Adoptörer från DINASARK

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Adoptörer från DINASARK.


Gäst

#1

2013-03-01 23:37

Har fått världens bästa hund genom Dinasark!Snäll,fin, ordentligt vaccinerad, avmaskad, chippad. Vänlig mot alla både djur och människor. Kunde inte ha fått en bättre hund. Bra ordning med alla papper osv. Noggrann info om hunden innan hemkomst samt skriftlig info om hur man bäst behandlar en gatuhund!!! Mycket nöjd!

Gäst

#2

2013-03-01 23:52

Jag vill tacka Dinas Ark för min Alice, en härlig, glad, lekfull hund som är vänligheten själv. Jag hoppas att journalisterna  med den makt de besitter verkligen ger en nyanserad bild av adoption från Rumänien och inte bara rycker ut en del av verksamheten som har med transporten att göra och krydda den i egoistiskt syfte - att skaffa rubriker.  Dina gör sitt mesta fantastiska jobb på plats i Rumänien.  Jag är en av många som är mer än nöjda! Sofi


Gäst

#3

2013-03-02 07:46

Vi kan varmt rekommendera alla som vill ha en trevlig, social familjemedlem att adoptera en hund från Dinas Ark! Man får mycket bra information om sin hund, allt är ordnat för hundens bästa inför att börja sin långa resa till Sverige eller annat land. Jag kan inte tänka mig hur hemskt Poppes liv hade sett ut OM han överlevt som valp och blivit vuxen i Runänien. Vilket grymt öde, allt annat måste ändå vara bättre. Har fått berättat för mig att I Rumänien får man inte döda djur, då man inte kan bestämma över andras liv. Då får de hellre springa övergivna och hungriga, och i många fall misshandlade, skadade, och gå en plågsam död till mötes. Så tänk efter innan ni dömer en organisation där många jobbar helt ideellt för att hjälpa dessa stackars hundar. De kastrerar och vaccinerar massor med andra hundar som fortfarande bor kvar där. Och minskar därför populationen av nya valpar.

Hoppas verkligen DINAS ARK kan fortsätta sitt fina arbete för hundarna i Rumänien.

Gäst

#4

2013-03-02 09:16

Jag har skrivit på denna petition för att jag hoppas att denna seriösa organisation ska kunna fortsätta sitt viktiga arbete för hemlösa hundar i Rumänien. Jag har själv två underbara hundar från Dinas Ark som inte annat än sprider lycka i vår familj. Eftersom jag själv är aktiv inom organisationen och har full inblick i hur styrelsen arbetar, kan jag personligen intyga att Dinas Ark jobbar hårt för att göra ett så bra arbete som möjligt. Jag hoppas att goda krafter ska få verka istället för de krafter som agerar för att stjälpa en hjälporganisation som försöker göra skillnad för gatuhundarnas situation!

Gäst

#5

2013-03-02 09:49

Tack, för att en snäll kvinna räddade vår Bella från ett hemskt öde i Rumänien och att hon kom under Dinas Arks skyddande vingar! Vi har nu två stycken Rumänska hundar i vårt hem sen 1,5 år tillbaka, Båda två mycket sociala och kärleksfulla mot barn, vuxna och andra hundar!

Gäst

#6

2013-03-02 10:57

Hej!

