Låt Lisa komma hem!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Låt Lisa komma hem!.


Gäst

#251

2013-06-28 10:59

Det sägs att myndigheter ska tänka på barnens bästa! Kan inte se detta i detta fall och många andra. Nej dom går bara på prenciper att det ska se fint på papperet. Barnens känslor och trygghet blundar man för.

Gäst

#252

2013-06-28 11:00

Visar hurdant land sverige är med en insnöad regering

Gäst

#253

2013-06-28 11:01

Vet att många som arbetar inom socialtjänsten överhuvudtaget inte borde ha det arbetet. Småpåvar och lomhörda tjänstemän som av egen erfarenhet behövt hjälp själva! Bestämmer efter eget tvivelaktigt godtycke över dessa arma barn som får lida hela livet av deras övergrepp. Sorgligt.

Gäst

#254

2013-06-28 11:02

Hur kan en mördare som mördat sin dotters mamma med 40 knivhugg och som sitter inspärrad på livstid fortfarande ha rätten till vårdnaden om sin dotter? Detta övergår mitt förstånd, men ingenting förvånar mig längre, ingenting. Det är helt enkelt så fruktansvärt sjukt så man tror inte det är sant. Socialtjänsten borde för övrigt anmälas och fråntas sina uppdrag i detta fall. Detta borde väl om något strida mot barnets allra bästa.

Gäst

#255

2013-06-28 11:03

Självklart att Lisa ska kunna få bo hos sin mormor o morfar som är enda länken till sin familj. Hon kan ju få ha en kontirnuelig kontakt med familjehem som kan ta vid när mormor o morfar inte orkar mer, men det lär ju dröja ett antal år. Sorgligt att soc. inte kan vara mer familjevänliga i sådana här tragiska sammanhang. mvh: Renée

Gäst

#256

2013-06-28 11:05

Man bör verkligen väldigt noga överväga att ge rätten för vårdnad till pappan som har visat onda tendenser som vid våld och mord, barnet kommer inte att må bra att växa upp med en pappa som är våldsbenägen, skona barnet från det.

Gäst

#257

2013-06-28 11:06

Man blir ju så ledsen när man läser detta, klart att lilla ”Lisa” ska bo hos sina nära och kära, finns ingen tvekan, blod är tjockare än vatten…
Varför ska socialen lägga sig i där det är bra och att allt funkar, vadå ”Morföräldrarna och barnbarn ska hållas isär, för att Lisa ”behöver vet var hon bor”.
Det där förstår jag inte alls.
Hur kan dom bara göra så här…

Gäst

#258

2013-06-28 11:07

Hur i hela fridens namn får det gå till så här!!

Gäst

#259 Re:

2013-06-28 11:09

#256: -  

 Ja man får hoppas att pappan verkligen sitter inne på livstid så han inte kommer ut efter ett antal år, förhoppningsvis är "lilla Lisa" stor då så hon kan ta avstånd från sin pappa... om inte annat med rättens hjälp.


Gäst

#260

2013-06-28 11:14

Vad är det för mening att missunna en mormor och morfar att få träffa sitt barnbarn,,,har dom inte haft lidande nog,att mist sin kära dotter.


Gäst

#261

2013-06-28 11:14

barn är människor baras mindre

Gäst

#262

2013-06-28 11:16

Helt sjukt,men som vanligt "tycker" sos att de gör rätt och kör över människor.

Gäst

#263

2013-06-28 11:16

Har mist en dotter och vet vad det innebäri långt lidande

Gäst

#264

2013-06-28 11:17

Låt Lisa bo hos sina morföräldrar inte hos en mördare.
Monica

#265

2013-06-28 11:18

Hoppas att socialtjänsten ser klart och förstår att Lisa ska vara i sin egen familj, där finns ett samband och sammanhang för henne. Det är för oerfarna unga inom socialen som får ta alldeles för allvarliga beslut som de inte klarar, de är lite som att det sitter med skolboken framför sig och resonerar lite med andra oerfarna kollegor och har alldeles för mycket makt i förhållande till vad de förstår, för konsekvenserna förstår de inte, har träffat och resonerat med en hel del eftersom vi stöttat familjer som kontaktfamilj, de beslutande är skrämmande naiva och har inte haft kontakt med barn annat än i skolboken, inte mött småbarn ens i verkliga livet och är helt världsfrånvända, bara en sådan sak och sedan får de bestämma över ett barns liv och framtid.

