bättre busstäthet mellan Stenungsund o Kolhättan


Gäst

#1

2013-02-05 16:51

Exkludera inte landsbygden

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2013-02-05 22:53



Gäst

#3

2013-02-06 14:15

Jag själv åker mellan Kolhättan och Göteborg varje dag. Det nya systemet är säkert fördelaktigt för många, men så vitt jag vet inte för någon som åker från mindre orter och in till Göteborg.

Gäst

#4

2013-02-06 14:47

För kraftig nerdragning i sträckan Stenungsund -Ödsmål. Tex så finns det inga avgångar alls på söndagar!

Gäst

#5

2013-02-07 15:41

Vi behöver vår buss!!
CaCo

#6 bättre busstäthet mellan Stenungsund o Kolhättan

2013-02-07 19:51

Det är helt otroligt att man t o m kan göra det sämre än det var innan GL Röd började gå till Kolhättan!!!!
Då fanns nattbussar BÅDE fredag och lördag PLUS bussar alla vardagskvällar OCH alla söndagar.
Hur kan man göra så för en inflyttningsbygd? Har bott här i 30 år och fått köra barnen fram och tillbaka till olika aktiviteter och för att träffa kompisar. I TVÅ ÅR fick vi ha en buss som fungerade för våra tonåringar samt för dem som jobbar obekväma arbetstider.
Nu är det sämre än sämst! Jag blir så arg när jag tänker på det #"€%/=)((//()

Gäst

#7

2013-02-08 08:58

Jag trodde att de ville ha fler resenärer nu åker jag aldrig för den går ju inte här på helgen

Gäst

#8

2013-02-11 21:32

Helt idiotiskt att dra in röd express innan man gjort en utvärdering av tullarna i Gbg .

Gäst

#9

2013-02-12 19:06

En total katastrof! Matarbuss som avgår innan tåg/buss kommer mm.
SKÄMS Västtrafik!

Gäst

#10

2013-02-24 13:43

Man ska få nåt for sina skattepengar! Vi blir inpräntade till att tro att vi "har det så bra", men se vård, skola, kriminellaaktiviteter och äldrevård. Det enda vi har ut av skatten är gratis lånebok på bibliotek! Kanske skulle arbetslösheten visa vite bättre siffror om turtätheten för allmänna kommunikationer var bättre.

Gäst

#11

2013-03-11 23:14

För bedrövligt att inte kunna ta sig till och från Orust på helger bl.a med bussen från Kolhättan och vidare mot Stenungsund eller tvärtom.
Skärpning !!!

Gäst

#12

2013-03-19 11:15

Våra ungdomar är helt låsta, särskilt på helgerna. Vadå inga bussar på söndagar, helt sjukt. Förväntas ha ett liv som "taxichaufför" vid sidan om, för att skjutsa barnen fram och tillbaka från Stenungsund.


Gäst

#13

2013-03-25 00:10

Från att ha haft fungerande förbindelser, är det nu en katastrof. Nästan komiskt med tanke på att man infört trängselavgifter, för att minska biltrafiken och värna om miljön!! I vår familj med fyra tonåringar vågar man inte ens tänka på hur mycket bil vi tvingas köra fram och tillbaka, trots att ungdomarna har fritidskort som de inte kan använda då det inte går så många turer längre. Helgerna är verkligen katastrof, då är man i pricip strandsatt om man inte har bil!

Gäst

#14

2013-03-25 11:25

Jag hade ingen nytaa av VitaePro!

Gäst

#15

2013-04-04 11:14

Jag tycker att det är bedrövligt att Röd Express blivit indragen/omändrad innan trängelskatten infördes i jan i år. Om boende i detta område eventuellt skulle kunna tänka sig att välja att resa kollektivt till Göteborg kommer detta inte kunna visa sig i ökad statisktik över pendlare eftersom det inte ges möljighet fullt ut längre. Tex har min tidiga morgontur ställts in helt vilket gör att jag tvingas ta bilen vare sig jag vill eller inte. Vår familj har därmed tvingats införskaffa ytterligare en bil till hushållet. Gör om och gör rätt Västtrafik!
Arg tjej

#16 Åka runt

2013-04-19 08:26

Jag åkte alltid med Röd Express. Den var jättebra o nära eftersom jag bor i närheten av färjeläget i Svanesund. Men sedan den togs bort o ersatts av en helt jävla onödig buss som aldrig kommer, så måste jag åka runt, alltså ta 371:an till Varekil, OEXP till Stenungsund för att sedan ta tåg eller buss därifrån till Kungälv där jag går i skolan. Jag måste gå upp minst 3 timmar innan skolan börjar för att ens hinna dit. Så börjar jag 8 så måste jag gå upp 04:30-05:00. Det är fördjävligt, så ni måste ge tillbaka oss Röd Express!!

Gäst

#17

2013-04-22 17:58

Den som tog beslutet att röd express skulle bort ska också ha klart för sig att jag pendlat från Svanesund till Göteborg i ca 2 års tid men när det tar så lång tid som det gör med bussen och byten så har jag återgått till den säkra nämligen bilen och kör med bilen när barnen ska någonstans kvällstid och helger botten tycker jag. men grabben fyller snart moppe och då får han bli en som släpper ut avgaser han med grattis västtrafik ni har verkligen lyckats TÄNK ÖVER OM DET INTE VORE VÄRT ÄNDÅ ATT SÄTTA IN RÖD EXPRESS HIT UT IGEN !!!!!!!! DESSUTOM SÅ KANSKE VI KOMMER ATT LÄRA VÅRA BARN ATT ÅKA KOLLEKTIVT OCH INTE TA BILEN SÅ MYCKET NÄR DOM BLIR VUXNA