Jag är hänförd över hur okunskap kan föda så mycket tråkigheter. Att vara Svensk är att kunna få välja själv och vi är alla fria att ta reda på saker. I mitt vall har jag valt att ta reda på fakta och jag kan inte förstå hur journalister i dagens samhälle inte tar det globala initiativet att påverka på större allvar. Vi som valt att adoptera är många och det är många organisationer och många länder. Att peka ut en speciell organisation utan att egentligen ta reda på verkligheten, det är förmydarsveriges baksida. Eller om det bara är lathet som gör att journalister inte är orkar göra en ordentlig research. Jag har för tillfället inte ord nog att bestrida dessa element som med sin okunskap. Att vilja hjälpa djur och i detta fall främst hundar som har det svårt, det är inga nyheter för oss Svenskar. De tre främsta organisationer som arbetar för att stoppa våld mot djur i Rumänien har samma strikta regler och det är slöseri med tid att behöva läsa skriverier om hur illa det är, för det är just tvärtom. Att ha en egen åsikt, det är att våga sticka ut. Men att ha en åsikt baserad på okunskap och dålig insikt i hur det ser ut utanför våra gränser i det lilla landet lagom, det är näst intill dumhet.
Jag skall avsluta detta inlägg med att säga om jag åker på bilsemester...då tar jag mina hundar med mig ( jag har fler än två hundar av olika härkomst både renrasig och blandras)! Hur gör ni?

Gäst

#7

2013-03-02 11:48

Hej. Jeg har også en hund fra Dinas Ark. Og hun er så sød og rigtig glad for mine 2 børn, mand, mig og andre hunde og mennesker. Hun er det bedste der er sket for os i meget lang tid og børnene elsker hende.

Gäst

#8

2013-03-02 14:28

Tack för den rumänska kvinnan som räddade Molly och henne två valpar när Molly hade blivit antagligen ut kastat ( vet ej men misstänker det ) när hon blev med valpar. Molly är helt undbar varelse som är snäll mot alla. Tur att Molly togs under Dinas Ark skydd och därför överlevde samt hennes valpar. Nu har jag haft Molly 1 år och snart har jag haft hennes dotter oxå 1 år. Jag skulle inte byta bort en endaste dag under åren med Molly och Saga.

Gäst

#9

2013-03-02 15:36

Är så tacksam för att jag på ett smidigt sätt kunde få adoptera den hund jag sett på bild på Fb. Alla förberedelser för hans Sverige-resa genomfördes på ett mycket proffsigt sätt. Det har inte gått en dag utan att jag sänt en tacksam tanke till DA för deras osjälviska arbete med att få hit min kära hund och jag är säker på att hunden också känner stor tacksamhet eftersom det säkerligen var hans enda chans att få ett hem.

Kan tillägga att han är min åttonde hund från ett utländskt hägn. Nästa hund kommer också att vara en s.k. gatuhund, friskare, smartare och vänligare hundar finns inte att köpa i Sverige!

Gäst

#10

2013-03-02 17:23

Det är så tråkigt att journalister bara vill skriva om det som skapar "stora" rubriker och inte sätta sig in i hela Dinas Arks verksamhet.
Allt jobb de gör i Rumänien för Gatuhundarna, kastreringskanpanjer och att de hundar som lever i Rumänien får ett bättre liv och kanske även någongång en bättre status.
Sedan kunde de väl även skriva om hur bra det flesta hundarna fått det i de nya hemmen och vilka underbara hundar de verkligen är.
Kan tänka mig att det under flera år kommit in någon enstaka hund som inte klarat av att anpassa sig i en familj, men jag tror att dessa hundar kommer ifrån flera olika organisationer och länder och inte enbart ifrån Dinas Ark.
Så innan man lyfter dessa missnöjda adoptörer, prata även med några av oss nöjda adoptörer och se att detta inte bara är en plåga för dessa hundar utan flera av dem är väldigt lyckliga hundar.

Vill bara avsluta med att åter igen berömma dessa underbara varelser som så glatt tar emot sin nya familj i sitt nya land med ett så stort och tacksamt hjärta.
Jag har själv adopterat 4st glada, friska hundar som anpassat sig otroligt snabbt och bra i sin nya miljö, medans då jag tidigare tagit hand om svenska omplaceringar, så har dessa hundar tagit mycket längre tid att anpassa sig i sin nya miljö och varit stressade, aggresiva och ibland har avlivning varit de ända alternativet för dem.
Så min nästa hund kommer åter igen att vara en fd.gatuhund!!


