Svenska ridsportförbundet, konkurrensrädda?

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Svenska ridsportförbundet, konkurrensrädda?.

fitzen

#1

2012-12-16 17:11

Vill själv kunna bestämma vilka tävlingar jag vill åka på. Vilken organisation som sedan står för arrangemanget ska inte spela roll!!
Wookie

#2 same same but different

2012-12-16 21:42

Blev drabbad av en liknande sak inom speedskiingen på 90-talet, när speedskiing förbundet gick in i skidförbundet, har ingen lust att hamna i samma sits igen....

Kalle

#3

2012-12-17 07:50

Skall vi inte ha någon tillväxt på yngre ryttare inom tex. Western ????
Regler för reglernas skull känns det som........
Mångfalden inom ridsporten skall den försvinna ?????
Resultatet blir Klubben för inbördes beundran "Styrelsen"
freja

#4

2012-12-17 16:50

Det handlar i grunden inte om huruvida somliga bär westernhatt eller ridhjälm..!
Mina

#5

2012-12-18 22:44

Ett sätt att slå undan benen på rasföreningarna - till vilken nytta?
Trolltösen

#6 Körning

2012-12-20 07:39

För inte tala om körsporten som är på framväxt i landet. Om detta ska gälla så kan jag inte tävla i både sportkörning och i skogs/brukskörning med mina hästar!!!! Varför måste man välja? Har man en allroundhäst då vill man ju visa upp den också i flera grenar.
prickus

#7 Nypa salt?

2013-01-24 00:20

Har i många år tävlar på tävlingar utanför svrf och inte har jag nlivit utesluten för det...
opposite

#8 Funktionärer/domare?

2013-04-29 07:11

Skulle vilja att ni uppmärksammar att detta även gäller funktionärer vid tävlingarna och inte enbart ryttare. Det är iallafall den uppfattning vi har fått av att läsa hela den delen av TR.
kommentar till prickus: Det är säkert så att det "går bra" för enstaka ryttare men vad tror du skulle hända om om ca 2500 st nya medlemmar satte det i system? ;)