Vi som inte vill betala tv-licens för vår internetuppkoppling!


Gäst

#1

2013-02-28 09:11

Helt sanslös avgift !!!
Jag har alltid betalat min TV-licens och tittar ALDRIG på TV på datorn !!!!!!!!!

Blir det aldrig nog med dumma förslag, i detta reglernas förlovade land: Sverige ?

Gäst

#2 Re:

2013-02-28 14:03

#1: -

Om du redan betalar tv-licens kommer du inte få någon extra avgift. Problemet är ju för oss som inte äger en tv och inte heller tittar på play-kanaler.


Gäst

#3

2013-02-28 15:12

Jag vet inte om det gäller människor som inte har någon tv och inte betalar tv licens eller gäller det även dessa? I så fall betalar man ju dubbel tv licens..?

MVH
Inger

Gäst

#4 Re: Re:

2013-02-28 15:14

#2: - Re:

Men då förstår jag att man har lagt in en tv licens i nätet för att det är ju orättvist då datorägare kan se alla tv program på datorn och då inte betala tv licens för detta.


Gäst

#5 Re: Re: Re:

2013-02-28 15:27

#4: - Re: Re:

Nej, jag tycker inte alls att det är förstående. Jag äger ingen tv och ser inte på tv på internet, ändå ska jag betala för att jag HAR internet. Det hade varit bättre med någon slags inloggningsfunktion på svtplay för de som redan har betalat sin tv-licens.


Gäst

#6 Re:

2013-02-28 15:28

#3: -

De som redan betalar tv-licens får ingen ny avgift, men de som inte betalar måste betala, oavsett om de tittar eller inte.


Gäst

#7

2013-03-01 01:12

Så här får det inte gå till! Man ska inte behöva bli påtvingad en vara/tjänst! SVT får lösa det hela med inloggninguppgifter mot avgift e.dyl.

mvh Mattias

Gäst

#8

2013-03-06 00:55

lägg ner avgifterna, sluta dränera folket på pengar.

Gäst

#9

2013-03-06 12:14

Kommunist Fasoner
mer än förbannad

#10

2013-03-09 22:26

Jag har ingen tv och datorn har jag inte för att titta på TV.SVT play fungerar inte för den linux distro jag har då finns det ännu mindre anledning att betala.En allmän tjänst skall gälla för alla operativsystem.De försöker snedvrida konkurrensen så endast amerikanska operativsystem kan användas och inte ens de fullt ut.Efter den här förolämpningen så kommer jag hellre låta bli att betala.Ring P1 har regstrerat lyssnares åsikter.Säporadio nej tack.DumTV nej tack.Nya skatter som inte går till något vettigt usch.En dator är en TV,hur IQ befriad måste man vara för att bli VD för SVT,SR,UR,RIKAB
Linda

#11

2013-03-12 09:58

Det är ju helt stört att de som inte har TV ska bli tvingade till att betala en avgift för en tjänst dom inte använder. Bättre om SVT istället tar direkt betalt för de program som de visar online, så att det blir Pay per View.

Gäst

#12

2013-03-12 13:48

Kommunist fasoner, lever vi inte i en demokrati?

Gäst

#13

2013-03-27 23:57

Det är inte klokt att jag som ALDRIG ägt en TV av den enkla anledningen att jag inte tycker om TV ska behöva betala för något jag inte har någon som helst lust att använda.

Gäst

#14

2013-06-24 15:41

Fick min dom från Förvaltningsrätten i Luleå där det krävs att jag skall betala TV avgift trots att jag saknar TV men innehar en gammal dator sen 98 med Win 98 operativsystem och bredbandstelefoni.

Gäst

#15 Re: Re: Re: Re:

2013-06-25 08:58

#5: - Re: Re: Re:

Håller fullständigt med.


Gäst

#16

2013-06-26 17:08

Tycker dom ska avveckla TV-avgiften helt och göra SVT till betalkanaler, jag har varken intresse för SVT eller TV över huvudtaget, sluta tvinga mig betala för det andra ser på

Gäst

#17

2013-07-04 05:06

Helt sjukt att de som inte har tv ska behöva betala extra för att ha dator. Varför ska de som inte tittar på SVTplay behöva betala? Inför istället ett medlemsskap på SVT play som har månadsavgift, alternativt att det är pay per view system på de program som finns upplagda. Eller plocka bort SVT play. Folk ska inte behöva sitta och betala pengar för något som dom inte använder. Det är lite som att man ska betala telefonförsäljare bara för att dom ringer upp en.
Linda

#18 Fel och fult gjort.

2013-07-04 05:07

Helt sjukt att de som inte har tv ska behöva betala extra för att ha dator. Varför ska de som inte tittar på SVTplay behöva betala? Inför istället ett medlemsskap på SVT play som har månadsavgift, alternativt att det är pay per view system på de program som finns upplagda. Eller plocka bort SVT play. Folk ska inte behöva sitta och betala pengar för något som dom inte använder. Det är lite som att man ska betala telefonförsäljare bara för att dom ringer upp en.
Urban Domeij

#19 Överklaga!

2013-07-29 16:57

#14: - Fick min dom från Förvaltningsrätten i Luleå där det krävs att jag skall betala TV avgift trots att jag saknar TV men innehar en gammal dator sen 98 med Win 98 operativsystem och bredbandstelefoni.

Jag hoppas att du har överklagat. Enligt Radio- och TV-lagen är en apparat med uppkoppling via Internet inte definierad som TV-mottagare, och Kammarrätten borde riva upp beslutet. Jag skickade in mitt överklagande idag till Radiotjänst, och det finns upplagt på nätet på http://datorn.ifokus.se/discussions/51d43841ce12c45c0b00142a-vem-ska-betala-avgiften#45


Gäst

#20

2013-08-11 16:41

Sjukvård, utbildning, barnomsorg etc. betalar jag via skatten vare sig jag vill eller inte, men jag klagar inte för det eftersom jag tycker dessa är nödvändiga för samhället. Mina skatter går till andra men andras skatter går även till mig.

SVT/SR tycker jag INTE är nödvändigheter för samhället, jag stödjer det inte och vill inte tvingas betala för det.

Gäst

#21

2013-09-16 19:53

Vilket land är det? Sverige? Säkert? O_o

Gäst

#22

2013-10-03 22:32

Radiotjänst tycker att ett oberoende granskande organ som SVT behövs idag, men jag tycker nog att internet och alla källor till fakta man kan hitta där om alla möjliga ämnen på det stora hela raderat behovet av denna "tjänst" som SVT tillhandahåller. Hela SVT känns förövrigt tämligen förlegat med töntig fredagsunderhållning kombinerat med pajkastardebatter.
A.J

#23 Jämstördhets diktaturen

2013-11-01 18:57

Man har alltså möjlighet att gå ur "svenska kyrkan" om man vill i sverige, men har inte rätt inte gå ur "svenska hen kyrkan svt". FÖRBANNADE SKITLAND, OCH SEN HAR DE MAGE ATT KALLA ANDRA LÄNDER FÖR DIKTATURER. HOPPAS RYSSLAND INVADERAR DET HÄR SKITLANDET.

Gäst

#24

2013-11-26 03:53

Hej! Kollar inte på tv och vill inte betala för det heller, man måste kunna välja bort det om man vill det, något borde göras.

Gäst

#25

2013-11-28 09:48

alla betalar ju redan när man har internet.. tycker företagen själva kan prata med radio tjänst och göra upp om detta.