Gäst

#11

2013-03-02 23:07

Jag är så otroligt stolt över min fina adopterade rumänska hund som är en så kär familjemedlem och tillför oss så stor lycka varje dag. Min kärlek till honom kan inte beskrivas i ord och han har från dag 1 anpassat sig otroligt fint till sitt nya liv i Sverige. Långt bort från det kommunala hägn han satt i när jag bestämde mig för att adoptera honom genom Dinas Ark.

Gäst

#12

2013-03-03 08:11

Tack för mina underbara hundar. De ger mitt dagliga liv innehåll och kärlek, men jag älskar också min make.

Gäst

#13

2013-03-03 09:33

Har adopterat Dido, en fantastisk snäll o god hund. Frisk o pigg är hon. Vi ångrar inte en sekund på att vi adopterade henne genom Dinas Ark.

Gäst

#14

2013-03-03 10:55

Kan bara säga TACK Dinas Ark för en underbart go vovve som vi adopterat,den här adoptionen har skötts mycket bra har inget att klaga på,ni gör ett fantastiskt jobb DINAS ARK...

katta

#15

2013-03-03 11:24

Kunde inte ha fått en bättre hund: social, lyhörd, glad, klok och snäll! Dinas Ark ska ha en eloge för att ni - ideellt och på er fritid - har byggt upp en seriös och välorganiserad verksamhet för att hjälpa rumänska gatuhundar! Proffsigt!

Gäst

#16

2013-03-03 12:53

Jag var en av de första att adoptera en hund genom Dinas Ark och jag kan inte vara mer nöjd. Jag fått en underbar kompis, snäll, social, positiv och ödmjuk. En hund som älskar alla han möter, människor som djur. Under adoptionsprocessen kände jag mig hela tiden trygg och välinformerad och efteråt fick jag allt stöd jag behövde för att ge min hund en bra start i sitt nya liv. Skulle jag skaffa hund igen skulle jag inte tveka att ta en genom Dinas Ark.

Gäst

#17

2013-03-03 13:03

Vi/ människor är ansvariga för dem. Hela mitt liv hade jag hundar runt omkring mig, men Ziva , min lilla rumän, hon är fantastisk. Hårda gatuliv i Rumänien gjorde henne smart intellegent generös. Hon är allas älskling.


Gäst

#18

2013-03-03 13:28

Har bara gott att säga om Dinas Ark. Ödmjuka, varma, proffsiga, hjälpsamma och otroligt kärleksfulla människor som gör allt för hundarna och oss adoptörer. Jag har från första stund känt mig otroligt väl bemött och det var mycket på grund av detta som jag valde att adoptera en hund just igenom deras organisation. Fick en underbar hund som jag inte skulle få någon annanstans. De säger att vi räddar hundarnas liv och ger dem ett nytt bättre. Jag kan med handen på hjärtat säga att det är min hund som räddat mig. Och det är jag Dinas Ark evigt tacksam för - för att ha gett mig hunden som gett mig mitt liv!

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2013-03-03 14:55


"Ladys stolta och lyckliga matte"

#20 Lady

2013-03-03 14:57

Hej!
Senast idag på vår promenad så tänkte jag: Att jag får vara med om detta. Att jag fick
möjligheten att ta hand om denna ljuvliga varelse. Jag är så tacksam!
Första timmarna hos oss kissade Lady några gånger inne och kanske att hon bajsade en gång
också. Men från att vi la oss första kvällen hon var här har hon varit rumsren. Sover, äter och leker
som om hon skulle ha bott hos oss i flera år. Allt fungerar till 100%. Social, vänlig och himlastrålande glad.
I början fick hon sitta i baksätet i bilen. Hon älskar att åka bil. Eftersom jag har stor plats bak med gallerdörrar så
ville jag att hon skulle börja träna på att vara där. Jag tog med en matta och Lady i koppel.
Hon stod bredvid mig under tiden som jag skulle göra i ordning åt henne. Svansen gick som en propeller.
Innan jag var helt klar hoppade hon in och la sig på mattan. Så lycklig och stolt.
Jag förstår inte att allt är så självklart för henne. Hon flyttar sig inte när jag dammsuger. Tittar bara på mig
med sina vänliga ögon. Hon är inte rädd för någonting och allt är så normalt för henne.
Jag vet inte hur många pussar, kramar och klappar som hon har fått under den här månaden men det är många.
Hennes hundkompis Douglas som sörjt sin taxvän så svårt är åter en glad kille och även han är lika glad
och tacksam för att hon finns hos oss. Vi älskar henne! Tack för att vi fick ta hand om henne!
Mvh
Anita Bäckeklint


