Låt Lisa komma hem!
Kontakta namninsamlingens skapare
Re:
Jag kände Clara ("Lisas" )mamma och familjen så jag vet !! Och helt rätt hon kanske mår bra där hon är nu ,ungar är ju bra på att anpassa sig MEN det är inte det detta handlar om !!!! Soc tog utan utan anledning " Lisa" från mormor och morfar och hon ska TILLBAKA dit !!! Inte vet jag om det är hennes vidriga mördare till pappa som har ett finger med i spelet men nåt mycket märkligt är det ialla fall . #111: -
I was so sick to read this story that I have tears in my eyes. I'm educated as a Social Worker in Canada and moved here 14 yrs ago. As a mormor myself I understand the pain this family is feeling. How horrible to keep the family apart and to keep the Lisa in the care of strangers who do not have her best interest at heart.
How dare the Swedish Social Welfare do this. This is a disgrace for Sweden contradicting what I studied in university which ranked the Swedish Social Welfare and childcare as no. one in the world.
Sickened!
Eleni
Guest
Re: Guest
Ja hon måste ju anpassa sig, det är en överlevnadsinstinkt. Bra att de betalda jourhemmet gör sitt jobb men dom är inte hennes riktiga familj - Det är skillnad. Det förstår de allra flesta utav oss.
Re: Guest
Vilken dum kommentar! Hon trivs ju bäst i sin egen familj fattar du väl?! Vad är det med folk i det här landet? Bara att utgå ifrån sig själv, borta bra men hemma bäst.
med små människors liv...
Re:
Har ni funderat på, eller försökt att koppla in uppdrag granskning i detta? Det borde passa deras upplägg väl. Josefssons bakgrund som människa tror jag kan förstärka en förfrågan!
mvh
| This discussion has been closed. |