Gäst

#266

2013-06-28 11:20

Jag bor i en kommun som inte har någon Familjerätt vilket gör att de hyr in konsulter på uppdrag från bl a Tingsrätt, vilket tyvärr gör så att Socialchefen lyssnar på dem men inte på berörda föräldrar/barn. Detta är min fasa: att mitt barn ska behandlas som Lisa om det nu skulle hända mig någonting. Barnet har mormor och morfar men vad hjälper det när Socialen har makten men inte alltid kompetensen.

Gäst

#267

2013-06-28 11:27

Detta är vad som kallas för myndighetsmissbruk, inte allt för sällan uppkommen av dåligt skrivna lagar, regler och förordningar. Vilket i sin tur givetvis påverkar ledning som implementerar och instruerar personalen.

Gäst

#268

2013-06-28 11:28

Tänk om Botkyrka kunde använda förståndet och låta denna lilla flicka få växa upp med en trygg tillvaro.det gör så ont i hjärtat!

Gäst

#269

2013-06-28 11:29

Låt flickan få flytta hem till sina morföräldrar.

Förstår inte hur socialen kan få hålla på som dom gör.
Hur kommer denna lilla tjej att må senare,hon måste få känna sig trygg.

Gäst

#270

2013-06-28 11:32

Jag själv är uppvuxen hos mina underbara morföräldrar som tyvärr inte lever längre. Flyttade till dem när jag var barn då min mamma dog. För mig var det alltid självklart att jag skulle få bo där, fanns inget annat alternativ för mig. I efterhand fick jag vet att de fick kämpa som djur för att få ha kvar mig. Att mina morföräldrar kände en domare som hade sitt finger med i spelet var visst avgörande för mitt fall, annars hade jag blivit placerad hos fosterfamilj. Fy fan alltså! En gång var tydligen socialen och knacka på dörren för att hämta mig men då lyckades mina morföräldrar skicka iväg dem. Allt detta hände lyckligtvis utan att jag visste nåt. Jag är så otroligt glad och tacksam att jag fick stanna med mina fantastiska morföräldrar, utan dem hade jag aldrig varit den jag är idag. Fy fan vad förbannad jag blir om Lisa inte får komma hem till sina! Jag veeeet att hon kommer må bäst i framtiden att få växa upp där. Varför skulle hon må bättre nån annanstans. Blir bara illamående över sånt här skit, folk tar beslut och har ingen aning själva. Jag håller mina tummar!

Gäst

#271

2013-06-28 11:33

Finns inte ord för dessa övertramp soctjänsten gör mot barn! Ingår inte i deras arbete att följa FNs barnkonvention???

Gäst

#272

2013-06-28 11:40

Jag är rädd, besviken och förbannad vad är det för samhälle vi lever hur tänker dessa sociala myndigheter
hur i hela friden kan man komma på något så vansinnigt som att placera barnet hos främmande människor när det finns morföräldrar som inget annat vill än att få ta hand om och älska sitt barnbarn.
Har själv växt upp hos morföräldrar och det var det bästa som kan tänkas.
Ändring måste ske så dessa barn som har lämpliga mor eller farföräldar som vill ta hand om barnet få vårdnaden.


Gäst

#273

2013-06-28 11:41

Detta tilltag är helt utom rim och reson. Det är fullständigt att oförvitlig släkt skall i första hand ta hand om barnet. Detta orimliga beslut är ett totalt misslyckande. Har inte dessa beslut varit på tapeten tidigare? Beslutsfattarna måste sätta sig vid skolbänken igen och studera mänskliga rättigheter så inte det händer igen. Fel beslut, rätta till det omgående!!!!!!

Gäst

#274

2013-06-28 11:41

Låt henne komma hem.

Gäst

#275

2013-06-28 11:42

Låt henne få komma till dessa som verkligen älskar henne. För henne är dom ju bekanta.