Vi som inte vill betala tv-licens för vår internetuppkoppling!
Kontakta namninsamlingens skapare
Re:
Om du redan betalar tv-licens kommer du inte få någon extra avgift. Problemet är ju för oss som inte äger en tv och inte heller tittar på play-kanaler.
MVH
Inger
Re: Re:
Men då förstår jag att man har lagt in en tv licens i nätet för att det är ju orättvist då datorägare kan se alla tv program på datorn och då inte betala tv licens för detta.
Re: Re: Re:
Nej, jag tycker inte alls att det är förstående. Jag äger ingen tv och ser inte på tv på internet, ändå ska jag betala för att jag HAR internet. Det hade varit bättre med någon slags inloggningsfunktion på svtplay för de som redan har betalat sin tv-licens.
Re:
De som redan betalar tv-licens får ingen ny avgift, men de som inte betalar måste betala, oavsett om de tittar eller inte.
mvh Mattias
Fel och fult gjort.
Överklaga!
#14: - Fick min dom från Förvaltningsrätten i Luleå där det krävs att jag skall betala TV avgift trots att jag saknar TV men innehar en gammal dator sen 98 med Win 98 operativsystem och bredbandstelefoni.
Jag hoppas att du har överklagat. Enligt Radio- och TV-lagen är en apparat med uppkoppling via Internet inte definierad som TV-mottagare, och Kammarrätten borde riva upp beslutet. Jag skickade in mitt överklagande idag till Radiotjänst, och det finns upplagt på nätet på http://datorn.ifokus.se/discussions/51d43841ce12c45c0b00142a-vem-ska-betala-avgiften#45
SVT/SR tycker jag INTE är nödvändigheter för samhället, jag stödjer det inte och vill inte tvingas betala för det.
Jämstördhets diktaturen
| This discussion has been closed. |
Jag har alltid betalat min TV-licens och tittar ALDRIG på TV på datorn !!!!!!!!!
Blir det aldrig nog med dumma förslag, i detta reglernas förlovade land: Sverige ?