir VERKAN, det finns hur många upprop som helst om olika saker, men ALLT går på vad som händer efter, inte vad som orsakat det.

Svensk

#119 Re: Re:

2013-04-13 13:19

#118: // Admin - Re:

Håller med om detta.

Jakob

#120 Invandringen och demokrati

2013-04-13 17:42

Jag håller med i att invandringspolitiken behöver ett extremt objektivt öga, men menar även med min underskrift att vi bör införa direktdemokrati till en viss mån. Tänk på detta; vår egen folkvalda regering skrev en ny grundlag bakom ryggen på oss. Hade vi haft någon form av direktdemokrati hade vi, folket kunnat stoppa det förräderiet!


Gäst

#121

2013-04-13 18:30

En så pass allvarlig och angelägen fråga för det svenska folket att själva få rösta om vi skall ha en nationell folkomröstning om invandringen till Sverige. stoppa invandringen nu.

Gäst

#122

2013-04-13 19:02

En diktator motsätter sig folkomröstning.

Gäst

#123

2013-04-13 22:17

Sverige har på några 10 år blivit helt oigenkännligt.Man ser det eskalerande våldet....kniv dåd...bilbränder....Jag och många med mig saknar tyggheten i samhället som är helt borta.Polisen är maktlös...politikerna har ingen aning om verkligheten ute i förorterna,för dom själva bor ju i privilegade stadsdelar.Man känner att yttrandefriheten och demokratin luckras upp.OCH allt detta sedan Sverige har tagit emot allt o alla.....man kan inte blanda allt???!!!!


Gäst

#124

2013-04-13 23:02

Dags att låta Sveriges befolkning avgöra!!

Gäst

#125

2013-04-14 05:13

Det ar dags att vansinnet tar slut.