Kiwi & världens tacksammaste matte
Gäst

#21 Dinas Ark

2013-03-03 23:08

Jag blir så frustrerad när människor som inte har någon egentligen aning om någonting, ska komma och kritisera och framföra negativt i media.. Åk ner till Rumänien och se hur allt fungerar, träffa hundarna och människorna som brinner för att rädda dom och ge dom en andra chans i livet, kontakta oss adoptörer och kom och träffa våra hundar från Dinas Ark!!! Vi som har adopterat är hur nöjda som helst, har fått världens bästa vänner, otroligt sociala och positiva hundar (speciellt med tanke på vad dom varit med om). Min hund Carabus "Kiwi" kom med Januari transporten som anmäldes, jag fick henne sist av alla, 2 dagar senare än de första hundarna som fått stiga av transporten långt söderut. ÄNDÅ, var hon hur lugn som helst, mådde hur bra som helst, var glad & positiv till allt, pigg välmående och helst frisk. Att då få höra att våra hundar är "Byrackor med bla sociala problem" och som ska ha farit illa i transporten gör mig galen, eftersom jag vet att det är lögn. Det är så fräckt mot dom människorna som verkligen kämpar för en god gärning (Dinas Ark, alla vi adoptörer och alla som donerar) för att rädda dessa liv och ge hundarna det som dom inte ens kunnat drömma om. Jag tycker att man kan ta reda på lite mer fakta innan man börjar döma... Jag är otroligt tacksam över att ha fått adoptera en hund för att ge den ett värdigt liv, hon har gett mig så mycket mer än jag någonsin kunnat trott. Jag kommer definitivt adoptera från Dinas Ark igen och har bara gott att säga om DA, stå på er! ni gör ett helt fantastiskt arbete. Hälsningar matte Tina och världens bästa & underbaraste "Rumänska byracka" Kiwi!


Gäst

#22

2013-03-04 12:30

Jag har i min närhet flera hundar från Rumänien. Dom är fina hundar och dom har fått ett fint liv här tack vare ideella krafter.

Gäst

#23

2013-03-05 13:32

Bättre hundar får man leta efter! Kommer alltid att ha rumäner i mitt hem.Alla runt om som träffar våra hundar är så imponerade av dom.

Gäst

#24 Ansvar

2013-03-09 23:34

Som ägare av oavsett djur har man ett stort ansvar och att adoptera kräver en del med bl a tålamod samt förståelse. Jag har så glad att jag valde att adoptera via Dinas Ark och fått min bästa vän i Nellie, men det är inte alltid lätt. Hon är fortfarande osäker och misstänksam för nya människor (främst män och barn)men den glädje man känner när vi kommit över hinder, att se hennes glädje och känna att hon är trygg med mig gör att allt jobb är värt varenda minut/sekund.
Jag hoppas att jag snart kan adoptera via DA igen så att min goa vovve får en hundkompis.

Gäst

#25

2013-03-12 17:11

Jag har adopterat en hund från Dinas Ark och hon är en alldeles fantastisk hund. Hon är frisk, glad och nyfiken,älskar att vara ute på långa promenader och att mysa i soffan med familjen. Jag har bara positiv erfarenhet av Dinas Ark och fick en kontaktperson vid ankomsten om jag behöver hjälp eller svar på frågor.Christina Bengtsson